پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله13:29 - 1393/01/25
تنهايي خبر داد:

پوشش 1500 هكتار از مزارع و زمينهاي پاوه براي مبارزه با آفت ملخ

رئيس جهاد كشاورزي شهرستان پاوه:جهاد كشاورزي پاوه قريب به 1500 هكتار از مزارع و باغات شهرستان پاوه را تحت پوشش و مبارزه با آفت ملخ قرار مي دهد.

رییس جهاد كشاورزي شهرستان پاوه در گفتگويي با خبرنگارهزارماسولهاظهار داشت: تمام مجموعه جهاد کشاورزی موضوع مبارزه با علف‌های هرز، آفت سن گندم و مبارزه با آفت مزارع و باغات را مورد پيگيري خود قرار مي دهد.
تنهايي افزود: سال زراعی جاری با 550 میلیمتر بارندگی ،با پراکنش مناسب ، اراضی شهرستان پاوه را از وضعیت بسیار مناسبی برخوردار كرده است.
وي گفت: در سالهایی که وضعیت بارندگی مناسب می باشد شاهد طغیان علفهای هرز و آفات هستیم که با توجه به شرایط موجود با بسیج تمام امکانات ، اقدامات گسترده ای در خصوص مبارزه با آفت علفهای هرز انجام مي شود.
تنهايي خاطر نشان كرد: به دليل موقعيت خاص جغرافيايي شهرستان پاوه ، و شيوع آفت ملخ در مزارع و مناطق اطراف پاوه، اين شهر به عنوان معين در منطقه اورامانات به توزيع سم و سبوس مالاتيون به ديگر شهرها مي پردازد.
وي گفت: آفت ملخ هرساله در شهرستان پاوه به شيوع خود خواهد رسيد و جهاد كشاورزي پاوه نيز قريب به 1500 هكتار از مزارع و باغات شهرستان پاوه را تحت پوشش و مبارزه با اين آفت ملخ قرار مي دهد.
وی یادآورشد: به منظور مبارزه با آفت ملخ 15 تن سبوس و 500 لیتر سم مالاتیون به شهرستان پاوه بعنوان شهرستان معین جوانرود و ثلاث برای مقابله با این آفت حمل شده است.
تنهايي در پايان گفت:مبارزه با آفت ابتدا به صورت محلول پاشي در زمينهاي شهرستان پاوه به مبارزه با آفت ملخ مي پردازيم و سپس با طعمه پاشي باغات شهرستان، اين منطقه را نيز تحت پوشش مبارزه با هرگونه آفتي قرار مي دهيم.