پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله11:04 - 1393/01/25

گیوه و تابلو فرش پر فروش ترین سوغات دیار شهرستان پاوه

رئيس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان پاوه گفت: در ایام نوروز 93 بیشترین فروش صنایع دستی استان متعلق به گیوه و تابلو فرش بود.

رئيس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان پاوه در گفت و گويي با خبرنگارهزارماسوله، با بیان مطلب فوق اظهار داشت: نوروز 93 برای صنعتگران و هنرمندان پاوه اي نوروزی به یادماندنی بود چراکه شاهد حضور پرشمار گردشگران در نمایشگاه های عرضه محصولات خود بودند.
وی افزود: در این ایام سه نمایشگاه صنایع دستی در سطح شهرستان و بخشهاي تابعه برگزار شد که بسیار مورد استقبال گردشگران و مسافرین نوروزی واقع شد.
وي گفت: در سطح شهرستان پاوه نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی هورامان واقع در پاوه جنب بازارچه مرزي، و نمايشگاه صنايع دستي در موزه مردم شناسي پاوه و در بخشهاي تابعه در ابتداي ورودي شهر نوسود نمايشگاه محصولات منطقه برپا شد.
وي افزود:محصولات اين منطقه نيز شامل نان، كلانه، كلوچه و صنايع دستي شامل گيوه ، گليم ،جاجيم و تابلو فرش بودند.
شريفي تصريح كرد: در بین تولیدات سنتی شهرستان، گیوه و تابلو فرش بیشترین فروش را به خود اختصاص دادند.
وي ادامه داد: بنا به اطلاع رساني فرمانداريي شهرستان پاوه بيش از صد هزار نفر مسافر نورورزي از مكانهاي جذاب اين شهر ديدن نموده اند .
وي در پايان گفت:در ايام تعطيلات نوروزي بيش از چهار هزار نفر اعم از فرهنگي و غير فرهنگي در مدارس سطح شهرستان پاوه، خانه معلم، مهمانسراهاي ادارات و هتل هاي پاوه اسكان يافتند.