پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله13:19 - 1392/12/12

صادارت كالا به ارزش 50 ميليون دلار از بازارچه مرزي شوشمي شهرستان پاوه

رئيس اداره گمرك شهرستان پاوه:امسال بازارچه مرزي شوشمي حدود 20 ميليون دلار به صورت پيله وري صادرات كالا داشته و ساير گمركات استان كه از مرز شوشمي صادرات كالا و فعاليت داشته اند جمعا حدود 50 ميليون دلار اين مرز ، فعاليت تجاري داشته است.

منوچهر حاتمي در گفتگويي با خبرنگارهزار ماسولهاظهار داشت:بحث صادرات در شهرستان پاوه از گذشته تاكنون به صورت پيله وري و با محدوديت هاي خود فعال بوده، ولي با راه اندازي واحد رويه صادرات ، گمرك اين شهرستان نيز فعال تر خواهد شد.
وي افزود: براي تجار و بازرگانان كه قبلا كارهاي صدور كالا را در كرمانشاه و با هماهنگي اداره كل گمرك استان انجام مي دادند، با راه اندازي واحد رويه صادرات،مي توانندبا هزينه و زماني كمتر تمام كارهاي صدور كالاي خود را در پاوه انجام دهند.
وي گفت:در حال حاضر گمرك بازارچه مرزي شوشمي به صورت پيله وري فعاليت دارد و با ارائه خدمات خود به تجار و بازرگانان در صادرات كالاي واحد هاي توليدي،هيچ مانعي در صادرات كالا ندارند.
وي ادامه داد: تجار و بازرگانان مي توانند با كسب نمايندگي هاي شركت هاي توليدي در شهرستان پاوه و ارائه خدمات خود در اين شهر ، از مكاتبات و نامه هاي اداري به مركز استان جلوگيري كرده و در شهرستان پاوه با كمترين هزينه و وقت امورات صدور كالا را انجام دهند.
حاتمي افزود:صادرات و واردات ما تا قبل از راه اندازي گمرك پاوه به صورت پيله وري و محدود بود ، در حال حاضر اين امكان براي تجار فراهم است كه اين واحدهاي توليدي كالاهاي خود را از مرز شوشمي بدون هيچ محدوديتي صادر كنند.
وي گفت: قطعا در ابتدايي ترين و پايين ترين آن ، در حمل و نقل و رفت و آمد از اين مرز شوشمي ، باعث اشتغالزايي براي اين مردم خواهد شد.
وي ارائه خدمات گمرك پاوه به بازرگانان را يادآور شد و گفت:تجار و بازرگانان مي توانند اسناد و مدارك صدور كالاي خود را به اداره گمرك شهرستان تحويل داده و گمرك شهرستان پاوه نيز در اسرع وقت به اين تجار ارائه خدمات مطلوبي را ارائه خواهد نمود.
منوچهر حاتمي ادامه داد:امسال بازارچه مرزي شوشمي حدود 20 ميليون دلار به صورت پيله وري صادرات كالا داشته و ساير گمركات استان كه از مرز شوشمي صادرات كالا و فعاليت داشته اند جمعا حدود 50 ميليون دلار اين مرز ، فعاليت تجاري داشته است.
وي گفت: در بحث قاچاق نيز امسال با وجود اينكه از حجم پرونده هاي قاچاق نسبت به سال گذشته كاهش پيدا كرده ولي ارزش اين كالاهاي قاچاق افزايش پيدا كرده است.
وي در پايان گفت:فعاليت تجاري انجام شده با اين رويه كه از طريق مرز شوشمي در شهرستان پاوه انجام شده است اميدواريم با فعاليت هاي تجار و بازرگانان و اطلاع رساني مناسب در اين زمينه شاهد افزايش صادرات كالاي ساير گمركات استان از طريق مرز شوشمي باشيم تا باعث رونق اين شهر شود.