پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله10:56 - 1392/03/03
قالیباف در بوشهر مطرح کرد

تشکیل دولت اجتماعی با رویکرد جهادی

 ،محمدباقر قالیباف کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری در جمع بیش از 1500 نفر بوشهری در گلزار شهدای این شهر گفت: هدف انقلاب این بود که مردم در تصمیم‌‌گیری  واداره کشور ایفای نقش کنند.

وی تاکید کرد: همان گونه که در دوران دفاع مقدس با روحیه جهادی  ایفای نقش کردیم قول می‌دهم با همان روحیه با کمک دولت اجتماعی بر خواسته از دولت مردم از گروه‌های مختلف با سلایق مختلف ولی خدمتگزار مردم، آینده کشور و مردم را تضمین کنم و به مدیریت یکنواخت کشور پایان دهم.

وی با بیان اینکه جوانان باید در ساماندهی و تصمیم گیری کشور ایفای نقش کنند افزود: امروز درصد بالای از جوانان تحصیل کرده بیکارند که نرخ آن بالای 30 درصد است و این نتیجه مشارکت ندادن جوانان در تصمیم گیری‌ها است.

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینکه امید من به جوانان است، گفت: جوانان که آمادگی جسمی و روحی و ظرفیت‌های بالا دارند، موتور حرکت کشور هستند و من قول می‌دهم این امید را در دل همه جوانان زنده کنم تا همه احساس کنند اگر ظرفیتی دارند فرصت و میدان برایشان فراهم است تا به دور از رانت و مسائل حزبی و گروهی در جهت خدمت فعالیت کنند.

قالیباف تاکید کرد: برای مبارزه با گرانی، چون برای همه استان‌ها برنامه خاصی تهیه شده است می‌توانیم بر مشکلات این بخش فائق آییم و مشکلات درمانی، مسکن و مشکلات اقتصادی را حل و فصل کنیم.

این کاندیدای ریاست جمهوری با بیان اینکه استان بوشهر بر منابع عظیم نفت و گاز قرار دارد تاکید کرد: اگر جنوب غرب ایران را در اولویت توسعه و پیشرفت قرار دهیم به این معنا نیست که به این استان‌ها توجه کرده‌ایم بلکه اگر این استان‌ها را بسازیم کشور ساخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر دارای منابع غنی نفت و گاز است ولی مردمانی محروم دارد افزود: وجود این همه منابع مهم اقتصادی و وجود مردمانی محروم از یک عدالت و مدیریت صحیح به‌ دور است که شاهد باشیم برای درمان اولیه به استان‌های دیگر و یا مرکز کشور سفرکنند.

قالیباف حل مشکلات بیکاری، مسکن، اوقات فراغت و اعتیاد از جنبه‌های مختلف اجتماعی را مورد اشاره قرارداد و افزود: این ظرفیت را داریم که ظرف دو سال آرامش و ثبات را در عرصه های مختلف مخصوصا عرصه‌های اقتصادی که کمر مردم را شکسته و به آنان فشار آورده، باز گردانیم، در حوزه اجتماعی تلاش می‌کنیم مسائل حاشیه نشینی، اوقات فراغت و مسکن  را حل کنیم، حل معضل اعتیاد که بنده در سوابق گذشته‌ام تجربه سال‌های متوالی در این خصوص دارم نیز از برنامه‌های مهم ما است، این مشکلات با روحیه جهادی و به دور از گرایش صرف سیاسی برطرف می‌شود.

وی گفت: قول می‌دهم به جوانان همان‌گونه که سه دهه قبل این فرصت برای بنده به عنوان یک روستازاده فراهم شد که رشد کردم و اکنون خودم را در معرض رای مردم کشور قرار می‌دهم به اهداف و برنامه‌های موردنظر دست یابم.

قالیباف افزود: گذشته بنده را مطالعه کنید به همت شما جوانان هر جا توفیق خدمت داشتم وعده‌هایی که داده‌ام عملی کرده‌ام.

وی افزود: امروز جمعیت 12 میلیونی تهران حرف‌ها و قول‌های من را دیده‌اند که عملی کرده‌ام و حتی یک مورد خلف وعده نکرده‌ام.

کاندیدای ریاست جمهوری افزود: خدمت در نیروی انتظامی هرچه وظیفه ام بوده و وعده داده‌ام به آن وظیفه و به وعده عملی کرده‌ام.

وی گفت: با همان کارنامه درخشان به شما عرض می‌کنم می‌توانم در دو سال به آرامش و ثبات در عرصه پیشرفت و اقتصاد دست یابم.

کاندیدای ریاست جمهوری با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید این حماسه سیاسی را به گونه‌ای تحقق بخشیم که حرکت جدیدی در کشور برای حرکت به سمت پیشرفت و پایان دادن به نارسایی ها در عرصه‌های مختلف ایجاد شود.

قالیباف خاطرنشان کرد: اگر با لطف الهی و کمک شما مردم حماسه سیاسی رقم بخورد، بلافاصله آماده خواهیم شد تا حماسه اقتصادی را در این کشور با حرکت جهادی و منطبق بر عقلانیت و معنویت مثل دوران دفاع مقدس رقم بزنیم تا یک دولت اجتماعی با رویکرد جهادی و برخواسته از آحاد مردم شکل بگیرد.

وی ادامه داد: رفتارهای سیاست زده بر مدیریت کشور، ما را از موفقیت باز داشته است، باید یک دولت اجتماعی با رویکرد جهادی برخواسته از متن مردم شکل بگیرد که کشاورزان، صنعتگران، معلمان، قومیت‌ها و همه مردم خود را در آن دولت ببینند؛ مثل دوران دفاع مقدس که همه خود را در دفاع می‌دیدند اما متأسفانه بعد از دوران دفاع مقدس مردم در عرصه اقتصادی و تصمیم گیری‌های کشور خود را ندیدند و در عرصه سیاسی هم فقط زمان رای دادن دیده شدند، هیچ سیستمی نبود که مردم خواسته‌های خود را از دولت مستقر پیگیری کنند.

قالیباف پس از پایان سخنرانی خود، در میان ابراز علاقه مردم محل سخنرانی را به سمت منزل شهیدان عباس و محمد باقر مرادی، از شهدای بوشهر ترک کرد تا به خانواده این دو برادر شهید ادای احترام کند.