پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله12:59 - 1392/02/30
موج تخریب هایی گفتمان سازش علیه «گفتمان مقاومت»/

دروغ های شاخدار اصلاح طلبان از ترس حضور سعید جلیلی

هزارماسوله:به نقل از مرصاد نيوز»کار به همین جا ختم نشد و در طی این چند روز، موجب تخریب ها علیه سعید جلیلی همچنان ادامه یافت. روزنامه اعتماد امروز هم برای آنکه تخریب های خود علیه سعید جلیلی را تکمیل کند در عکسی که به مطلب نشست استانبول اختصاص داشت، تصویر جلیلی در ماشین دیپلماتیک را منتشر کرد تا به افکار عمومی چنین القا کند که جلیلی نیز مانند برخی حضرات بنزنشین، دارای خوی اشرافیت است.

 به گزارش مرصاد، حضور دکتر سعید جلیلی در آخرین لحظات روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری یازدهم به حدی معادلات «جبهه سازش» را به هم ریخت که برای آنکه بتوانند جبهه شکست خورده خود را مجددا احیا کنند، اقدام به انواع پخش دروغ ها و تحریفات رسانه ای برای تخریب «جبهه مقاومت» کرده اند.

 بر همین اساس روزنامه های وابسته به هاشمی و اصلاح طلبان سعی کرده اند که از همان روز پس از ثبت نام، دست به تخریب دکتر سعید جلیلی بزنند. برای مثال روزنامه اعتماد که در این دوره از انتخابات با عدول از پایگاه فکری که به آن تعلق داشت، به دفاع تمام قد از هاشمی پرداخته است، در دروغی آشکار عنوان کرد که سعید جلیلی با بنز سفید رنگی برای ثبت نام وارد وزارت کشور شده است!

  

این روزنامه نوشت فردای روز ثبت نام یعنی در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه نوشت: «دقایقی بعد هم توقف مرسدس بنز سفید رنگ در مقابل درب تالار بزرگ وزارت کشور، همه نگاه ها را به خود معطوف کرد و هنگامی که سعید جلیلی با همراهانش از این خودرو به سمت محل ثبت نام کاندیدا ها حرکت کرد، فریادهای زنده باد حزب الله و یاور احمدی نژاد از گوشه و کنار به گوش رسید. با ثبت نام جلیلی، احتمال تغییر اساسی در آرایش انتخاباتی اصولگرایان بار دیگر دهان به دهان گشت و این درحالی بود که هنوز هاشمی و مشایی وارد عرصه نشده بودند.»

این در حالی است که در تصاویر ارسالی توسط خبرنگاران همه خبرگزاری هایی که آن روز در کنار وزارت کشور حضور داشتند، سعید جلیلی مانند همیشه با پراید و آن هم بدون لشگرکشی های مرسوم انتخاباتی وارد وزارت کشور شد و فرآیند ثبت نام را انجام داد و بدون هرگونه تشریفات خاصی هم پس از آن، سالن وزارت کشور را ترک کرد.

اما کار به همین جا ختم نشد و در طی این چند روز، موجب تخریب ها علیه سعید جلیلی همچنان ادامه یافت. روزنامه اعتماد امروز هم برای آنکه تخریب های خود علیه سعید جلیلی را تکمیل کند در عکسی که به مطلب نشست استانبول اختصاص داشت، تصویر جلیلی در ماشین دیپلماتیک را منتشر کرد تا به افکار عمومی چنین القا کند که جلیلی نیز مانند برخی حضرات بنزنشین، دارای خوی اشرافیت است. غافل از آنکه اساسا برگزاری مراسمات دیپلماتیک و تشریفات آن، مربوط به کشور میزبان است و ارتباطی با شخص مهمان ندارد.

به نظر می رسد ورود سعید جلیلی همه معادلات «جبهه سازش» درون و برون کشور را به شدت به هم ریخته است که در قبال آن دست به چنین واکنش های شتابزده ای می زنند.

این در حالی است که بسیاری از رسانه های بین المللی، سعید جلیلی را ستاره نوظهور این دوره از انتخابات معنا کرده اند. برای مثال بی بی سی فارسی در تحلیلی نوشت: «سعید جلیلی ویژگی هایی دارد که می تواند وی را به ستاره نوظهور این دور از رقابت ها تبدیل کند.»

روزنامه فایننشال تایمز چاپ لندن نیز در مصاحبه ای اختصاصی با «سعید جلیلی» او را «یکی از نامزدهای پیشتاز» انتخابات ایران، و «شاخص ترین» فرد در میان نامزدهای نزدیک به آیت الله خامنه ای نامیده است.

به نوشته فایننشال تایمز، بسیاری تحلیلگران جلیلی را به دلیل وفاداری به ارزش های انقلابی و مقاومت در مذاکرات هسته ای، «گزینه مطلوب آیت الله خامنه ای» می دانند، اما جلیلی در این مصاحبه تاکید می کند که او با حمایت آیت الله خامنه ای نامزد نشده است و صرفا به دلیل احساس وظیفه ثبت نام کرده است.

فایننشال تایمز نوشته است که حتی مخالفان «جلیلی» نیز دور بودن او از فساد و سبک زندگی ساده او را تایید می کنند و افزوده است: بسیاری تحلیلگران معتقدند رقابت اصلی در این انتخابات میان «جلیلی» و «رفسنجانی» خواهد بود.