پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله09:21 - 1392/02/30
نماينده مردم مريوان در مجلس:

منافع مرز باشماق به جيب شرکت حمل ونقل مي رود

هزارماسوله:نماينده مردم مريوان در مجلس شوراي اسلامي گفت: در حال حاضر مرز باشماق براي کسبه اين شهرستان فايده چنداني ندارد.

 به گزارش خبرگزاري فارس از مريوان، اميد کريميان در نشست فعالان تجارت در مرز باشماق با مديران گمرک کشور با اشاره به تاريخچه فعاليت اين بازار گفت: مرز باشماق از سال 69 مراودات تجاري خود را با کشور عراق آغاز کرد.وي با اشاره به اينکه از سال 85 مرز مهران به بازارچه تبديل شد تصريح کرد: اما در همين سال مرز باشماق مبدل به گمرک رسمي شد و رديف ترانزيت براي اين بازار اختصاص يافت به شکلي که اکنون رقم مبادلات در آن سالانه 5 ميليارد دلار است.
اين مسئول با گلايه از اينکه کسبه شهر مريوان از مزاياي مرز باشماق بي‌بهره هستند تنها حاصل آن را براي مردم دردسر عنوان کرد و افزود: منافع اين منطقه در جيب شرکت‌هاي حمل و نقل ترانزيتي مستقر در تهران و شهرهاي ديگر سرازير مي‌شود.
نماينده مردم مريوان در مجلس با اشاره به ضعف موجود در زيرساخت‌هاي اين مرز تصريح کرد: بايد به خواست‌ها و نيازهاي مردم در اين زمينه‌ها پاسخي قانع‌کننده داده شود.
وي در ادامه با بيان اينکه بيشترين گره کار مرز باشماق در نقطه خروج است اظهار کرد: با توجه به اينکه بحث مديريت واحد به امور گمرکي واگذار شده است بايد با اتخاذ تدابير لازم اين امر محقق شود.
کريميان افزايش خانه‌هاي سازماني با توجه به وجود پرسنل غيربومي زياد در اين محل را يک نياز جدي عنوان کرد و از متوليان گمرک خواست تا اين مسئله در دستور کار قرار گيرد.
وي از موافقت اوليه با معافيت سود بازرگاني خبر داد و گفت: با همکاري وزارتخانه‌هاي صنعت، معدن و تجارت و اقتصاد و همچنين توافق حوزه معاونت رياست جمهوري قرار شده است سود بازرگاني مشمول معافيت‌ها شود و در صورت تصويب نهايي اين موضوع در هيئت دولت رونق اقتصادي منطقه به شکل چشمگيري افزايش مي‌يابد که اين مسئله نويدبخش روزهايي خوش براي بخش خصوصي خواهد بود.