پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله09:17 - 1392/02/30

برگزاري مسابقات کشوري کشتي باچوخه در چناران

هزارماسوله:سومين دوره مسابقات کشوري کشتي باچوخه گود پرده رستم چناران واقع در روستاي خيج از توابع بخش گلبهار- شهرستان چناران با معرفي نفرات برتر، برگزار شد.

 سرپرست مسابقات گفت: در اين دوره از مسابقات به منظور نکوداشت پهلوان حسن‌خان حسن‌پور برگزار شد، 140 چوخه‌کار از استان‌هاي خراسان رضوي، خراسان شمالي، خراسان جنوبي و استان تهران به مدت يک روز در 4 وزن و در قالب 14تيم به رقابت پرداختند.
محمدرضا سعيدي سطح مسابقات اين هم‌آورد ديدني را بسيار بالا و فني توصيف کرده افزود: در اين مسابقات بسياري از چوخه‌کاران صاحب‌نام از استان‌هاي ياد شده حضور داشتند که اين امر بيش از 10 هزار تن از علاقه‌مندان را براي تماشاي مسابقات، به کنار گود کشيده بود.
وي افزود: در پايان يک روز نبرد ديدني چوخه‌کاران در رده تيمي، تيم کشتي باچوخه چناران، با کسب 20 امتياز قهرمان مسابقات شد.
تيم شهداي روستاي خيج با کسب 18امتياز در جايگاه دوم ايستاد و تيم کشتي باچوخه شهرستان اسفراين با کسب 10امتياز به جايگاه سومي بسنده کرد.
رئيس تربيت‌بدني و امور جوانان چناران افزود: در رده انفرادي هم در وزن 70 کيلوگرم حسين لعل‌نظام، از چناران اول شد، روح‌الله حاتمي و علي لعل‌نظام، هر دو از چناران به ترتيب دوم و سوم شدند.
وي افزود: در وزن 80کيلوگرم اين دوره از مسابقات هادي قديمي از اسفراين با کسب مقام نخست، قند اولي اين وزن را به اسفراين برد و جايزه نفر دوم وزن، با برتري محسن قرباني به قوچان رفت و محمد نيک‌سرشت با کسب رتبه سوم و جايزه قند سومي کام مشهدي‌ها را شيرين کرد.
در وزن منهاي 90کيلوگرم، مصطفي نيمروزي با غلبه بر تمامي حريفان و کسب رتبه اول قند شيرين اين وزن را براي مقايسه با شيريني عسل فريزي در چناران نگه داشت، اما محمد تيموري با کسب مقام دوم، قند اين وزن را به تربت برد تا شيريني آن را با خربزه تربت‌جام مقايسه کند.
فرهاد مختاري چوخه‌کار ديگر چناراني هم با کسب مقام سوم اين وزن، قند اين وزن را درچناران نگه داشت تا پهلوان‌خيز بودن چناران را به رخ حريفان بکشد.
وزن به اضافه 90کيلوگرم يا همان کشتي سنگين وزن‌ها که ديدني‌ترين هم‌آوردها را در پي داشت در واقع جدال بين چوخه‌کاران ميزبان بود.
در اين وزن امين جعفرزاده در يک کشتي نفسگير پشت قهرمان جودو جهان، جواد محجوب را با خاک آشنا کرد و با کسب مقام نخست سنگين‌وزن‌ها قهرمان شد.
جواد محجوب به جايگاه دومي بسنده کرد تا بداند، دست بالاي دست، بسياراست و کشتي فراز و نشيب دارد.
حميد قلي‌زاده از روستاي خيج چناران هم مقام سوم را کسب کرد.