پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله08:05 - 1392/02/30
تولد پنج قلوها در سرپل ذهاب

بيمارستان شهداي سرپل شاهد تولدپنج قلوها

هزارماسوله:زن 31 ساله سرپل ذهابي در دومين زايمان خود در بيمارستان شهداي اين شهرستان، پنج قلو به دنيا آورد.

 اين مادر جوان در اين زايمان دو پسر و سه دختر به دنيا آورده كه حال عمومي مادر و همه نوزادان خوب است.
دكتر»?هوشنگ بهاري« به ايرنا افزود: دو نوزاد از پنج قلو‌ها در زمان تولد هر كدام يك كيلو و 200 گرم، يك نوزاد يك كيلو و 300 گرم و دو نوزاد ديگر نيز يك كيلو و 100 گرم وزن داشتند.
وي افزود: دو نوزاد از پنج قلوها با توجه به استرس تنفسي و به دليل نارسايي و كم وزني براي ادامه درمان و تحت نظر بودن به بيمارستان كرمانشاه منتقل شدند.
سرپرست شبكه بهداشت و درمان شهرستان مدت بارداري مادر پنج قلو ها را 31 هفته اعلام كرد و گفت: زايمان پنج قلو ها زودتر از زمان مقرر و در پي درد هاي زايماني انجام شد.
دكتر بهاري افزود: بيمار با توجه به اين شرايط بلافاصله در بيمارستان شهداي سرپل ذهاب تحت عمل سزارين قرار گرفت و خوشبختانه نوزادان در شرايط قابل قبولي متولد شدند.
وي زمينه‌هاي خانوادگي، مصرف برخي از داروهاي غيرضروري در زمان بارداري و سن بالاي خانم‌ها در حاملگي را از مهمترين عوامل در پديده هاي چند قلوزايي بيان كرد.
 پدر اين پنج قلوها نيز گفت: از اينكه صاحب فرزنداني سالم شده‌ام خدا را شكر مي‌كنم، ولي نگران تامين هزينه‌هاي نگهداري آنها در آينده هستم.
وي كه كشاورز و ساكن روستاي ?»كوييك حسن?« شهرستان سرپل ذهاب است از مسئولان محلي، مردم خير و نيكوكار و سازمان‌هاي حمايتي درخواست كرد با توجه به وضعيت نامناسب مالي، او را در تامين هزينه‌هاي پنج قلوها ياري كنند.