پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله13:17 - 1392/02/27
قائم مقام سازمان محیط زیست تأكید كرد:

عدم شماره گذاری خودروهای یورو2 از اول تیر

هزارماسوله: قائم مقام سازمان محیط زیست با بیان اینكه فقط 35 روز تا ضرب الاجل دولت برای انطباق محصولات خودروسازان با استاندارد یورو 4 باقی مانده است، گفت: طبق مصوبه دولت از اول تیرماه شماره‌گذاری خودروهای یورو 2 ممنوع است.

 علی محمد شاعری گفت: هم اكنون خودروسازان در حال تطبیق تولیدات خود با استاندارد یورو 4 هستند و سازمان محیط زیست تمام تلاش خود را می كند تا در موعد مقرر (31 خردادماه سال جاری) محصولات داخلی خودروسازان در انطباق كامل با استانداردهای روز دنیا عرضه شود.

وی افزود: سازمان محیط زیست اقدامات نظارتی، هماهنگی و برنامه ریزی لازم را برای تحقق این مهم صورت داده ، ضمن آنكه در این باره تذكرات لازم را نیز به  شركت های خودروساز اعلام كرده است.

شاعری با بیان اینكه فقط 35 روز تا ضرب الاجل دولت برای انطباق محصولات خودروسازان با استاندارد یورو 4 باقی مانده است، گفت: توصیه ما به این شركت های صنعتی این است كه در فرصت باقی مانده محصولات خود را با استانداردهای لازم انطباق دهند.

به گفته قائم مقام سازمان محیط زیست، طبق مصوبه دولت از اول تیرماه شماره گذاری خودروهای یورو 2 ممنوع است.

این مقام مسئول با بیان اینكه امیدواریم خودروسازان قدر فرصت دولت را بدانند، خاطرنشان كرد: سازمان محیط زیست طبق مصوبه دولت عمل می كند ضمن اینكه پیش از این حدود 40 روز اجازه شماره گذاری به این خودروها داده نشد تا اینكه مصوبه دولت تغییر كرد.(فارس)