پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله12:43 - 1392/02/27

كلاهبرداری پیامكی 5 میلیاردی با 150 شاكی

هزارماسوله: رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی گفت: با هوشیاری ماموران پلیس آگاهی باند چهارده نفره كلاهبردای پیامكی با 150 شاكی شناسایی شد.

 به گزارش روز جمعه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، سرهنگ حسین بیدمشكی رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی گفت: در پی شكایت تعدادی از شهروندان مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانكی شان در پی دریافت پیامك های دروغین و كلاهبرداری با شگردهای مختلف از برنده شدن در قرعه كشی، تیمی از كارآگاهان پلیس آگاهی تحقیقات خود را برای شناسایی عامل یا عاملان كلاهبرداری آغاز كردند.

وی افزود: ماموران اداره مبارزه با جعل و كلاهبرداری پلیس آگاهی با احضار تعدادی از مالباختگان و تحقیقات از این افراد دریافتند كه فرد یا افرادی با حیله گری و ارسال پیامك های با مضامین برنده شدن در قرعه كشی همراه اول، واریز هدایای نقدی به حساب، هزینه آزمایشات و... افراد مالباخته را به سمت دستگاه های عابر بانك كشانده و اقدام به تخلیه موجودی حساب افراد به روش های گوناگون از جمله تغییر زبان منوی دستگاه های عابر بانك از فارسی به انگلیسی می كنند.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی اضافه كرد: با دریافت این اطلاعات تیمی از ماموران عملیات ویژه و اداره جعل و كلاهبرداری پلیس آگاهی تحقیقات خود را به منظور شناسایی افراد كلاهبردار شروع و پس از تحقیقات گستره میدانی با استفاده از روش های نوین پلیسی، فردی را در یكی از زندان های استان البرز شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی بازجوئی های خود از این فرد را شروع كردند.

وی گفت: در بازجویی به عمل آمده متهم با مشاهده دلایل و ادله محكم پلیسی مبنی بر تخلیه حساب های مالباختگان لب به اعتراف گشود و به بزه انتسابی با همكاری سیزده نفر از هم بندی های خود در زندان با استفاده از تلفن همراه اقرار كرد كه در این رابطه همدستان او نیز شناسایی شد.

سرهنگ بیدمشكی اظهار داشت: روند رسیدگی به پرونده نشان داد كه متهمان تاكنون پنج میلیارد ریال از تعداد بیش از یك صد و پنجاه نفر بصورت پیامكی كلاهبرداری كرده و كلیه شاكیان شناسایی و طی تسلیم دادخواستی شكایات خود را مطرح كرده اند.

وی با تاكید بر اینكه رسیدگی به جرم این چهارده نفر زندانی در اولویت كاری این پلیس و مقامات قضایی بوده از شهروندان محترم خواست همیشه به یاد داشته باشند هیچ بانك یا نهاد دولتی، اطلاعات محرمانه حساب شما را به صورت تلفنی و یا با پیامك از شما درخواست نمی كند و در صورت برخورد با چنین مواردی از ارسال اطلاعات خودداری كنند.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی خاطر نشان كرد: از نگهداری رمز های عبور در كنار كارت عابر بانك خودداری كرده و رمز عبور خود را مرتب تغییر و به هیچ وجه رمز های عبور خود را در اختیار دیگران قرار ندهید و مادامی كه تحت هر عنوان شما را به پای دستگاه های عابر بانك فرا خواندند یا به سامانه لاتین و ... هدایت كردند بدانید كه چیزی جزء كلاهبرداری نیست.