پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله00:56 - 1392/02/27
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور:

افتتاح کتابخانه حجر بن عدی زمینه

هزارماسوله:دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: امیدوارم افتتاح کتابخانه حجربن عدی برکت داشته باشد و زمینه‌ای برای مهرورزی و دوستی مردم کرمانشاه شود.

 به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، منصور واعظی در نشست خبری که امروز در کتابخانه تازه تاسیس حجر بن عدی در کرمانشاه برگزار شد، گفت: استکبار نمی‌خواهد جهان اسلام وحدت داشته باشد و دنیا را تحریک می‌کند تا در مقابل اسلام بایستد که نبش مقبره حجربن عدی، صحابه رسول‌خدا(ص) یک نمونه بارز از این اقدامات است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با تاکید بر اینکه تمام علمای اسلام این اقدام خبیثانه را محکوم کرده‌اند، اظهار داشت: حجربن عدی در زمان حیاتش برای منافع شخصی خود کاری نکرد و چیزی نخواست و تنها در راه اسلام و ولایت گام برداشت و تا پای شهادت پیش رفت و با خون خود به ولایت و اسلام خدمت کرد.

وی با تاکید بر اینکه وهابیت نمی‌تواند با این کار به اسلام و معنویت ضربه بزند، ادامه داد: اشخاصی که اقدام به نبش‌ قبر این صحابه بزرگ کرده‌اند اگر ذره‌ای معنویت در وجودشان قرار داشت، با دیدن پیکر حجربن عدی متوجه کار خبیثانه خود می‌شدند.

وی از راه‌اندازی سایت خبرگزاری کتاب به عنوان فرهنگ خبر داد و اظهار داشت: شبکه تلویزیونی کتاب در فضای مجازی نمایشگاه کتاب افتتاح شد و ما از سازمان صدا و سیما می‌خواهیم که یک شبکه را به ما به منظور گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی اختصاص دهد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور افزود: امیدوارم این کتابخانه برکت داشته باشد و زمینه‌ای برای مهرورزی و دوستی مردم کرمانشاه شود.

در ادامه مراسم، مدیرکل کتابخانه‌های استان کرمانشاه از وجود 82 کتابخانه فعال با 50 هزار عضو در استان کرمانشاه خبر داد و اظهار داشت: در طول دولت نهم و دهم کتابخانه‌های موجود در استان از 46 کتابخانه به 82 باب رسیده است و استان کرمانشاه جایگاهی ویژه برای ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

اسماعیل احمدی از افتتاح دو کتابخانه دیگر در سال 92 در کرمانشاه خبر داد و افزود: افتتاح این کتاب‌خانه‌ها به منظور پیش‌برد اهداف عالیه و برنامه‌های راهبردی جمهوری اسلامی، افزایش سرانه مطالعه و بسترسازی مناسب برای فرهنگ کتاب‌خوانی است.

وی با تاکید بر اینکه جریان نفاق، اسلام و باورهای دینی مسلمانان را تهدید می‌کند، ادامه داد: خوشحال هستیم که امروز با افتتاح این کتابخانه زمینه‌ای برای آموزش و تربیت جوانان اسلامی و انقلابی را فراهم کرده‌ایم.

در ادامه این جلسه، معاون سیاسی ‌امنیتی استانداری کرمانشاه گفت: مشکلات کوچکی در کتابخانه مرکزی و نیز کتاب‌خانه آیت‌الله نجومی استان وجود دارد که با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در استان، برطرف خواهد شد.

جلال منکرسی با ذکر اینکه این نام‌گذاری نقطه‌ عطفی برای امت اسلام است، خاطر نشان کرد: این کتاب‌خانه علاوه بر اینکه در خدمت جوانان استان است، محلی برای کسب علم و بالا بردن آگاهی اسلامی خواهد بود.