پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله08:28 - 1392/02/26
سلطانیه خبر داد

توافق ایران و آژانس برای ادامه مذاکرات

هزارماسوله:نماینده کشورمان در آژانس مذاکرات روز چهارشنبه در وین را سازنده توصیف کرد و گفت که طرفین برای دور بعدی مذاکرات در آینده توافق کردند.

 «علی اصغر سلطانیه» نماینده کشورمان در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که سرپرستی مذاکرات روز چهارشنبه بین ایران و آژانس در وین را عهده‌‌دار بود دقایقی پس از اتمام این مذاکرات در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس گفت که این مذاکرات فشرده و بیش از 8 ساعت با طرح مباحث فنی و حقوقی با مقامات آژانس در نمایندگی ایران در وین به طول انجامید.

وی افزود: انجام این مذاکرات عزم سیاسی و حسن نیت جمهوری اسلامی ایران را در همکاری با آژانس در رفع ابهامات و در عین حال اثبات بی‌اساس بودن ادعاها و در نهایت اثبات صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران را نشان داد.

نماینده کشورمان در آژانس افزود: در این مذاکرات فشرده پیرامون مدالیته و چارچوب موضوعات باقیمانده مباحث فشرده فنی انجام شده و طرفین در رابطه با برخی موارد باقیمانده پیشنهادات کتبی ارائه کردند و قرار شد تا در نشست آینده این پیشنهادات بررسی و در جهت نزدیک کردن نظرات و بالاخره فراهم آوردن شرایط برای توافق متن پیشنهادات خود را در نشست آینده ارائه نمایند.

به گفته سلطانیه این مذاکرات در فضایی دوستانه و تخصصی انجام شد و جمهوری اسلامی ایران مصمم است با ادامه این گفت‌وگوها به جهانیان نشان دهد که اهل منطق و گفت‌وگو است و آماده رفع ابهامات می‌باشد، همزمان نیز به هیچ وجه در رابطه با حق غیرقابل انکار خود در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای از جمله غنی‌سازی مصالحه نخواهد کرد.

وی درباره تاریخ نشست بعدی ایران و آژانس یادآور شد که قرار است آقای ناکارتس با وی گفت‌وگوهایی را انجام دهد و سپس تاریخ آن اعلام شود.