پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله20:59 - 1392/02/25

مردم به دنبال فرد اصلحی هستند كه كشور را با سرعت بیشتری به پیش ببرد

هزارماسوله:حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم، با توصیه به آحاد ملت بخصوص جوانان برای بهره گیری از ظرفیت عمیق و انسان ساز ماه معطر رجب، انتخابات 24 خرداد را آزمون افتخارآمیز دیگری برای ملت ایران دانستند

 رهبر انقلاب، انتخابات ماه آینده را مهمترین مسئله كنونی كشور خواندند و با اشاره به تأثیرات كوتاه مدت، و بلندمدت این رویداد خاطرنشان كردند: در این انتخابات یك نفر با رأی ملت، مدت 4 سال بر سرنوشت و مسائل عمده كشور حاكم می شود اما برخی تصمیمات و كارهای خوب یا غیرخوب این فرد، می تواند حتی در 40 سال آینده بر كشور تأثیرگذار باشد و این واقعیت، نشان می دهد كه انتخابات ریاست جمهوری، چقدر مهم است.


ایشان در تبیین اهمیت مضاعف انتخابات 24 خرداد افزودند: با وجودی كه حدود یك ماه تا انتخابات فاصله داریم این موضوع به یك مسئله مهم بین المللی تبدیل شده و اتاقهای فكر جهانی و دشمنان ایران، حتی مقدمات آن را با دقت رصد می كنند.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأكید بر این كه دشمنان در قبال این انتخابات اهدافی كاملاً مغایر با اهداف ملت ایران را دنبال می كنند افزودند: مردم ایران به دنبال فرد اصلحی هستند كه كشور را با سرعت بیشتری در عرصه های مادی و معنوی به پیش ببرد و ضمن حل مشكلات موجود و ایجاد زندگی بهتر و مرفه تر، عزت و استقلال ایران را در پرتو «شور و شوق و امید مردم» ارتقا بخشد.

ایشان افزودند: اما دشمن به موازات تلاش برای سرد كردن انتخابات، دنبال فردی است كه این مختصات را نداشته باشد و ایران را به وابستگی، ضعف، عقب ماندگی در عرصه های مختلف و قرار گرفتن در مسیر سیاستهای بیگانگان بكشاند.

رهبر انقلاب خاطرنشان كردند: البته بیگانگان در درجه اول به دنبال انجام نشدن انتخابات بودند اما حالا كه دستشان از این هدف كوتاه است دنبال دلسرد كردن مردم، از رونق انداختن انتخابات و تأثیرگذاری در انتخاب مردم هستند.

ایشان ناامید كردن مردم از شركت در انتخابات را از تاكتیك های اصلی دشمن دانستند و افزودند: آنها می خواهند به افكار عمومی القا كنند كه رأی دادن و شركت در انتخابات فایده ای ندارد پس چرا شركت كنیم؟

حضرت آیت الله خامنه ای با استناد به عملكرد هفته های اخیر «شبكه بزرگ رسانه ها و خبرگزاریهای صهیونیستی» افزودند: بحرانی جلوه دادن اوضاع كشور، بزرگنمایی مشكلات، القای یأس و ناامیدی درباره حل مشكلات و تاریك جلوه دادن آینده ملت از جمله روشهایی است كه شبكه بزرگ دروغ پردازی و تحریف، برای بی رونق كردن انتخابات ایران در دستور كار خود قرار داده است.

رهبر انقلاب در همین زمینه افزودند: البته مشكلاتی مانند گرانی و اشتغال در كشور وجود دارد اما كدام كشور است كه بدون مشكلات باشد؟ و آیا فریاد كشیدن هر روزه مردم اروپا در خیابانها، نشانه این نیست كه كشورهای اروپایی تا خرخره در مشكلات فرو رفته اند؟



حضرت آیت الله خامنه ای در مقایسه ی اوضاع ایران و كشورهای دیگر افزودند: كدام كشور از استقلال ملی و انسجام و وحدت ملت ایران برخوردار است؟ كدام كشور این همه جوان با نشاط دارد كه میدانهای عظیم علمی را فتح می كنند؟ كدام ملت توانسته است از «اهمیت و عظمت و تأثیرگذاری ملت ایران» در حوادث منطقه ای و جهانی برخوردار شود؟ و كدام ملت توانسته است همچون مردم ایران عزیز، همه خباثتهای دشمنان را ناكام بگذارد و سرافراز و امیدوار به راه خود ادامه دهد؟

ایشان پس از تشریح صحنه «رویارویی سیاسی ملت و جبهه ضد ملت در انتخابات» تأكید كردند: مردم بدانند كه حضور پرشور و پررونق در انتخابات، موجب مصونیت كشور و كاهش طمع بیگانگان برای دست اندازی و خباثت می شود.

رهبر انقلاب در توصیه ای مؤكد به مسئولان، فعالان سیاسی و كسانی كه تریبون در اختیار دارند افزودند: به مردم امید بدهید چرا كه واقعیات كشور و عزم و اراده ملت، هر انسان منصفی را به آینده امیدوار می كند.

ایشان در نوعی جمع بندی درباره نتیجه رویارویی ملت و دشمنان در عرصه انتخابات افزودند: آنطور كه ما مردم ایران را شناخته ایم و لطف و فضل الهی را تجربه كرده ایم، ملت در این نوبت نیز، افتخار دیگری بر افتخارات خود می افزاید و مشت محكمی به دهان دشمن خواهد زد.

رهبر انقلاب در ادامه سخنان خود در نگاهی اجمالی به معیارهای انتخاب نامزد اصلح گفتند تا قبل از انتخابات در این زمینه نكات لازم را بیان خواهم كرد اما نكته مهم این است كه برای انتخاب خوب و درست، باید معیارها را شناخت و با مشورت و تفكر، و دست یافتن به حجت شرعی، نامزد اصلح را انتخاب كرد.

رهبر انقلاب با اشاره به ضرورت انتخاب كسانی كه همتشان بر حفظ عزت و پیشرفت كشور متمركز است افزودند: هرچه در این سه دهه بدست آورده ایم به بركت حركت در جهت اهداف انقلاب بوده است بنابراین كسانی را انتخاب كنیم كه در همه شرایط، تحقق این اهداف را سرلوحه خود قرار می دهند.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به لزوم دقت در شعارهای نامزدها خاطرنشان كردند: گاه برخی برای جلب آرا، شعارهایی خارج از حدود اختیارات رئیس جمهور و امكانات كشور مطرح می كنند اما مردم با هوشمندی دنبال كسانی هستند كه شعارهای مبتنی بر واقعیات می دهند و برای حل مشكلات و فوریتها، روشهایی متناسب با ساز و كار كشور را پی می گیرند.

رهبر انقلاب با اشاره به آمدن افراد متعدد به صحنه نامزدی انتخابات افزودند: شورای محترم نگهبان كه از انسانهای پرهیزكار، متقی و آگاه تشكیل شده براساس وظایف قانونی خود، كسانی را كه برای ریاست جمهوری صالح هستند به مردم معرفی می كنند و مردم از میان نامزدهای معرفی شده، كسی را كه صالح تر است و بیشتر به درد ملت می خورد انتخاب خواهند كرد.

حضرت آیت الله خامنه ای بار دیگر بر پایبندی و تبعیت كامل از قانون تأكید كردند و افزودند: عمل به قانون معیاری بسیار خوب و وسیله ای برای آرامش و آسایش ملت و حفظ وحدت ملی است و به هیچ دلیلی نباید كسی از آن تخطی كند.

ایشان حوادث خسارت بار سال 88 را نتیجه تخطی و تخلف عده ای از قانون برشمردند و افزودند: آنها برای اغراض نفسانی یا اهداف سیاسی یا هر هدف دیگر راهی خلاف قانون رفتند و ضمن «صدمه زدن به خودشان و به ملت و كشور»، نگذاشتند مردم طمع شیرین آرای 40 میلیونی را بخوبی بچشند و احساس كنند.

حضرت آیت الله خامنه ای تسلیم در مقابل قانون را تنها راه صحیح خواندند و افزودند: گاه قانون صددرصد صحیح نیست اما از بی قانونی بهتر است.

ایشان افزودند: ممكن است از مجری قانون در یك بخش، خطایی هم سر بزند اما اگر نتوانیم از راه قانونی آن خطا را اصلاح كنیم تحمل آن، از بی قانونی و عمل خلاف قانون بهتر است.

ایشان داشتن حجت شرعی برای انتخاب یك فرد را مایه آرامش دنیوی و اخروی خواندند و افزودند: اگر تصمیمی كه با حجت شرعی گرفته شده غلط هم از آب درآمد چون انسان به تكلیف عمل كرده سرافراز است.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانشان ماه رجب را آمادگاهی برای افزایش ظرفیت معنوی خواندند و خاطرنشان كردند: اگر در رجب و شعبان، توفیق حضور قلب حاصل شد و انسان خود را در همه احوال در محضر علم بیكران الهی یافت، حضور پاكیزه در ضیافت بی دریغ الهی در ماه مبارك رمضان، امكان پذیر خواهد شد.

ایشان شركت قشرهای مختلف مردم بویژه جوانان در سنت حسنه اعتكاف در ماه رجب را، منظره ای زیبا دانستند و افزودند: همه بركات و دستاوردهای انقلاب، به پشتوانه همین ذخایر معنوی و روحی حاصل شده است.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: ایستادگی، شورانگیزی، حركت آفرینی و قدرت تحسین برانگیز امام راحل عظیم الشأن در مقابل ستمگران جهانی، متكی به اشكها، عبادات و مناجات خالصانه ای بود كه آن عزیز، در نیمه های شب با پروردگار خویش زمزمه می كرد.

رهبر انقلاب رهبانیت در اسلام را به معنای حضور در همه عرصه های زندگی خواندند و با تجلیل از ایمان، احساسات انقلابی و نقش آفرینی جوانان كشور در عرصه های ملی افزودند: حفظ و تعمیق این روحیه، ادامه تفضلات و كمكهای پروردگار را تضمین خواهد كرد.

جام جم