پایگاه خبری تحلیلی هزارماسوله10:10 - 1392/02/24
بانک ملی نحوه محاسبه و پرداخت سود عمره را اعلام کرد

محاسبه وپرداخت سودسپرده گذاری عمره اعلام شد

هزار ماسوله:بانک ملی نحوه محاسبه و پرداخت سود سپرده گذاری حج عمره را اعلام کرد که بر اساس آن، مبناي محاسبه سود به متقاضي، نرخ زمان ثبت‌نام است، ولي در ارتباط با سپرده‌هاي عمره مفرده از بهمن ماه سال 1391 به بعد نرخ 20 درصد اعمال شده است.

 به گزارش خبرنگار مهر، بانک ملی در ارتباط با نحوه پرداخت سود سپرده هاي حج عمره اعلام کرد.

1- محاسبه و پرداخت سود سپرده‌گذاري عمره، در چارچوب ضوابط و دستورالعمل‌هاي شوراي پول و اعتبار و نرخ سود ابلاغي در مقطع سپرده‌گذاري است كه در زمان تشرف زائر، اصل و سود محاسبه و در سر جمع هزينه سفر وي لحاظ مي‌شود. ولي چنانچه هر يک از متقاضيان قبل از فرا رسيدن نوبت تشرف حتي پس از سه ماه از تاريخ سپرده‌گذاري منصرف شوند، سود متعارف بانكي به نسبت مدت توقف وجه نزد بانک به سپرده‌گذار پرداخت مي‌گردد.

2- همانطور كه اشاره شد مبناي محاسبه سود به متقاضي، نرخ زمان ثبت‌نام است، ولي در ارتباط با سپرده‌هاي عمره مفرده از بهمن ماه سال 1391 به بعد نرخ 20 درصد اعمال شده است. بديهي است در پايان دوره سپرده‌گذاري بلندمدت عمره يا تمتع چنانچه نرخ سود ابلاغي از طرف شوراي پول و اعتبار تغيير كرده باشد، بانک نيز براي دوره جديد قرارداد يا سپرده متقاضي حج، سود جديد اعمال مي‌نمايد.

3- براي ثبت نام از متقاضيان و مرحله دوم عمليات بانكي (دريافت مابه‌التفاوت هزينه سفر هنگام تشرف) هيچگونه كارمزدي دريافت نمي‌شود.

4- زمان پرداخت و تسويه سود سپرده‌گذاران، زمان تشرف و در صورت انصراف از سفر، هر زمان كه فرد سپرده‌گذار اراده نمايد خواهد بود.