یادداشت/ به مناسبت هفته درختکاری

ثبت جهانی اوارامانات، با نگاه ویژه به احیای جنگلهای زاگرس

سرویس: اجتماعیکد خبر: 299321|00:37 - 1399/12/13
نسخه چاپی
ثبت جهانی اوارامانات، با نگاه ویژه به احیای جنگلهای زاگرس
بواسطه وقوع واقعه مهم منطقه ای(ثبت جهانی اوارامانات)، احیای جنگلهای زاگرس را با نگاهی ویژه مورد توجه وبازنگری قرار دهیم.

به گزارشهزار ماسوله، درخت نماد آبادانی و سرسبزی، مظهر زندگی و از زیباترین مظاهر خلقت و جلوه ای از تجلیات آفریدگار عالم است.

 

در آستانه روز درختکاری(۱۵ اسفند) ضمن تبریک این مناسبت به حافظان، متولیان و دوست داران محیط زیست، با شعار هفته درختکاری (همه باهم جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی) به استقبال این رویداد مهم می رویم تا با کاشت هر درختی، حیات دوباره به زمین و بشریت ببخشیم

 

 پس می طلبد متولیان امر و علاقمندان به طبیعت در این راستا پیش قدم شده و بواسطه وقوع واقعه مهم منطقه ای(ثبت جهانی اوارامانات)،  احیای جنگلهای زاگرس را با نگاهی ویژه مورد توجه وبازنگری قرار دهیم.

 

بنابراین مستدعی است،  متولیان امر (شهرداری، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و... ) در جوار مردم وسمن ها، احیاء و حفظ منابع طبیعی را در اولویت کار خویش قرار داده تا لطافت و طراوت خاصی به طبیعت زیبا وخدادادی شهرستان بخشیده شود.

 

میراث ارزشمندی که با غرس و کاشت درختان مثمر و سازگار با وضعیت جوی منطقه(خرمالو، ارغوان.. درحیات یا معابر عمومی وکاشت ون وبلوط در ارتفاعات و...) این دیار را به شهرستانی زیبا والگو در غرب کشور مبدل نمائیم.

 

برای ایجاد سالی متفاوت و به ثبت رساندن یادگاری ماندگار، مدیریت شهری و دوستداران  محیط زیست را به مدد می گیریم تا با تهیه نهال رایگان... طبیعت زیبای منطقه را به عنوان بستری برای توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی مبدل سازیم.

 

طبیعتی که اینک به امانت دراختیار ماست، برای اینکه به ارثی خاطره انگیز و رویایی مبدل شود تنهــــا به دست های پر توان و اراده های راسخ دغدغه مندان دیار نیاز دارد.

 

برگ درختان سبز در نظر هوشیار
هر ورقش دفتری ست معرفت کردگار

 

 سیـــدآزاد حسینی عضو سابق شورای شهر پاوه

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد