یادداشت/

گردشگری زمستانی فرصتی برای رونق اقتصادی شهرهای اورامانات

سرویس: اجتماعیکد خبر: 299264|21:07 - 1399/11/21
نسخه چاپی
گردشگری زمستانی فرصتی برای رونق اقتصادی شهرهای اورامانات
گردشگری زمستانی شاید چند رشته ورزشی خاص را مثل اسکی روی برف یادآوری کند اما در حال حاضر زیر مجموعه های گردشگری ورزشی های زمستانی آنچنان متنوع شده که شاید باورکردنی نباشند...

به گزارشهزار ماسوله،  شور و هیجان روزهای برفی و سرد زمستان را که طلایی ترین قسمت آن ساختن آدم برفی هایی زیبا بچه ها و کندن تونل برفی وسرسره بازی  بود. همین علاقه که از کودکی  همراه همه ماست باعث رونق بخش گردشگری زمستانی در سراسر جهان شده است.

این رونق به رنگ و نژاد و کشور مربوط نمی شود و همه جای این کره خاکی تفریحات زمستانی هر ساله باعث جذب تعداد بیشماری گردشگر به کشورهای سردسیر و دارای امکانات مناسب تفریحات زمستانی می شود. از دیرباز بارش برف نعمت بسیار ارزشمندی برای کشاورزان بوده و باعث خوشحالی و شادمانی آنها می شده اما امروزه همین جامه سپید که برتن کوهستان ها و جنگل هاست علاوه برکشاورزان باعث شادمانی بسیاری از گردشگران و سرمایه گذاران این صنعت می شود و توان ایجاد تحرک و رونقی بی مثال را در صنعت گردشگری منطقه خود خواهد داشت البته اگر به زیبایی های آن توجه شود.

اگرچه صحبت از گردشگری زمستانی شاید چند رشته ورزشی خاص را مثل اسکی روی برف یادآوری کند اما در حال حاضر زیر مجموعه های گردشگری ورزشی های زمستانی آنچنان متنوع شده که شاید باورکردنی نباشند . بطور کلی اگر مایل به نام بردن بخشی از زیرمجموعه های صنعت گردشگری زمستانی باشیم می توانیم از اسکی روی برف، اسنو موبیل، هتل های یخی ، ماهی گیری روی دریاچه یخ زده، راهپیمایی برفی ، ساخت مجسمه های یخی و کمپ های زمستانی نام ببریم، اگرچه بسیاری از تفریحات زمستانی هنوز همگیر نشده است اما همین چند مورد گردش مالی چند بیلیون دلاری را برای سرمایه گذاران خود در برخی کشورها مثل آلمان ، کانادا، سوئیس، اتریش، فرانسه، کشورهای اسکاندیناوی، روسیه، چین و کشورهای اروپای شرقی به ارمغان آورده است

شهرستانهای پاوه واورامانات  از جمله شهر های هدف گردشگری زمستانی می توان باشد  که به دلیل طبیعت زیبا در تمام فصول سال قابلیت‌های زیادی در زمینه جذب گردشگر دارد که می توان با  برنامه‌ریزی، توسعه، زیرساخت‌ها و حمایت از سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری زمستانی می‌تواند در ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار و افزایش درآمدها نیز سهم به سزایی داشته باشد.
شهرهای اورامانات  به دلیل اقلیم جغرافیایی در نیمی از سال با بارش برف مواجه است و لذا به‌عنوان یکی از سردترین  شهرهای  کشور بشمار می رود  و می تواند در آیندرکورددار ظرفیت گردشگری زمستانی در کشور شود.

 

فردین رحیمی کارشناس ارشد شهرسازی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد