یادداشت/

با الحاق چهار روستا به شهر پاوه عرصه مدیریت و توسعه این شهر وسیع تر و حساس تر خواهد شد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 299181|19:42 - 1399/10/25
نسخه چاپی
با الحاق چهار روستا به شهر پاوه عرصه مدیریت و توسعه این شهر وسیع تر و حساس تر خواهد شد
با توجه به نزدیک شدن به زمان انتخابات شورای شهر و روستا ، قطعا یکی از راههای رسیدن به توسعه شهری ایده آل و مطلوب در شهر پاوه ، ورود نخبگان و متخصصین به این عرصه و انتخاب شورایی متخصص و متعهد برای برون رفت از وضع موجود است .

به گزارشهزار ماسوله، طبق اخباری که این روزها در رسانه ها منتشر شد قرار است چهار روستای دوریسان، چورژی، سرکران و نسمه به شهر پاوه الحاق شوند .

با اجرایی شدن این طرح ؛ توسعه شهر پاوه شتاب بیشتری می گیرد و قطعا لازم است که همشهریان عزیز و افراد با تجربه و متخصص بومی بی تفاوت نباشند و اجازه ندهند که توسعه این شهر بیش از پیش دچار سردر گرمی و بی برنامگی شود .

متاسفانه طی سالیان گذشته عشیره گرایی ؛ فقر فرهنگی و ناآگاهی مردم به عنوان عوامل مهمی باعث توسعه نیافتگی شهر پاوه و عدم حضور افراد متخصص و نخبگان در مدیریت شهری پاوه شده است و عشیره گرایی در انتخابات همواره اجحاف بزرگی در حق نخبگان بی طایفه بوده است .
 
 با توجه به نزدیک شدن به زمان انتخابات شورای شهر و روستا ، قطعا یکی از راههای رسیدن به توسعه شهری ایده آل و مطلوب در شهر پاوه ، ورود نخبگان و متخصصین به این عرصه و انتخاب شورایی متخصص و متعهد برای برون رفت از وضع موجود است .

 بنده به عنوان یک شهروند پاوه ای طبق تجربه اندکی که از 18 سال سابقه فعالیتم به عنوان ناظر نظام مهندسی در سطح کلان شهر کرمانشاه به دست آورده ام ، بدون هیچگونه تعارف و اغماضی به عرض همشهریانم می رسانم که وضعیت بلند مرتبه سازی و ساخت و ساز بدون مجوز در شهر پاوه در حد یک فاجعه بزرگ است . در شهر کرمانشاه به ازای هر واحد مسکونی و تجاری حتما و حتما یک واحد پارکینگ بدون مزاحمت اجرا می شود . در خیلی از ساختمان های بلند مرتبه ای که بنده ناظرش بوده ام ، به خاطر رعایت قانون و جانمایی بدون مزاحمت پارکینگ ، دو طبقه از ساختمان ( همکف و زیر زمین ) برای پارکینگ طراحی و اجرا شده است .

 مگر شهرهای پاوه و کرمانشاه هر دو از شهرهای یک استان نیستند و نباید قانون ساخت و ساز و توسعه شهری برای هر دو یکسان اجرا شود ؟  پس داستان این بام و دو هوای موجود در این استان چیست ؟ بلند مرتبه سازی در پاوه چرا مدیریت نمی شود ؟ در پاوه احداث پارکینگ در منازل مسکونی و تجاری چرا اجرایی نمی شود و یک آپارتمان چندین واحدی چرا یک واحد پارکینگ ندارد ؟ پخی و پیشامدگی در گذرگاهها و معابر چرا رعایت نمی شود ؟ دلیل تراکم فروشی های بی رویه چیست ؟ دلیل حمایت نمایندگان مدیریت شهری از سازندگان متخلف چیست ؟ دلایل از بین رفتن تدریجی بافت زیبا و سنتی و پلکانی شهر پاوه چیست ؟ چرا این مشکلات باید به حدی معلوم و محرز باشد که دادستان شهر از مدیریت شهری انتقاد کند ؟ دلیل عدم مدیریت مناسب ترافیک شهری چیست ؟ کمربندی پاوه چرا از سالها قبل تا کنون پیگیری و اجرایی نشد ؟ چرا در پاوه مسیر کمربندی باید از داخل کوچه عبور کند ؟ آیا کوچه پشت بنیاد مسکن ظرفیت تبدیل به خیابان را هم دارد ؟  تنها سراب شهر پاوه ( سراب هولی ) چرا ساماندهی نشد ؟ دلیل عدم سامان دهی مناسب بازارچه مرزی چیست و چرا دکه های فلزی بازارچه به دلیل نداشتن طرح مناسب توسعه بازارچه، هر چند سال یک بار همانند چادرهای کوچ عشایر نقل مکان می شوند ؟  چرا شهر پاوه علیرغم داشتن ظرفیت و پتانسیل مناسب باید کمبود سرانه فضای سبز داشته باشد ؟ چرا سوئیت ها و خانه های اجاره ای در پاوه مدیریت صحیح  نمی شود ؟ چرادر پاوه اراده کافی برای سامان دهی دستفروشان وجود ندارد ؟ چرا مشاغل مزاحم به مکان های مجاز منتقل نمی شوند ؟ چرا در شهر پاوه مردم فعالیت های توسعه شهری را به صورت مطلوب لمس نمی کنند و شاید خیلی ها اصلا مسئولین مدیریت شهری را نمی شناسند اما اغلب مردم هنوز آقای مهدی رئوفی را می شناسند و خدمات و فعالیت هایش را هنوز بعد از 63 سال به یاد دارند ؟ و ....


 مشکلات توسعه شهری به حدی زیاد است که در این مقال نمی گنجد . اما یکی از دلایل بروز چنین مشکلات بزرگی تیشه ای است که شما همشهریان عزیز در هنگام انتخابات با عشیره گرایی بر ریشه این شهر زده اید و قطعا تک تک همشهریانی که باعث و بانی این ظلم بزرگ در حق آیندگان شده اند در این ظلم و در این اجحاف شریک و سهیم هستند . قطعا اگر عشیره گرایی های شما نبود و افراد نخبه و متخصصی سکاندار مدیریت شهری این شهر بودند کار به اینجاها نمی کشید .

 ان شاء الله اگر عمری باقی بود در مقالات بعدی دلایل دیگر بروز این معضلات و مشکلات در خصوص توسعه شهر پاوه و همچنین مشکلات پیش روی چشم انداز توسعه این شهر را به همراه راهکارهای لازم جهت برون رفت از وضع موجود ، مفصلا به سمع و نظر همشهریان عزیز خواهم رساند .


 مهندس مختار ابراهیمی - شهروند شهر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد