یادداشت/

مشاوره آنلاین چه فوایدی دارد؟

سرویس: اجتماعیکد خبر: 298728|16:06 - 1399/06/22
نسخه چاپی
مشاوره آنلاین چه فوایدی دارد؟
پاسخ این سوال را از سرکار خانم دکترمهوش معاذی نژاد دکترای تخصصی مشاوره خانواده مشاورتحصیلی و روانشناس بشنویم.

به گزارشهزار ماسوله، پس از جهانی شدن کرونا و مشکلات رفت و آمد روز به روز علاقه به استفاده از این روش درمانی بیشتر می شود.‌ زیرا شما در هر مکانی که باشید می توانید با مشاور خود در ارتباط باشید.

 

یکی از مشکلات افرادی که در شهرهای کوچک زندگی می کنند این است که دسترسی به متخصص خوب را ندارند و مجبورند به مرکز استان یا به پایتخت مراجعه کنند. چنین کاری برای مشکلات پزشکی تا حدی قابل انجام است چون مراجعه به پزشک معمولاً نیازمند فواصل طولانی تر و تعداد جلسات کمتر است. ولی مشاوره روانشناسی فرایندی طولانی تر با تعداد جلسات بیشتر است و بدیهی است انجام سفرهای مکرر می تواند برای مراجعین سخت و یا حتی غیر ممکن باشد.

 

حسن مشاوره آنلاین این است که مراجع و درمانگر در هر مکانی می توانند با یکدیگر در ارتباط باشند و دوری راه، مانعی برای جلسات مشاوره نخواهد بود و شما می توانید براحتی به مشاور همزبان خود دسترسی داشته باشید.

 

مشاوره آنلاین در وقت  شما صرفه جویی می کند.

 

همچنین برخی افراد به دلایل مختلف از جمله خجالت کشیدن، مشهور بودن و هر دلیل دیگری دوست دارند به صورت ناشناس با درمانگر خود در ارتباط باشند که چنین شرایطی در مشاوره آنلاین امکان پذیر است و درمانگر بدون آنکه حتی اسم مراجع را بداند می تواند به او مشاوره دهد.

 

مشاوره آنلاین همچنین برای افرادی که مشکلات جسمی و حرکتی دارند مناسب است‌زیرا برای چنین افرادی مراجعه به مطب دکتر سخت و دشوار خواهد بود و درمانگر در هر مکانی که مراجع باشد می تواند جلسه مشاوره را برگزار کند و انعطاف بیشتری در ساعات و جلسات مشاوره خواهد بود.

 

اگر شما جزو افرادی باشید که در ساعات اداری و کاری باید در محل کار خود حضور داشته باشید احتمالاً مراجعه به مشاور برای شما سخت خواهد بود. مشاوره آنلاین می تواند این مشکل را حل کند. چون تنظیم وقت در مشاوره آنلاین انعطاف بیشتری دارد. مثلاً بعید است بتوانید روزهای تعطیل یا آخر شب با مشاور خود جلسه حضوری داشته باشید اما در مشاوره آنلاین چنین امکانی فراهم است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد