یادداشت /

اولین روز بازگشایی مدارس در پاوه زیر سایه کرونا...

سرویس: اجتماعیکد خبر: 298707|12:56 - 1399/06/15
نسخه چاپی
اولین روز بازگشایی مدارس در پاوه زیر سایه کرونا...
باید منتظر ماند و دید که آیا در درازمدت آموزش از راه دور و از طریق شبکه‌های اجتماعی می‌تواند جایگزین مناسبی برای آموزش‌های حضوری شود یا خیر؟

به گزارشهزار ماسوله، امروز ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ با وجودی که مدارس کشور بازگشایی شدند اما در خیابان‌ها و کوچه‌ها بوی ماه مهر نمی‌آمد! مدارس سطح شهرستان #پاوه نیز در نوبت صبح بازگشایی شدند و پذیرای کلاس اولی‌ها و سایر مقاطع بالاتر در رده‌های متوسطه اول و دوم بودند. اما بار ترافیکی شهر روان بود و مانند سال‌های پیش شلوغی و ازدحام  زیادی به چشم نمی‌آمد.

 

با توجه به آمار ضد و نقیضی که از طرق مختلف به گوش می‌رسد،وضعیت شهرستان پاوه از نظر شیوع کرونا در رده میانی و رو به قرمز است.آنچه که در خیابان‌ها و سطح شهر مشاهده می‌شود عبور و مرور معمول و روزمره مردمی است کهدرصد بسیار کمی از آنان از ماسک استفاده می‌کنند.کودکان در کوچه‌ها در حال بازی کردن هستند و ترس از ویروس کرونا جایش را به بی‌خیالی و خستگی ناشی از اضطرابش داده است!سطح داروخانه‌ها ماسک برای کودکان یا وجود ندارد یا به تعداد اندک است و در اینکهپروتکل‌های بهداشتی مدارس به صورت استاندارد رعایت می‌شود باید شک کرد.

 

با این اوصاف زمانی که از اولیاء در خصوص فرستادن دانش‌آموزان به مدرسه سوال می‌شود با تردید پاسخ می‌دهند و اگر از مدیران مدارس و معلمان می‌پرسیم می‌گویند حضور ما اجباری استو شما می‌توانید از طریق شبکه‌های مجازی پیگیر آموزش فرزند باشید یا با رضایت خودتان فرزندتان را به مدرسه بفرستید.

 

یکی از مادران نگران اهل شهرستان پاوه می‌گوید ترجیح می‌دهد فرزندش را امسال به مدرسه نفرستد زیرا تحمل دیدن تب و بیماری فرزندش را ندارد. مادری دیگر می‌گوید شاید این روزها بگذرد و بچه‌ها باز به شوق دیدن هم و یادگیری حضوری به مدرسه‌ها باز گردند. دیگری می‌گوید در هر صورت فرزندش را به مدرسه می‌فرستد و...

 

به هر طریق مدارس سطح کشور اگر چه نمادین هم باشد اما بازگشایی شده‌اند.لیکن اینکه معلم‌ها، دبیران، اساتید و دانش‌آموزان خود را چگونه با شرایط جدید تطبیق می‌دهند جای سوال داردو باید منتظر ماند و دید که آیا در درازمدتآموزش از راه دور و از طریق شبکه‌های اجتماعی می‌تواند جایگزین مناسبی برای آموزش‌های حضوری شود یا خیر؟شاید کسی پاسخ به این پرسش‌ها را هنوز بصورت قطعی  نداند، اما همه این را می‌دانند که در مرحله تازه‌ای از نظر آموزشی به سر می‌بریم و ممکن است همین مرحله گامی تازه در ارتباطات از راه دور و آموزش‌ باشد.

 

کوثر فخری خبرنگار هزارماسوله

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد