لزوم شفاف سازی و پاسخگویی شهرداری در مورد شبهات تنها جایگاه CNG در شهرستان پاوه

سرویس: اجتماعیکد خبر: 298628|22:26 - 1399/05/03
نسخه چاپی
لزوم شفاف سازی و پاسخگویی شهرداری در مورد شبهات تنها جایگاه CNG در شهرستان پاوه
حکایت صف های مدید، طویل و طاقت فرسا در این ایام سوزان و خرابی مستمر تنها جایگاه CNG فرسوده شهرستان پاوه از آن مطالبه های تکراری مردم بالاخص رانندگان محترم می باشد که مشکلات عدیده ای را ایجاد نموده است...

به گزارشهزار ماسوله، حکایت صف های مدید، طویل و طاقت فرسا در این ایام سوزان و خرابی مستمر تنها جایگاه CNG فرسوده شهرستان پاوه از آن مطالبه های تکراری مردم بالاخص رانندگان محترم می باشد که مشکلات عدیده ای را ایجاد نموده است و شایسته شهرستانی با نزدیک به ۶۵  هزارنفر جمعیت و قطب گردشگری استان کرمانشاه با یک جایگاه نیست که موجبات نارضایتی، آشفتگی و سرخوردگی مردم را فراهم ساخته است که به طور مداوم رانندگان وسایل نقلیه دوگانه سوز هنگام سفر به خارج شهرستان و مرکز استان به اجبار در شهرستان های همجوار سوختگیری می نمایند.

 

رانندگان مدت زیادی از وقت خود را صرف ایستادن در صف طولانی جایگاه CNG می کنند و بعد طی نمودن این مدت دست خالی به علت قطعی برق جایگاه را ترک یا با فشار کم گاز مواجه شده که با آهی بلند و اعصابی خراب نصف ظرفیت باک، سوختگیری کرده و به خانه هایشان برمی گردند که سوخت موجود کفاف رسیدن تا مقصد یا همان خانه را نمی نماید.

 

همیشه ناخودآگاه کمپین های مردمی در ذهنمان تداعی می گردد که در این مورد هم مردم رنجیده و همیشه در صحنه که توان تامین مایحتاج اولیه زندگی خود را هم ندارند این بار هم به میدان آمده و خودجوش کمپینی را جهت تعمیرات، افزایش فشار و ظرفیت جایگاه تشکیل بدهند! و کار آقایان پشت میز نشین را تسهیل نموده و سفسطه بازی، بی مهری و عدم شفاف سازی مسئولان را جبران نمایند!

 

آیا مسئولان ذیصلاح مربوطه گذرشان به تنها جایگاهCNG شهرمان نمی افتد؟ یا واقعا نمی خواهند رانندگان گرفتار در این صفوف مستمر و اوضاع آشفته ببینند؟

 

راننده ای که با وسیله نقلیه اش که تنها منبع تامین امرارمعاش خانواده است که در این اوضاع کرونایی با هزاران ریسک و توکلت علی الله اول صبح از خانه به امید کسب چندر غاز نان حلال بیرون می آید که حداقل باید ساعت ها در طول روز با صرف انرژی، اتلاف وقت و سردرگمی در سال جهش تولید در صف جایگاه CNG باشد تا سوخت ماشینش را تامین نماید چه گناهی کرده است؟!

 

مسئولانی محترمی که یک شبه بنزین را چند برابر نمودند و بعدا اعلام بی اطلاعی کردند! و مردم را با تسهیلات نمادین و قیمت های نجومی ارابه های مرگ، تشویق به دوگانه سوز کردن وسایل نقلیه با سوخت CNG می نمایند آیا در مقابل کثرت این همه ماشین فکری به توسعه و رفع مشکلات جایگاه های CNG نموده اید؟ یا امثال طرح های گذشته در مرحله شعار دادن متوقف خواهند شد؟!

 

حال سوالات و شبهاتی که ذهن هر شهروندی را مخدوش می نماید و انتظار جواب شفاف از شهرداری محترم می رود؛

 

علت عدم استفاده حداکثری از ظرفیت جایگاه و کل نازل ها چیست؟

آیا تنها دستگاه کمپرسور(فشرده سازی گاز) جایگاه با ظرفیت تقریبا ۱۰۰۰بار توان ساپورت هم زمان ۸نازل با حداکثر فشار ۲۲۰ الی۲۵۰بار را دارد؟یا توان ساپورت ۴ الی ۵ نازل؟
اگر ۵ نازل استفاده شود پس فشار پایین گاز به چه طریقی جبران می شود؟

نقش ۴ نازل دیگر چیست؟ که اگر به فرض حداکثر دوتای آنها رزرو باشند و دوتای دیگر بی مصرف خواهند شد؟!

آیا شهرداری وقت در قرارداد تجهیز جایگاه، آن را با یک یا دو دستگاه  کمپرسور ۱۰۰۰بار باید تحویل می گرفت؟
اگر یک دستگاه بود پس چرا ۸ عدد نازل طراحی و تعبیه گردیده است؟!

 آیا دستگاه درایر تبریدی(خشک کننده گاز طبیعی) در مدار قرار می گیرد؟ یا به علت صرفه جویی در مصرف برق و هزینه کمتر متحمل شدن پیمانکار در مدار قرار نمی گیرد و خسارت در عدم استفاده از آن به وسایل نقلیه وارد می گردد؟

علت عدم فعالیت جایگاه در طول شبانه روز چیست؟ آیا جهت صرفه جویی پیمانکار در مصرف برق و سود بیشتر تعطیل می گردد؟

 چرایی اختلاف و تخلف پیمانکاران گذشته و حال را اعلام نمایید؟ و چرا در زمان عقد قرارداد ضمانت های لازم و سفت و سخت از پیمانکاران اخذ نمی گردد و شهرداری از شکایت و پیگیری قضایی پیمانکار قبلی که بحث آن بود نتیجه گرفت؟ اگر توفیقی حاصل گردید علت آن را به مردم اعلام‌نماید!

چرا کوچکترین امکانات اولیه رفاهی و بهداشتی (دستشویی، آب سرد کن، نماز خانه و...) در جایگاه با توجه به درآمد آن یافت نمی گردد؟

 آیا شهرداری محترم تا حالا به دستشویی یا آب سردکن جایگاه نگاهی انداخته است؟آیا مسافرین از دیدن وضع موجود خرسندند؟

 چرا شهرداری پیمانکار را مکلف نمی کند که تعهدات و وظایف آن به عنوان بهره بردار نسبت به مردم اعلام گردد؟

 آیا طراحان جایگاه تمام جوانب از جمله سقف آن برای فصول سرد و گرم سال را سنجیده اند؟یا فقط در فکر اتمام کار به هر طریقی  بوده و ناظرین وقت شهرداری کجا بودند؟

 

اقتضا می کند شهرداری محترم به عنوان مالک، سوالات و شبهات زیادی که در مورد جایگاهCNG، امکانات، خدمات و درآمد آن وجود دارد را به طور صریح اطلاع رسانی نماید و انتظار، توقع و خواسته مردم رفع مشکلات و شفاف سازی می باشد که برای همیشه این سوالات گسترده در مورد جایگاه از بین برود و توپ را در زمین پیمانکار نندازد و فقط در فکر اخذ مبلغ ماهیانه قرارداد از پیمانکار نباشد و بر تعهدات پیمانکار نظارت همیشگی داشته تا جایگاه بیشتر از این فرسوده نگردد و شاید فرجی حاصل گردید که روزی جایگاه CNG دیارمان را با مبتدی ترین امکانات رفاهی نظاره گر باشیم!


 ان شاا... با پشت کار، پیگیری و جدیت مسئولان دلسوز و بخش خصوصی در آتی شاهد جایگاه هایCNG دیگر در سطح شهرستان و کاهش صفوف طولانی در خیابان های کوچک شهر باشیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد