یادداشت؛ کیوان سامیان

راههای تشخیص بیماری کرونا

سرویس: اجتماعیکد خبر: 298543|10:19 - 1399/03/24
نسخه چاپی
راههای تشخیص بیماری کرونا
راههای تشخیص بیماری کرونا را طی یادداشتی از مسول واحد بیماریهای شبکه بهداشت و درمان پاوه با هم می خوانیم.

به گزارشهزار ماسوله، راههای تشخیص بیماری کرونا را طی یادداشتی از مسول واحد بیماریهای شبکه بهداشت و درمان پاوه با هم می خوانیم.

 

۱-آزمایش  آنتی بادی  که در آزمایشگاههای خصوصی انجام می گیرد  به عنوان آزمایش سرولوژی می باشد این آزمایش در جستجوی مواد خاصی(آنتی بادی) درخون که در هنگام مبارزه باعفونت کوید۱۹ تولید می شود.این تست نشان دهنده سوابق است نه وضعیت فعلی؛حداقل دو یا سه هفته زمان جهت ساخته شدن آنتی بادی لازم است و اگر نتیجه تست مثبت باشد بدان معناست که شماقبلا مبتلا به کوید۱۹ بودید اما اگر مدت کوتاهی مبتلا شدید ممکن است نتیجه منفی باشد  وبیشتر در کارهای تحقیقاتی استفاده می شود.

 

۲-سی تی اسکن روش دیگر تشخیص می باشدکه بیشتر برای افرادیکه درگیری ریوی وبستری هستند استفاده می شودودر بیماران سرپایی وبدون علامت کمتر انجام می گیرد. این روش حساسیت زیادی دارداما موارد مثبت کاذب در این روش تشخیصی وجود دارد.

 

۳-آزمایش قطعی تشخیص کرونا آزمایشpcrمی باشد که در در مراکز دولتی ودر شهرستان پاوه در اورژانس بیمارستان قدیم وبا نظر پزشکان مرکز ۱۶ ساعته صورت می گیرد که شامل گرفتن نمونه از پشت گلو وبینی با سواپ پنبه ای می باشدکه بسته به نحوه نمونه گیری و دوره بیماری حساسیت متفاوتی دارد این تست ماده ژنتیکی ویروس را تشخیص می دهد وبه تشخیص موارد فعال وفعلی کمک می کند سپس نمونه ها توسط مرکز بهداشت به آزمایشگاه مرجع استان ارسال می گرددوآمار بیماران کرونایی در کشور وشهرستان بر اساس مثبت بودن این تست اعلام می گردد.

 

کیوان سامیان مسول واحد بیماریهای شبکه بهداشت و درمان پاوه

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد