یادداشت/نذیر دولت خواه

سال نود و هشت، سالی خاص!

سرویس: اجتماعیکد خبر: 298319|19:51 - 1399/01/01
نسخه چاپی
سال نود و هشت، سالی خاص!
سال نودوهشت! نادرترین سال عمرم، سالی با بلایای طبیعی همچون زلزله و سیل مخرب، سال بحران های بین المللی و پیش رفتن تا جنگ، سال بحران بنزین بخاطر تصمیم یک شبه و از همه مهمترسال بحران جهانی کرونا و...

به گزارشهزار ماسوله، سال نودوهشت! نادرترین سال عمرم، سالی با بلایای طبیعی همچون زلزله و سیل مخرب، سال بحران های بین المللی و پیش رفتن تا جنگ، سال بحران بنزین بخاطر تصمیم یک شبه و از همه مهمترسال بحران جهانی کرونا و...

 

کرونایی که تمام قدرت های بزرگ جهانی را به زانو درآورده و بشر هیچگاه تا بدین اندازه به مرگ نزدیک نبوده و خطری آن را تهدید نکرده، هر کدام از 8 میلیارد جمعیت زمین شاید تنها و تنها ده روز و نهایت یک ماه تا مرگ فاصله داریم اما باز و با این حال هیچ ترس و نگرانی در خود راه نخواهیم داد، بسیاری به خاطر  بی توجهی و جدی نگرفتن اتفاقات بسیار سریع پیرامونی و تعدادی دیگر شاید به خاطر امید به آینده ای روشن و مبهم! که همه بر آن مشترکیم.

 

درسته عید زمانیه که فقر، تبعیض، نابرابری، افسردگی، اعتیاد، خیانت، کودک کار و کوله بری و... نباشد لیکن بر حسب وظیفه شخصی و قلبی خودمان در کنار همدیگر می توانیم با انصاف، سواد رسانه ای، خوش سلیقگی در طرح دیدگاه های انتقادی، کارشناسانه و مطالبه گرانه با کلامی نافذ و هدف دار پیش قدم باشیم و با هم سرنوشتی و زندگی کنار هم، باهم و برای هم رستگار شویم و به جای انتقادات کلیشه ای، تحلیل های عام فهم جامعه شناسانه را مد نظر قرار دهیم و موجبات ریشه کن کردن فقر، شرمنده نشدن پدری جلو خانواده اش، از دست ندادن جانی بخاطر لقمه نانی و ... مهیا نمائیم.

 

ای کاش سال 99 کرونای تبعیض از بین برود و فقط جان طبقات بی صدا را نگیرد و شاهد اتفاقاتی بزرگ و میمون باشیم و دنبال برنده شدن نباشیم بلکه دنبال برابری و انسانیت باشیم.

 

ضمن تبریک سال نو بر مردم شریف، یادی کنیم از پزشکان، پرستاران، بهیاران، تکنسین ها و کادر درمانی با شرفی که آلان در جای جای کشور دل به درمان بستن و با ایثار و اهدا جانشان برای حفظ جان ما دلسوزانه کار می کنند.

 

 جانمان فدای آنهایی که برای جان مردممان می جنگند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد