یادداشت/ سید علاالدین حیدری

" خدمت ثروت نمی آورد "

سرویس: اجتماعیکد خبر: 297690|00:06 - 1398/05/09
نسخه چاپی
 " خدمت ثروت نمی آورد "
اینروزها با خبرهای مبارزه با فسادهای اقتصادی مردم می پرسند مگر خدمت به مردم ثروت می آورد ؟ که برخی همگام با مسئولیت متحول می شوند؟

به گزارشهزار ماسوله، ‍اینروزها خبرهای مسرت بخشی از تغییر نگاهها و اصلاح رفتارها در رویکرد قوه قضائیه به ریاست آیت الله رئیسی در برخورد با فساد و سوءاستفاده های رانتی به گوش می رسد . این برخوردها که قطعا با تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) می باشد ، موجب خرسندی ناظران ، بازخورد مطلوب اجتماعی و اعتمادسازی نسبت به قوه قضائیه شده است .

 


اما نکته مهمی که در این بین  ، مورد انتظار مردم و فعالین اجتماعی می باشد اینست که در برخورد قوه قضائیه با مفاسد اقتصادی مبارزه با برخی مسئولین و نمایندگانی که از مقام و موقعیت خود سوءاستفاده کرده و می کنند ،  در جایگاه ویژه ای قرار بگیرد .

 


چه معنی دارد که نماینده مجلس در پایان دوره نمایندگی اش به ثروت نجومی دست یابد؟


یا چه توجیهی دارد که ثروت یک نماینده ظرف مدت چهار سال تصاعدی افزایش یابد ؟


سئوال مردم اینست که مگر نمایندگان محترم چقدر حقوق و درآمد قانونی دارند که ظرف چهار سال میلیاردر می شوند ؟


این در حالی است که برخی دیگر از نمایندگان دچار چنین وضعیتی نمی شوند و تغییر چندانی در وضعیت مالی و سرمایه ای آنها ایجاد نمی گردد.


ورود قوه قضائیه ، شورای محترم نگهبان و دستگاههای نظارتی و امنیتی به محاسبه و بررسی وضعیت مالی نمایندگان یک ضرورت و مطالبه عمومی است .

 


نظام اسلامی با داشتن رهبری ساده زیست و آرمانهایی عدالت محور شایسته داشتن چنین نمایندگان و یا مسئولین بی مسئولیتی نیست و برخورد جدی با این افراد احتمالی در مجلس و دیگر ارکان مسئولیتی ، هم اعتمادساز است و هم بسترساز توسعه عدالت اجتماعی  که همیشه مورد توجه و تاکیدِ ارکان نظام و قانون اساسی بوده می گردد.

 


اینروزها با خبرهای مبارزه با فسادهای اقتصادی مردم می پرسند مگر خدمت به مردم ثروت می آورد ؟ که برخی همگام با مسئولیت متحول می شوند؟


 

سید علاالدین حیدری

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد