يادداشت/دكتر برهان ولدبيگي؛

نامه ای "سرگشاده" به منتخبین شوراهای شهر و روستا در منطقه اورامان

سرویس: اجتماعیکد خبر: 296157|18:14 - 1396/02/30
نسخه چاپی
نامه ای "سرگشاده" به منتخبین شوراهای شهر و روستا در منطقه اورامان

به گزارشهزار ماسوله، بدین وسیله تبریک خود را خدمت همه شما "منتخبین شوراهای شهر و روستا منطقه اورامان"(منتخبان شهرها و روستاهای تابعه شهرستان های پاوه ، جوانرود، روانسر ، ثلاث باباجانی و سروآباد) عرض نموده و برایتان آرزوی سلامتی و توفیق در اجرای برنامه های مورد نظر خود و خواسته های موکلان را دارم.

 

 لازم می دانم تا به عنوان یک پزشک و یک  فعال زیست محیطی چند نکته را خدمت شما منتخبان و نمایندگان همه شهروندان  عرض نمایم که امید است  مورد توجه قرار گیرد:

 

مشکلات زیست محیطی متعددی  (مخصوصا  محیط های انسانی ) گریبان منطقه ما را گرفته و توجه به حل این مشکلات از طریق راهکارهای علمی و مقدور، یک "ضرورت" است که شوراهای شهر و روستا میتوانند نقش "مهمی" در این فرایند بازی کنند. یادمان باشد که وجود یک"محیط زیست سالم و عاری از آلودگی و تخریب "،  لازمه "تامین سلامت جسمی ، روانی و اجتماعی همه شهروندان"  میباشد.

 

 در این رابطه پیشنهاد میشود تا تدوین فوری یک "برنامه جامع" برای حل مشکلات زیست محیطی شهرها و روستاهای منطقه (از جمله "مدیریت زباله های خانگی" ، "بهسازی و ایمن سازی معابر عمومی" ، "رفع آلودگی دیداری" ،برقراری ترافیک ایمن و روان درون و برون شهری و ..  )،توسط شما و به کمک و مساعدت فعالان زیست  محیطی ، در دستور کار قرار گیرد.

 

برقراری کلاس های آموزش مداوم و بدون وقفه "وظایف و حقوق شهروندی" به همه اقشار جامعه به منظور ایجاد نوعی همبستگی و دلبستگی عمومی در میان ساکنان شهرها و روستاها.

 

تلاش برای تامین و تعمیق "همکاری بین بخشی" با سایر نهادهای دولتی و غیردولتی  برای رسیدن به اهداف مورد نظر در "برنامه  مصوب شورا"

 

تلاش برای شناساندن اصولی "جاذبه های توریستی منطقه اورامان" به سایر مناطق در راستای تامین و دستیابی به  "گردشگری پایدار" و تامین اشتغال و رفاه  عمومی

 

برگزاری ادواری و منظم جلسات ، همایش ها ، سمینارها و ...  با مشارکت صاحبنظران و اقشار ذینفع  در راستای حل مشکلات موجود در جامعه

 

 حمایت از برگزاری "حرکات و کمپین های نمادین" توسط سمن ها و فعالان عرصه های مختلف جامعه

 

تلاش برای فعال نمودن شوراهای بخش ، شهرستان و استان و مشارکت جدی و با برنامه در این رابطه

 

و از همه مهمتر ، تلاش برای "تامین آسایش و امنیت عمومی" و " برقراری  شادابی و همدلی در میان شهروندان " در راستای جلب مشارکت حداکثری شهروندان در اجرای پروژه ها و مصوبات شورا .

 

مجددا برایتان آرزوی سلامتی و موفقیت دارم
دکتر برهان ولدبیگی
30 اردیبهشت 1396

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد