يادداشت/سامان وسيمي؛

حیات کبک های زاگرس در سایه کمین شکارچیان

سرویس: اجتماعیکد خبر: 295979|00:53 - 1396/01/18
نسخه چاپی
حیات کبک های زاگرس در سایه کمین شکارچیان
شکارچیان با کمین گرفتن در مسیرهای که این پرندگان(به زبان محلي"كوليت") ، بدان مكان پناه می برند و با قرار دادن کبک محبوس شده خود، کبک های آن اطراف را دور کبک اسیر جمع مي كنند.

به گزارشهزار ماسوله، از دیر باز تاکنون کم بیش در بین مردمان زاگرس نشين، علاقه ی وافری به شکار کبک وجود داشته است که این علاقه اشتباه و غلط خود جای بسی تامل دارد.

 

شکارچیان با کمین گرفتن در مسیرهای که این پرندگان(به زبان محلي"كوليت") ، بدان مكان پناه می برند و با قرار دادن کبک محبوس شده خود، کبک های آن اطراف را دور کبک اسیر جمع نموده و نهایتا بعد از اوازخوانی با تفنگ های ساچمه ای بی رحمانه صدای زیبای این پرند گان را برای همیشه مسکوت مي كردند.

 

نتیجه این کشتارها آن است که حیات کبک آوازه زاگرس،در مدت زماني نه چندان دور به همين منوال، تبدیل به یک خاطره گردد .

 

لذا اکنون از تمامی مردم به خصوص دوستداران محیط زیست تقاضا میگردد با این عمل ناشایست و بی رحمانه مقابله کنند. حتی الامکان در هنگام کوهنوردی و گردش های خود با اعلام هشدار به شکارچیان و  یا تهیه عکس از شکارچیان جهت برخود های قانونی همکاری نمایند به امید اینکه همه شکارچیان کبک های محبوس شده خود را آزاد و قفس ها را طی حرکتی نمادین آتش زنند و این اقدام بعنوان یک حرکت و فرهنگ پسندیده ای رایج گردد.


سامان وسیمی
کارمند اداره منابع طبیعی شهرستان پاوه

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد