حلبچه نماد مظلومیت کُردها و سقوط اخلاق و انسانیت

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 295879|15:21 - 1395/12/27
نسخه چاپی
حلبچه نماد مظلومیت کُردها و سقوط اخلاق و انسانیت
حلبچه، شهر مردمانی مظلوم و بی گناه همچنان بعد از 29 سال مظلومیت را با خود به یدک می کشد، شهری قربانی ظلم جباران و ستم ستمکاران، داغ جنایت سفاکان تاریخ بر پیشانی این شهر کُردنشین هویداست، اما امروز کُردها دیگر نمی گذارند تراژدی تلخ حلبچه دگر بار تکرار شود.

به گزارشهزار ماسوله، بعد از 29 سال اینک حامیان همان رژیم سفاک بازگشته اند تا این بار نیز تاریخ را تکرار کنند و راه اسلاف جنایتکار خود را در نسل کشی کُردها ادامه دهند و تاریخ را بار دیگر با جنایت های هولناک غیرانسانی خود شرمنده کنند اما غافل از آنند که این بار روزگار بر وفق مراد آنها نیست.

 

داعشیان خبیث و جنایتکار این بار هم می خواهند جنایت های اسلاف خود را تکرار کنند و با همان ددمنشی و خوی درندگی بعثی ها در منطقه جولان می دهند و با حمایت پشت پرده اربابان خود در پی رقم زدن حادثه هولناک دیگری هستند تا این بار هم نام خود را در لیست جنایتکاران تاریخ به ثبت برسانند.

 

کوبانی، شنگال، موصل، امروز قربانی همان نگاه های نسل کُشانه اربابان زر و زور و قدرت است، بعثی های ناتوان از سر به نیست کردن کُردها به عنوان مردمانی آزاده امروز در لباس داعش باز به جنگ این مردم مظلوم آمده اند اما فراموش کرده اند که دیگر مجالی برای جولان ندارند.

 

دست بعثی ها به خوبی برای تاریخ رو شد و حامیان آنها هم به تدریج رسوا شدند و امروز هم داعشیان تروریست بدون اینکه بویی از انسانیت برده باشند جنایاتی را در منطقه رقم می زنند که تاریخ تاکنون به مانند آن به خود ندیده است.

 

هیچ انسان آزاده ای آنچه را که بر مردم مظلوم گذشت را فراموش نمی کنند و رسالت انسانی و اخلاقی مردمان دنیا جلوگیری از تکرار این تراژدی است و نباید اجازه داد چنین جنایت های هولناکی در هیچ جای دنیا اتفاق بیافتد و انسانیت و اخلاق انسانی را زیر سوال ببرد.

 

رژیم بعث صدام و مولود جدید آن یعنی داعش را می توان یکی از ننگ های تاریخ دانست، آنانی که تهی از انسانیت و اخلاق، شرمسارترین جنایت ها را مرتکب شدند و امروز هم بی آنکه از گذشته خود عبرت بگیرند آن را تکرار می کنند.

 

هر سال 25 اسفند در آستانه بهار باید از حلبچه یاد کرد به عنوان نمادی از مظلومیت، شهر بمباران شده مظلومی که از آن به نام حلبچه شهید نام می برند در 15 کیلومتری مرزهای غربی ایران با نزدیک به 350 هزار نفر جمعیت همچنان زخم شیمیایی را در دل خود دارد اما مردمانش همچنان با امید زندگی می کنند.

 

رژیم بعث عراق در 25 اسفند سال 1366 مردم شهر حلبچه را مورد آماج بمب های شیمیایی قرار داد که در نتیجه آن پنج هزار نفر از مردم این شهر شهید و حدود 10 هزار نفر نیز مجروح شدند.

 

رژیم بعث عراق ناتوان از اجرای توطئه هایش در جنگ با ایران دست به سلاح شیمیایی برد و بعد از حلبچه برخی از شهرهای مناطق کردنشین ایران را نیز مورد آماج بمب های شیمیایی قرار داد، چندین نقطه از استان های آذربایجان غربی، کرمانشاه و کردستان نیز از بمب های شیمیایی صدام بی نصیب نماندند و بعثی ها بعد از حلبچه جنایات خود را تکرار کردند.

 

در بمباران شیمیایی سردشت در استان آذربایجان غربی نیز نیروی هوایی عراق در هفتم تیر 1366 با استفاده از بمب های شیمیایی چهار نقطه پر ازدحام شهر سردشت را بمباران کرد که در این حمله 110 نفر از ساکنان غیرنظامی شهر کشته و هشت هزار تن دیگر نیز در معرض گازهای سمی قرار گرفتند و مسموم شدند.

 

مردمان زرده و نودشه در استان کرمانشاه نیز دیگر قربانیان این جنایت هولناک صدام بودند، بعثی ها در طول هشت سال جنگ ایران و عراق شش هزار بمب شیمیایی در قالب 242 بار بمباران، بر سر مردم ایران خالی کردند.

 

رژیم عراق در طول هشت سال دفاع مقدس شش هزار بمب شیمیایی در قالب 242 بار بمباران، بر سر مردم ایران خالی کرد.

منبع ایرنا

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد