یادداشت/سلام خسروی

آب را گل نکنید

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 295749|15:00 - 1395/11/30
نسخه چاپی
آب را گل نکنید
چرا با وجود بحران کم آبی در شهر پاوه انتقال آب هانی کوان که بیش از 15 سال از کلنگ زنی آن گذشته هنوز به بهره برداری نرسیده است در حالیکه پروژه انتقال آب سیروان به سایر استانها با آن همه مسافت و سختی کار و اعتبارات چند صد میلیاردی بسیار کمتر از این زمان به پایان رسیده است.

به گزارشهزار ماسوله، شهر نشینی یکی از ابداعات واختراعات انسانی است که در کنار مواهب فراوان چنانچه به درستی مدیریت نشود می تواند بحرانهای مختلف اجتماعی و زیستی را به دنبال داشته باشد.

 

مدیریت شهر و خدمات شهری یکی از حوزه های مدیریتی است که اگر به درستی اعمال شود شهرها را به بهترین محل سکونت تبدیل و در غیر این صورت غولهای بی در و پیکری از شهر زاده می شوند که آرامش و امنیت وسلامت افراد را تهدید می نمایند.

 

از جمله مسائل ابتدایی در حوزه خدمات شهری تامین حداقلهایی مانند بهداشت عمومی آب و برق و...... می باشند در این نوشتار صرفا موضوع تامین آب شرب شهر پاوه مورد تحلیل قرار می گیرد.

 

بر کسی پوشیده نیست که این روزها همه مردم شهر به دلیل نوع تامین آب شرب توسط متولیان امر در گیر مشکل کمبود آب بوده و هرروز با آن دست به گریبانند.

 

در کنار مشکل نوبت بندی آب محلات شهر کهبا وجود پروژه چندین ساله انتقال آب هانی کوان که در نوع خود از شاهکارهای مدیریتی و خدمات رسانی می باشد!!!!این روزهاشاهد گل آلود بودن آب بخشی از محلات شهرهستیم و بعضی از مدیران مربوطه راه حل بی کیفیتی آب را در خریدن آب معدنی توسط مردم می دانند که این هم در نوع خود یک راه حل از جنس مدیران مرفه بی درد می باشد و گرنه می دانستند که عامه مردم بدون یارانه قدرت پرداخت قبض های آنچنانی اداره آب و فاضلاب را ندارند .

 

در این جا چند سوال مطرح می گردند که امیدوارم مدیران مربوطه به جهت احترام به مردم در راستای پاسخگویی به آنها اقدام نمایند:

 

1- چرا با وجود بحران کم آبی در شهر پاوه انتقال آب هانی کوان که بیش از 15 سال از کلنگ زنی آن گذشته هنوز به بهره برداری نرسیده است در حالیکهپروژه انتقال آب سیروان به سایر استانها با آن همه مسافت و سختی کار و اعتبارات چند صد میلیاردی بسیار کمتر از این زمان به پایان رسیده است.

 

2- دلیلگل آلود بودن آب آشامیدنیمردم با وجود قطعی حداقل 12 ساعته آن در بعضی از محلات شهر چیست؟

 

3- چرامسئولین محترم مربوطه در بهداشت و درمانبه عنوان حافظان سلامت مردم در راستای پیشگیری و حل این معضل بهداشتی اقدام منتج به نتیجه ای انجام نمی دهند؟

 

4- با وجودی که آب آشامیدنی سایر شهرها از مناطق بسیار دورتر انتقال تصفیه و تامین می شود و برای سالم سازی آن مبالغ هنگفتی هزینه می گردندچرا آب چشمه های سراب هولی که به راحتی و بدون هیچ هزینه ای در اختیار اداره آب و فاضلاب قرار گرفته و با یک انتقال ثقلی و بدون کمترین هزینه ی پمپاژ و تصفیه وبا مبالغ هنگفت بر روی قبض های مصرف کنندگان به پول تبدیل می گرددحداقل تدابیر لازم برای دیوار چینی و جلوگیری از ورود گل و لای به آن پیش بینی و اجرا نگردیده است.

 

5- چرا به مردم محرومی که بخش عمده آب مصرفی آنان گل آلود و غیر قابل شرب می باشدکمترین اطلاع رسانیصورت نمی گیرد؟

 

کمترین انتظاری که از متولیان محترم امر می رود احترام به همشهریان ، توجه به سلامت آنان ، و پیگیری مطالبات بر حق شهروندان می باشد که امیدوارم این نوشتار و سایر مطالب انتقادی همشهریان محترم فضا را برای نقادی از طرف دلسوزان و شفاف سازی و پاسخگویی از جانب مدیران محترم فراهم نماید

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد