درآمد ناچیز کوله بران در برابر حقوق های نجومی مدیران

سرویس: اجتماعیکد خبر: 294581|18:20 - 1395/04/19
نسخه چاپی
درآمد ناچیز کوله بران در برابر حقوق های نجومی مدیران
مردم شهرستان پاوه برای کسب روزی ناچیز خود با کولبری در مرز شوشمی ، از زندگی خود گذشته تا لقمه نانی دربیاورند.

به گزارشهزار ماسوله، مرز شوشمی پاوه سالهاست که مکانی برای تامین رزق و روزی مردم شهرستان های پاوه و همجوار محصوب می شود که یا به امر صادارت و واردات مشغول هستند یا به صورت کوله بری و تجارت چمدانی برای افرادی که توان مالی زیادی در امر پیله وری ندارند، مهیا می باشد.

 

با نرخ بالای بیکاری در این شهرستان، افراد زیادی مشغول درآوردن لقمه نانی برای گذراندن روزگار خود فعالیت دارند به طوری که هر جوان تحصیل کرده ای را به نوعی خود با کوله بری در این مرز مشغول ساخته است.

 

صورت رسمی یافته مرز کوله بری و یا تجرات چمدانی در مرز شوشمی پاوه باعث شده است که قاچاق کالا کاهش پیدا کند و با انتخاب چندین نوع از اجناس و کالا ، روزانه مردم زیادی به کوله بری این اجناس در این مرز حضور یابند به طوری که یکی از فاکتورهای مثبت در امرار معاش مردم این شهرستان محسوب می شود.

 

افرادی هستند که به دلیل نداشتن شغل به کوله بری روی آورده و فشار و سنگینی در کوله بری را بر دوش کشیده بلکه بتوانند درآمد هر چند ناچیز را جهت امرار معاش خانواده بدست آورند.

 

برای تامین رزق و روزی حلال و یک لقمه نان شب برای فرزندانم بدلیل آنکه شغل مناسبی ندارم روزانه پشت میله های دروازه مرز کوله بری شوشمی منتظر می مانم و با وجود آنکه مسن و ناتوان هستم مجبورم دست دراز و کمک را برای دیگران دراز نکشم بلکه فقط بتوانم شکم گرسنه فرزاندانم را با سیری بر بالین بگذارم.

 

فرزندانم با تحصیلات بالا ، بیکار هستند ، نه می توانند زندگی آینده خود را سرو سامان دهند و نه می توانند با بی سرمایه ای شغل هرچند کوچکی را برای خود مهیا کنند.

 

این ها سخنان مرد سپید موی زحمتکشی است که هر روز را به امید کسب لقمه ای نان حلال روانه مرز کوله بری می شود و در کنار هزاران نفر که به حمل کالاها هجوم می برند مشغول می باشد.

 

از یک طرف این کوله بران با هزاران مشقت و سختی کار می کنند تا بتوانند فقط لقمه ای نان در بیاورند و هر روز را به همین منوال سپری می کنند در مقابل هم مدیرانی با حقوق های نجومی را می بینیم که بدون آنکه احساس خطری داشته باشند بدون مشقت و سختی حقوق میلیونی دریافت می کنند.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد