نرخ سلیقه‌ای کرایه تاکسی‌ها از سوی رانندگان در مسیرهای فرعی پاوه/عدم نظارت بر عملکرد تاکسی ها

سرویس: اجتماعیکد خبر: 294513|02:53 - 1395/04/03
نسخه چاپی
نرخ سلیقه‌ای کرایه تاکسی‌ها از سوی رانندگان در مسیرهای فرعی پاوه/عدم نظارت بر عملکرد تاکسی ها
رانندگان تاکسی در پاوه علاوه بر آنکه گاها در مسیرهای اصلی همچون میدان فلسطین به سراب هولی تردد نمی کنند، بلکه برای رفتن به خبابان های فرعی باید وجوه بیشتری را بر آنچه که تعیین شده است دریافت کنند.

به گزارشهزار ماسوله،واحد تاکسیرانی پاوهدر اجرای صورتجلسه  شماره ۱۱۰ مورخ ۹۵/۳/۶ شورای اسلامی شهر پاوه،تعیین قیمت کرایه‌ تاکسی را در سال 1395 مورد بررسی قرار دادند.

 

بر اساس این جلسه نرخ کرایه تاکسی های درون شهری پاوه در سال ۱۳۹۵ را بر حسب مسیرهای تعیین شده اعلام و کلیه رانندگان و مالکان تاکسی را موظف به رعایت این نرخ ها کردند.

 

پس از ابراز نارضایتی رانندگان تاکسی درون شهری نسبت به نرخ کرایه ها، قیمت کرایه‌ تاکسی در جلسه شورای اسلامی شهر پاوه در دستور کار قرار گرفت که در نهایت افزایش 100 تومانی برای هر مسیر به تصویب رسید.

 

به دنبال آن ، علاوه بر آنکه قیمت نرخ کرایه تاکسی در خیابان های اصلی شهر پاوه از ترمینال کرمانشاه تا ترمینال نوسود و سراب هولی تعیین و مصوب گردید، قیمت نرخ کرایه تاکسی در مسیرهای فرعی این شهر را نیز تعیین کردند.

 

شهر پاوه به سبب توپوگرافی خاص خود، رانندگان تاکسی درون شهری تنها در مسیرهای اصلی آن اقدام به مسافر کشی می کنند و خیابان های فرعی را می توان به نوعی برای این رانندگان کوچه عنوان کرد.

 

رانندگان تاکسی علاوه بر رعایت کردن این نرخ با توجه به مسیرهای قید شده در صورتجلسه، باید نرخ جدید کرایه تاکسی را نیز بر روی شیشه های خود و در معرض دید شهروندان قرار دهند.

 

آنچه حایز بیان است، با توجه به آنکه واحد تاکسیرانی و شورای اسلامی شهر پاوه در جلسه تعیین نرخ کرایه تاکسی اعلام کرده اند، هیچ گونه نظارتی در این زمینه مبنی بر اینکه، تاکسی های درون شهری در مسیرهای فرعی شهر پاوه ، کرایه های چندین برابر دریافت می کنند، به عمل نمی آید.

 

می توان گفت که از ابتدای ورودی شهر پاوه در ترمنیال کرمانشاه، مسافر نیازی به پرسیدن آدرس از راننده تاکسی ندارد، چرا که وی در مسیر اصلی شهر حرکت و از میدان مولوی تا میدان شهداء و از آن قسمت نیز به ترمینال نوسود و یا به سراب هولی تردد می کنند.

 

گاه برای اکثر شهروندان نیز قابل مشاهده است که در این مسیرهای اصلی نیز تاکسی هایی تنها با یک نفر مسافر مسیر ترمنیال تا میدان شهدا را می پیمایند، و بر این اساس می توانند با یک مسافر نیز مسیرهای فرعی را با همان نرخ تعیین شده طی نمایند.

 

برای مردم و شهروندان به نوعی نهادینه شده است که تنها باید مسیرهای اصلی شهر را با تاکسی تردد نمود، و در غیر این صورت برای رفتن به مسیرهای فرعی پاوه، باید متحمل هزینه هایی چند برابر برای کرایه تاکسی درون شهری شد.

 

به عنوان نمونه اگر مسافری در میدان شهداء قصد عزیمت به خیابان آرامگاه را داشته باشد، نه تنها نرخ تعیین شده جلسه فوق الذکر از جانب رانندگان رعایت نمی شود بلکه نظارتی در این خصوص انجام نیز نمی گیرد و شهروندان باید هزینه های چند برابری را متحمل شوند.

 

یعنی رانندگان تاکسی علاوه بر آنکه گاها در مسیرهای اصلی همچون میدان فلسطین به سراب هولی تردد نمی کنند بلکه برای رفتن به این خبابان های فرعی باید  وجوه بیشتری را بر آنچه که تعیین شده است دریافت کنند.

 

می طلبد که در این زمینه واحد تاکسیرانی نظارت های بیشتری را به عمل آورده و مانع از تعیین نرخ های سلیقه ای برخی از رانندگان تاکسی در مسیرهای فرعی شهر شوند.

 

قیمت نرخ کرایه تاکسی جدید پاوه در مسیرهای اصلی و فرعی پاوه

ردیفمسیرهای تعیین شدهنرخ مصوب به ریال
 

 

۱

ورودی شهرترمینال نوسود و بالعکس۱۲۰۰۰
۲میدان مولویورودی شهر و بالعکس۵۰۰۰
۳میدان مولویمیدان شهداء و بالعکس۴۰۰۰
۴میدان مولویسه راهی پارک شهید کاظمی(کویمکال)۴۰۰۰
 
۵میدان شهداءسراب هولی و بالعکس۴۰۰۰
۶میدان شهداءخیابان آرامگاه و بالعکس۴۰۰۰
۷میدان شهداء خیابان صلاح الدین ایوبی و شهرک تپه کوله و بلعکس۴۰۰۰
۸میدان شهداء-  خیابان شهید چمران (مرکزی ) و بالعکس۵۰۰۰
۹میدان شهداءسه راهی شهرک ظفر و بالعکس۴۰۰۰
 
۱۰میدان شهداءترمینال جدید نوسود و بالعکس۵۰۰۰
۱۱میدان شهداءدانشگاه پیام نور و زمین شهری و شهرک ظفر و بالعکس۵۰۰۰
۱۲ورودی شهرخیابان کمربندی و سراب هولی و بالعکس۵۰۰۰
۱۳میدان شهداءشهرک کارگاهی و بالعکس۵۰۰۰

امور تاکسیرانی شهرداری پاوه

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد