تنور پخت نان، مادر ایده کارآفرینی شد/ ایجاد 150 شغل در کارگاه نان محلی در کرمانشاه

سرویس: اجتماعیکد خبر: 294164|21:56 - 1395/01/20
نسخه چاپی
تنور پخت نان، مادر ایده کارآفرینی شد/ ایجاد 150 شغل در کارگاه نان محلی در کرمانشاه
فریبرز عزیزی، کارآفرین کرمانشاهی موفق به اختراع دستگاه پخت نان ساجی و ایجاد اشتغال برای 150 نفر شد و هم‌اکنون نان محلی را در بسته‌بندی‌های بهداشتی تولید می‌کند.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل ازخبرگزاری فارساز کرمانشاه، از زمانی که پدرش دار فانی را وداع گفته بود، بعد از کمک‌های کمیته امداد امام خمینی تنها منبع درآمدشان نان‌پزی مادر بود. سنش کم بود، اما می‌دانست داغی تنور، مادر را هر روز رنجورتر و دستان مهربان او را سوخته‌تر می‌کند.

 

ساعت‌ها در کنار مادر و تنور نان‌پزی می‌نشست و به راهی برای آسان شدن کار سخت مادر و کم کردن گرمای سوزنده آتش فکر می‌کرد. سال‌ها گذشت؛ بزرگ‌تر شد ولی خاطرات گذشته و داغی تنور نان‌پزی مادر را از یاد نبرد. عزم خود را جزم کرد و پس از چندین ماه تلاش و کوشش بی‌وقفه موفق به اختراع دستگاه نان‌پزی محلی و ثبت آن در سازمان ثبت اختراعات شد.

 

پس از چندی کارگاه نان محلی (ساجی) خود را دایر و در ابتدا با ایجاد اشتغال مستقیم برای پنج بانو کار خود را آغاز کرد و رفته‌رفته فعالیت کارگاه خویش را توسعه داد که هم‌اکنون پس از به‌کارگیری 150 نیرو، نان‌های محلی پخت شده در کارگاه را در بسته‌بندی‌های بهداشتی تولید می‌کند.

 

فریبرز عزیزی، مخترع و مجری طرح پخت نان محلی ساجی با اشاره به استقرار کارگاه بزرگ پخت نان محلی در یکی از روستاهای شهرستان پاوه، اظهار کرد: با دریافت 150 میلیون ریال تسهیلات از کمیته امداد توانستم کارگاه خود را راه‌اندازی کنم و ماهانه بیش از 750 میلیون ریال دست‌مزد به کارگران مشغول در کارگاه پرداخت می‌کنم.

 

مخترع و مجری طرح پخت نان محلی ساجی نان محلی کرمانشاه (ساجی) را از مرغوب‌ترین، خوش طمع‌ترین و پرمصرف‌ترین نان‌های محلی در کشور عنوان کرد و گفت: تمامی افراد شاغل در کارگاه خود را زیر پوشش بیمه سازمان تامین اجتماعی درآورده‌ام.

 

عزیزی با بیان اینکه دستگاه پخت نان ساجی اختراع شده امکان پخت 12 نان در هر دقیقه را دارد، متذکر شد: از آن‌جایی که قوت اصلی مردمان منطقه غرب کشور نان است، استقرار این کارگاه علاوه بر اشتغال‌زایی موجب تامین آسان نان مصرفی مردم نیز شده است که سرعت بالای دستگاه مذکور علاوه بر صرفه‌جویی در زمان، موجب کاهش بسیاری از هزینه‌های پخت نیز می‌شود.

 

براساس این گزارش، حالا روزهای سخت برای او گذشته و زمان آسایش فرا رسیده، درست است دستان رنجور و سوخته مادرش هرگز التیام پیدا نمی‌کند ولی با اختراع دستگاه پخت نان امیدوار است دستان هیچ نان‌پزی در کنار گرمای تنور دیگر آسیب نبیند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد