بی تفاوتی مسئولین در استفاده های شخصی از خودروهای دولتی

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 294153|23:13 - 1395/01/17
نسخه چاپی
بی تفاوتی مسئولین در استفاده های شخصی از خودروهای دولتی
ماشین های دولتی و یا به عبارتی پلاک قرمز که متعلق به ادارات بوده و برای استفاده های اداری در حین کار تعیین شده اند، این روزها به منظور استفاده های شخصی کارکنان بکار می رود.

به گزارشهزار ماسوله، ماشین های دولتی و یا به عبارتی پلاک قرمز که متعلق به ادارات بوده و برای استفاده های اداری در حین کار تعیین شده اند، این روزها به منظور استفاده های شخصی کارکنان بکار می رود.

 

این خودروها جزء اموال دولتی و به عبارتی بیت المال محسوب می شوند، اما متاسفانه در بسیاری از ادارات از این اموال دولتی در حد بیت المال استفاده نشده و فراتر از آن در زندگی شخصی کارکنان ادارات استفاده می شود.

 

اين روزها متاسفانه شاهد استفاده غيرقانوني وشخصي برخي مديران ومسئولان ادارات شهرستان پاوه از اموال دولتي و بيت المال هستيم .

 

بی اعتنایی مدیران نسبت به غیرقانونی بودن استفاده از خودرهای اداری در ساعات غیر اداری و برای انجام امور شخصی امروز امری است که تبدیل به یک عرف شده است.

 

عرفی که كما بيش به عنوان یک معضل بارها از سوی شهروندان مورد انتقاد قرار گرفته است .

 

استفاده شخصی از خودروهای دولتی نمونه ای از سوء استفاده از اموال دولت و بی احترامی به مقررات و قانون است. و با اين وجود كه قانون و مسئولان بر عدم استفاده شخصی دستگاههای اجرایی از خودروها و امکانات دولتی تاكيد دارند، متأسفانه در شهرستان پاوه شاهد این گونه موارد در استفاده شخصي و يا حتي جهت خوشگذراني و تفريح با خانواده هاي خود مسئولين هستيم.

 

در ساعات غير اداري كه به وفور در شهرستان پاوه به مواردي از اين قبيل در اسنفاده هاي شخصي مديران از خودرو مواجه مي شويم، ولي به هيچ وجه در روزهاي تعطيل كه تنها براي تفريح در داخل شهر و يا حتي بيرون شهر مبادرت مي ورزند قابل توجيه نيست.

 

سایت خبری تحلیلی هزارماسوله نیز گزارشی را در این زمینه در تابستان سال گذشته انتشار داده بود که متاسفانه حکایت همچنان باقی است.

لینک گزارش

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد