انتخابات مجلس دهم در حوزه پاوه و اورامانات/ رقابت نفس گیر دوازده نامزد و یک کرسی

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 293974|09:30 - 1394/12/03
نسخه چاپی
انتخابات مجلس دهم در حوزه پاوه و اورامانات/ رقابت نفس گیر دوازده نامزد و یک کرسی
رقابتهای انتخاباتی مجلس دهم در حوزه پاوه و اورامانات که با دو برابر شدن تعداد نامزدها نسبت به مجلس نهم افزایش داشته است، این روزها با حساسیتهای ویژه ای برای نامزدها همراه است.

به گزارشهزار ماسوله، با تایید صلاحیت 12 نفر از بین بیش از 35 نفر از داوطلبان انتخابات مجلس دهم در حوزه انتخابیه پاوه و اورامانات، این رقابت ها وارد مرحله تبلیغات در قبل از برگزاری بزرگترین ماراتن سیاسی کشور برای تنها کسب یک کرسی شده است.

 

این آمار در مقایسه با انتخابات مجلس نهم در این حوزه، افزایش دو برابری شمار کاندیداهای مجلس را نشان می دهد که با کسب آرای لازم و ایجاد رقابتی تنگاتنگ در بین برخی از کاندیداها دارای حساسیت ویژه ای است که نظر به جمعیت این حوزه و تقسیم  آراء بین این دوازده نفر تفاوتهای اساسی با دوره قبل انتخابات مجلس نهم دارد.

 

با نگاهی به انتخابات مجلس نهم در این حوزه با رقابت 6 نفر از نامزدها در مرحله اول برای کسب تنها یک کرسی آقایان نعمت اله منوچهري با 21،602  رای، شهاب نادري با 20،956 رای ، ارسلان قادري با 17،586 رای، نظيف محمدي با 16،373 رای ، سعدي رحمانزاده با 4،764 رای و محمد عزيز محمدي نیز با 1،533 رای ، آرای لازم را کسب کردند ولی در این انتخابات مجلس دهم ، بدلیل افزایش تعداد نامزدها و تقسیم آرای مربوط در بین آنان رقابت بسیار سخت تر خواهد بود.

 

با توجه به اعلام رسمی افراد واجد شرایط در حوزه انتخابیه پاوه و اورامانات به تعدادی حدود 150 هزار نفر و افزایش این امار واجد شرایط نسبت به مجلس نهم که در نهایت 83 هزار نفر شرکت کردند، اکنون پیش بینی می شود که با توجه به حساسیت ویژه و شور و شوق مردم در حضور در پای صندوق های رای در انتخابات مجلس دهم، بیش از آن تعدادی که در مجلس نهم شرکت کردند، حضور پیدا می کنند.

 

از جهتی براساس قانون انتخابات کاندیداها برای کسب موفقیت در این رقابت ها، نامزدها باید حداقل یک پنجم ارای شرکت کنندگان را به خود اختصاص دهند که با توجه به تعدد نامزدها و تقسیم این آرا ، وارد شدن به مرحله دوم انتخابات در این حوزه به دور از انتظار نخواهد بود.

 

با تبلیغات این نامزدها و به وجود امدن حساسیت ویژه در این حوزه، می توان گفت که جوانرود نسبت به دیگر شهرستان های اورامانات از بیشترین رقابت در بین کاندیداها با حضور دکتر نور الدین یوسفی، دکتر نعمت الله منوچهری و عزیز ساسلی برخوردار می باشد و ثلاث باباجانی نیز به مراتب کمتر از شهرستان جوانرود، با توجه به ایجاد ائتلاف در برخی از کاندیداهای رد صلاحیت شده در حمایت از کاندیدایی از اصلاحات، از فضای رقابتی برخوردار است و در شهرستان پاوه نیز با حضور انور بیگامیری و روانسر با حضور دکتر نظیف محمدی ، می توان گفت که فضای رقابتی نسبت به دو شهرستان دیگر کمتر می باشد.

 

در این میان در شهرستان های پاوه، جوانرود و روانسر برخی از نامزدهای هر شهرستان با ایجاد مذاکره هایی در بین خود در جهت کناره گیری برخی از آنان برای جلوگیری از ریزش آرا و کسب حداکثری آرای مردم ، به ائتلاف هایی دست زدند که در هر شهرستان تا به اکنون به نتیجه نرسیده است .

 

با وجود این تنگا تنگی ها، رقابت در حوزه انتخابیه پاوه و اورامانات انتخاباتی پر شور با حضور  و مشارکت همه جانبه مردم این حوزه انتخابیه در روز هفتم اسفند را می توان از هم اکنون شاهد بود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد