نمایندگی مجلس، پُست یا مسؤولیت؟

سرویس: اجتماعیکد خبر: 293959|19:04 - 1394/12/01
نسخه چاپی
نمایندگی مجلس، پُست یا مسؤولیت؟
برخی از کاندیداها ورای تفکرات مسئولیت پذیر بودن در وظایف خود، تنها به فکر بدست آوردن پست و وعده پست به اشخاص با شعارهای دورغین هستند...

به گزارشهزار ماسوله،  شمارش معکوس برای برگزاری بزرگترین ماراتن سیاسی سال آغاز شده است؛ مراتنی که در پایان همین هفته و با حضور اقشار مختلف مردم از همه جناح های سیاسی برگزار می شود.

 

قانون گذاری و نظارت بر اجرای آن از وظایف یک نماینده خواهد بود ولی برخی از کاندیداهای انتخابات مجلس دهم با شعار های گلستان نمودن شهرها وارد این کارزار شده اند.

 

برخی از این کاندیداها معنی واقعی نماینده را کهمسئول بودن و قانون گذاریاست در ذهن خود دارند و برخی دیگر نیز ورای این تفکرات، تنها به فکر بدست آوردن پست و وعده پست به اشخاص با شعارهای دورغین هستند.

 

کسی که نگاهش به نماینده صرفا مسئولیت پذیر بودن است این فرد به همان شناخت از خود و مسئولیت های خود رسیده است که درک واضح و روشنی را از درد و رنجهای جامعه و شناخت از جامعه دارا می باشد و هرگز به فکر فریب مردم با شعارهای دروغین نبوده و بیشتر از آنکه درب خانه های مردم را برای جمع آوری آرا زده باشد مردم خود خواهان حضور آن در عرصه انتخابات هستند.

 

در مثالی ساده وکیل مردمی در دستگاههای قضایی که اگر توانایی وافری را در دفاع از حق و حقوق مردم داشته باشد ، مردم خود پیگیر و انتخاب آن فرد برای دفاع بوده و وکیلی هم که از توانایی لازمی در دفاع از مردم را نداشته باشد، خود وکیل به دنبال مردم راه می افتد.

 

کاندیدایی که خود مسئولیت پذیر بوده و منافع عمومی را بر منافع و خود و نزدیکان ترجیح دهد، بیشتر از آنکه بدنبال خواهش و التماس و صرف هزینه های زیادی برای جلب آرای مردم باشد، خود مردم به دنبال او بوده او را خواهند پذیرفت.

 

با رکود فعلی دولت تدبیر و امید در جامعه، که به دنبال آن بیش از 60 درصد از مردم با مشکلات خاص خود دست و پنجه نرم می کنند ، انتخاب نامزدی از انتخابات را در ذهن می پرورانند که بتواند مشکلات آنان را که بیشتر نمود اقتصادی دارد برطرف نمایند.

 

در مقابل کاندیاهای مسئولیت پذیر،کاندیداهای پست طلبرا خواهیم داشت که با وعده های دروغین استخدام و بکارگیری افراد به آن مردمانی که حل مشکلات خود را در دستان آنان می بینند و وعده های اهدای پست و مقام به برخی از اشخاص و نزدیکان، سعی در جذب آرای مردم دارند.

 

دادن اطعام به مردم و توزیع غذا، فریب مردم فقیر و بی نوا، صرف هزینه هایی زیاد در این راه ، در خانه به خانه مردم رفتن و جذب افرادی معتمد در شهرستان ها ، تنها برای کسب رای مردم از مواردی است که این کاندیدای پست طلب در پیش می گیرد.

 

می طلبد که کاندیداهای پست طلب را از کاندیداهای مسئولیت پذیر تشخصی داده و با حضور در پای صندوقهای رای ، بتوانیم مشکلات و رنجهای این دیار را با انتخابی اصلح مرتفع نماییم.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد