یادداشت؛

تقابل کاندیداها یا هواداران، از اتهامات غیر مستند تا بازی برخی گروههای انتخاباتی با کاندیداها

سرویس: اجتماعیکد خبر: 293932|15:15 - 1394/11/26
نسخه چاپی
تقابل کاندیداها یا هواداران، از اتهامات غیر مستند تا بازی برخی گروههای انتخاباتی با کاندیداها
امروزه شاهد این مسئله ناروا هستیم که عده ای از گروههای خاص با نام هواداران در اقدامی ناشایست و غیر قانونی بدونه سند یا با رد و بدل کردن مدارک و نامه ها و سندهایی که هیچ نشانی از سندیت قانونی ندارند، اقدام به تخریب کاندیداهای رقیب می نمایند.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل ازجوانرود هه وال،  با نزدیک شدن به ایام انتخابات مجلس دهم ، این روزها در منطقه اورامانات نیز شور و شوق خاصی در جریان است که نشان از خلق حماسه ای دیگر از حضور مردم در پای صندوقهای رای دارد ، اما در این میان عده ای از گروههای خاص با نام هواداران در اقدامی ناشایست و غیر قانونی بدونه سند یا با  رد و بدل کردن مدارک و نامه ها و سندهایی که هیچ نشانی از سندیت قانونی ندارند،  اقدام به تخریب کاندیداهای رقیب می نمایند.

 

از نامه های مشکوک تهدید از سوی نمایندگان ، تا اختلاص ، تهمتهای عجیب و غریب و ... این روزها در گروههای انتخاباتی که بگذریم، دعوت از کاندیداها برای حضور در جمع گروههای مختلف شبکه های اجتماعی  که هدفمند و با خواسته های غیر معمول و به دور از توان نامزدها صورت می گیرد و با به چالش کشیدن آنها  با هدف تخریب و بالا بردن گزینه های مورد نظر خود نیز این ر وزها از آفات فضای مجازی شده است.

 

نکته قابل تامل در این گونه موارد آنجاست که  اگر این اسناد رد و بدل شده در گروههای شبکه های اجتماعی سندیت قانونی داشت ، به طور قطع مورد توجه مسئولین و نهادهای تایید صلاحیت قرار می گرفت و اگر این اسناد در دسترس آنها قرار نگرفته است یا ساختگی بوده و یا هیچ گونه سندیت قانونی نداشته اند.

 

در حالی که می توان ظرفیتهای موجود در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به نحو احسنت اسفاده کرد، متاسفانه سوء استفاده کنندگان همیشه از این بستر به نحو غیر اخلاقی و در راستای ایجاد یک فضای مسموم  و تخریب علیه یک یا چند کاندیدا که خود با آنها موافق نیستند ، عقده گشاییهای شخصی یا بالا بردن محبوبیت کاندیدای مورد نظر خود و  رای خارج کردن کاندیداهای رقیب از میدان استفاده می کنند که این امر نه تنها از نظر اخلاقی و اعتقادات دینی قابل قبول نیست بلکه آفت بزرگی برای جامعه و می تواند زمینه های کمرنگ شدن حضور مردم بالاخص جوانان را فراهم نماید.

 

انتظار می رود کاندیداها و حامیانشان با رعایت اصول اخلاقی، فقط به معرفی کاندیدای خود و برنامه های مورد نظر آن کاندید برای آینده بهتر حوزه انتخابی خود بپردازند و از تخریب کاندیداهای دیگر به جد خودداری نمایند تا خدایی ناکرده آبروی کسی به ناحق ریخته نشود و عملکرد کسی ناکرده زیر سئوال نرود و مسئله ای که نباید از نظر دور داشت این است که فعالیت عده ای در جهت تبلیغ کاندیدای مورد نظر خود به قیمت  تخریب و زیر سوال بردن دیگر کاندیداها کاری ناپسند و به دور از جوانمردی است.

 

 احساس مسئولیت در کلیه امور مربوط به سیاست و حکومت و جریانات اجتماعی بر یک مسلمان واجب شرعی است به عبارت دیگر مشارکت یک مسلمان در مسائل سیاسی اجتماعی صرفا به واسطه انگیزه های فردی خودش و یا به خاطر تامین منافع شخص اش نمی باشد بلکه یک مسلمان در راستای تکالیف شرعی و پایبندی به دستورات اسلام بر خود لازم می داند که در ارتباط با موضوعات اجتماعی مشارکت فعال داشته باشد.

 

قرآن کریم مؤمنان را از هرگونه قضاوت درباره دیگران بدون علم و آگاهی ممنوع کرده است، چنانکه  آیه 36 سوره اسراء می فرماید : « ولاتقفُ ما لیس لک به علمُ انّ السّمع و البَصرَ والفؤاد کلّ اولئک کان عنهُ مسئولاً»

 

چیزی را که به آن علم و آگاهی نداری دنبال مکن زیرا گوش و چشم و دل ، همه در پیشگاه خدای متعال مورد سؤال خواهد گرفت.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد