یادداشت/

جاده های مرگ در کمین مردم اورامانات/عین الدین رحیمی

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 293855|23:51 - 1394/11/05
نسخه چاپی
جاده های مرگ در کمین مردم اورامانات/عین الدین رحیمی
ایمنی راه ها و ایجاد بستر لازم و مناسب برای حمل و نقل جاده ای همواره از ملزومات سفرهای ایمن برای عموم شهروندان است که سازمان ها و نهادهایی موظف به احداث و ایمنی و نگه داری آنها خواهند بود.

به گزارشهزار ماسوله، ایمنی راه ها و ایجاد بستر لازم و مناسب برای حمل و نقل جاده ای همواره از ملزومات سفرهای ایمن برای عموم شهروندان است که سازمان ها و نهادهایی موظف به احداث و ایمنی و نگه داری آنها خواهند بود.

 

آنچه که بعنوان لازمه پیشرفت هر منطقه ای میتوان یاد کرد بستر مناسب ارتباطی جاده ای می باشد که متاسفانه در این زمینه ها شهرستان ما در فقر بسر میبرد بطوریکه جاده های بین شهری پاوه نا مناسب و کم عرض بوده که ما را هرساله شاهد تصادفات وحشتناک و گریز ناپذیری در مسیرهای اصلی کرده است و هر روز باید شاهد مرگ عزیزانمان باشیم.

 

حداقل ارائه خدمات ممکن برای این جاده ها به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و کوهستانی بودن این منطقه جدای از تعریض مناسب آنها، بازسازی و رسیدگی به کناره های جاده ها در مواقع بحرانی و بارش باران در جلوگیری از ریزش سنگریزه ها به جاده ها است که متاسفانه در این زمینه هم فعالیتی صورت نمی گیرد.

 

ما هر ساله در مواقع فصول بارش باران شاهد ریزش کوه و سنگهای بزرگ به جاده ها هستیم و آن چه که نیز حائز بیان است امنیت جان مسافران و حریم جاده ها است که بر عهده اداره راه و شهرسازی است .

 

نمونه بارزی که در دوشب اخیر به وقوع پیوست سقوط قلوه سنگی کوه نما برروی جاده و یک دستگاه خودروی پژو پارس درپشت شهرشاهو گردید که خوشبختانه به لطف بارتعالی تلفات جانی را در پی نداشت.

 

در این میان که ما در محل وقوع حادثه حضور داشتیم اداره راه و شهرسازی که وظیفه اصلی آنها حفظ حریم جاده وامنیت جان مسافران ورانندگان و مسئول بازگشایی محورهای مسدود شده به دلایل مختلف است، به هنگام وقوع حادثه، علی الرغم تماس های مکرر به مدیران راه وشهرسازی پاوه وروانسر جهت اعزام دستگاههای سنگین ونیروهای امداد به این محل، متاسفانه حتی پس ازگذشت سه ساعت ازوقوع حادثه جواب هیچ تماسی را ندادند.

 

حال میبایست ازخودمان بپرسیم براستی دراین فصل زمستان که بردوت هوا وکاهش نسبی دما که در اوج خود قرار دارد چه کسانی مسئوول امنیت ما هستند؟

 

با این وجود که اطراف جاده ها پاکسازی نشده است، اگر این خودرو 5 نفر سرنشین را به همراه داشت و کمتر از 10 سانتیمتر ، به سبب برگشتن این سنگ بزرگ بر خودرو جلوتر می رفت آیا سرنوشت این افراد به نوعی دیگر رقم نمی خورد ودرآن صورت چه کسی پاسخگو می بود؟؟؟

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد