حماسه هشت سال دفاع مقدس/640 شهید، 875 جانباز و 29 آزاده سرافراز در شهرستان پاوه

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 293194|00:26 - 1394/06/31
نسخه چاپی
حماسه هشت سال دفاع مقدس/640 شهید، 875 جانباز و 29 آزاده سرافراز در شهرستان پاوه
شهرستان پاوه نيز در طول اين هشت سال دفاع مقدس به طور مكرر محلي براي آماج حملات توپ و خمپاره دشمن ، بود كه مردمان آن به طرز وصف ناپذيري از اين مرز و بوم خود محافظت كرده و منجر به شهيد و جانباز شدن هزاران نفر گرديد.

به گزارشهزار ماسوله، 31شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

هشت سال دفاع مقدس، حدیث ماندگار پایداری، دلاوری و فداکاری ملتی است که در راه دفاع از مکتب، انقلاب و میهن اسلامی خویش، قله های بلند رشادت و شهادت را درنوردید و دشمن را در رسیدن به اهداف خود ناکام گذاشت.

همان كه رهبر معظم انقلاب در باره هفته دفاع مقدس مي فرمايند:

هفته دفاع مقدس نمودار مجموعه ای از برجسته ترین افتخارات ملت ایران در دفاع از مرزهای میهن اسلامی و جانفشانی دلاورانه در پای پرچم برافراشته اسلام و قرآن است. در این مجموعه تابناک، درخشنده ترین و نفیس ترین نگین گرانبها یاد و خاطره شهیدان است. آنها جوانان و جوانمردان رشید و پاک سرشتی بودند که با آگاهی و درک والای خود موقعیت حساس کشور را تشخیص دادند و وظیفه ی بزرگ جهاد در راه خدا را مشتاقانه پذیرا شدند. هر ملتی که چنین دلاوران آگاه و شجاعی را در دامان خود پرورده باشد حق دارد به آنان ببالد و آنان را الگوی تربیت جوانان خود در همه دوران ها بداند.

دفاع مقدس ما در زمینه‌های مختلف سیاسی، ‌نظامی، اجتماعی، فرهنگی و ... توانست معادلات جهانی معمول را بر هم زند و تحلیل‌های مادی دنیاپرستان را نقش بر آب سازد. این حادثه عظیم، بی شک در یاد ملت ایران خواهد ماند و غرور و سرافرازی و حماسه آفرینی را در نسل‌های بعد بر جای خواهدگذاشت.
جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، 2887 روز به طول انجامید که طی آن هزار روز نبرد فعال صورت گرفت که 793 روز حمله از سوی رزمندگان اسلام بود و 207 روز از سوی ارتش متجاوز بعثی.

هفته دفاع مقدس یادآور خون های مقدسی است که در پای انقلاب اسلامی ریخته شد. فرزندان جبهه و شهادت اطاعت را عبادت می بینند. وارثان دفاع مقدس عزت جهاد را با ذلت در خانه نشستن عوض نمی کنند. ایستادگی آنها نشستگان تاریخ را به قیام وا می دارد و این پیام بزرگ دفاع مقدس است.

شهرستان پاوه نيز در طول اين هشت سال دفاع مقدس به طور مكرر محلي براي آماج حملات توپ و خمپاره دشمن ، بود كه مردمان آن به طرز وصف ناپذيري از اين مرز و بوم خود محافظت كرده و منجر به شهيد و جانباز شدن هزاران نفر گرديد.

بسیاری از نیروهای حاضر در جبهه ها جوانان اين منطقه بودند. جوانان در قالب نیروهای بسیج حضوری چشم گیر در دفاع مقدس داشته اند. این جوانان از سر کلاس درس و مزرعه و اداره برای دفاع از آرمان و سرزمین خود به جبهه ها آمدند جوانان پاوه اي با خلق رشادت های فراوان نشان دادند که بهترین جوانان اند.

هفته دفاع مقدس در شهرستان پاوه هفته اي كه يادآور خون هاي جواناني بود كه در پاي اين انقلاب اسلامي ريخته شد و مقاومت رزمندگان اين مرز و بوم سبب شد تا ذخایر ارزی عراق، پس از شکست در عملیات بیت‌المقدس و فتح خرمشهر به صفر برسد.

تقدیم 640 شهید، 875 جانباز و 29 آزاده سرافراز در شهرستان پاوه نشان دهنده ادای دین این مردم به انقلاب و نظام است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد