نگاهی به ورزش ژیمناستیک در پاوه / ژیمناستیک یک ورزش پایه

سرویس: ورزشیکد خبر: 293055|21:00 - 1394/05/25
نسخه چاپی
نگاهی به ورزش ژیمناستیک در پاوه / ژیمناستیک یک ورزش پایه
ژیمناستیک یک رشته زیبا و مهیج می باشد و در سراسر این عالم طرفداران بیشماری دارد . یک رشته پر مدال المپیکی که تا حد زیادی میشود آن را مادر رشته های ورزشی دیگر نامید .

به گزارشهزار ماسوله، ژیمناستیک یک رشته زیبا و مهیج می باشد و در سراسر این عالم طرفداران بیشماری دارد . یک رشته پر مدال المپیکی که تا حد زیادی میشود آن را مادر رشته های ورزشی دیگر نامید .

سن ایدال برای ورود به رشته ژیمناستیک ۳الی ۴سالگی می باشد یعنی کسانی که میخواهند در این رشته به سطوح بالای قهرمانی برسند یا والدینی که با داشتن کودکانی مستعد برای آینده آنها برنامه ریزی نموده اند باید از سه یا چهار سالگی مقدمات حضور آنها را در این رشته مهیا نمایند البته برای داشتن بدنی خوب و آماده تاسنین بالا نیز میتوان وارد این رشته زیبا شد

چه کودکان برای این رشته مناسبترند: در حالت کلی کودکانی که سر(جمجمه) کوچکی دارند – مچ دست و پاهایشان ضخیم نیست- دارای قدرت هماهنگی عصب و عضله و انعطاف پذیری مناسبی هستند و همچنین والدین قد بلندتری ندارند .

ژیمناستیک چه مزایایی دارد: باعث افزایش استحکام – انعطاف پذیری و تحمل عضلات میشود – آرامش را زیاد میکند- باعث افزایش چابکی میشود آگاهی و هوشیاری نسبت به بدن را ارتقا میدهد و از لحاظ اجتماعی نیز باعث درک رفتارهای قابل قبول تر از کودک – تقویت روحیه احترام در کودکان و افزایش روحیه کار گروهی در کودکان میشود.

شرط موفقیت وپیشرفت در این رشته: جسارت و توانایی کودک در انجام حرکات- دوام و پایداری حضور در کلاسهای آموزشی و اهمیت خانواده ها به مسایل تغذیه – خواب و غیره فرزندان.

حال یک سوال اساسی : آیا ژیمناستیک باعث کوتاهی قد میشود- جواب قعطا نه می باشد- در بالا اشاره شد که یکی از شرایط ایدال برای ورود به ژیمناستیک در سطوح قهرمانی قد کوتاه و یا متوسط می باشد و شاید دلیلی که باعث این سوء برداشت شده است این است که اغلب قهرمانان بزرگ این رشته دارای قدی کوتاه یا متوسط می باشند ولی ژیمناستیک به خودی خود نه تنها باعث کوتاهی قد نمی شود بلکه ورزشکار با انجام حرکات کششی و تنوع زیاد این حرکات باعث رشد و تعالی هر چه بیشتر اندامهای بدن میشود. البته توصیه میشود والدین فرزندان خود را زیر نظر مربیان مجرب این رشته ثبت نام نمایند

در شهرستان پاوه و از حدود دو ماه پیش ژیمناستیک آقایان زیر نظر آقای کیهان کریم زاده کارشناس ارشد تربیت بدنی و مربی این رشته دایر می باشد شایان ذکر است آقای کریم زاده یکی از بهترین مربیان علمی شهرستان می باشد که حدود چندین سال است در شهرهای تهران و پاوه و روانسر مشغول آموزش رشته ژیمناستیک می باشندو یکی از مربیانی می باشد که والدین میتوانند با آرمش خیال کودکان خود را به ایشان بسپارند این کلاسها تا شروع مدارس روزهای شنبه- دوشنبه و چهار شنبه از ساعت ۱۰صبح تا ۱۲ در محل سالن رزمی پاوه ( مجموعه ورزشی شهید عبد الله زاده – ترمینال قدیم نوسود) دایر می باشد و در صورت استقبال خانواده ها از این رشته در آغاز فصل مدارس متناسب با درس دانش آموزان برای ادامه این کلاسها برنامه ریزی خواهد شد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد