امام جمعه پاوه

امیدواریم نتایج مذاکرات ژنو به نفع ملت ایران تمام شود

کد خبر: 91550|12:58 - 1392/09/02
نسخه چاپی
امیدواریم نتایج مذاکرات ژنو به نفع ملت ایران تمام شود
امیدواریم نتایج مذاکرات ژنو به نفع اسلام و مسلمانان و ملت شریف ایران و موجب رفع مشکلات موجود در کشور گردد.
به گزارش هزار ماسولهماموستا ملا قادر قادريدر خطبه‌های نماز جمعه اين هفته پاوهبا اشاره به مذاکرات در حال انجام ژنو( ایران و 5+1) گفت : در این مذاکرات نمایندگان ما در مقابل نمایندگان سه قاره جهان ایستاده و مذاکره می کنند و این نکته بیانگر اهمیت و درعین حال دشواری و پیچیدگی مذاکرات است.

نماز جمعه مورخ 1 آذر سال 1392 پاوه در مسجد جامع و به امامتحاج ماموستا ملا قادر قادریاقامه شد. در نماز جمعه این هفته خطيب جمعه پاوه ،‌ خطبه‌ها را به موضوعات «1-تفسیر و ترجمه اجمالی یکی دیگراز آیات الهی (گرچه گوش دادن و استماع مهم است ولی تفکر در سخن و دقت در موضوع و عمل به مفاد مهمتر است) 2- ادامه حیات حضرت(ص) ( فتح مکه ) 3-مذاکرات ژنو 4-هفته بسیج 5-هفته کتاب» اختصاص داد.

در ادامه گزارشی از خطبه های این هفته و فایل صوتی آن آمده است.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه پاوه،ماموستا ملا قادر قادریدر خطبه‌های نماز جمعه اين هفته پاوه كه در مسجد جامع شهر اقامه شد با اشاره به مذاکرات در حال انجام ژنو گفت : در این مذاکرات نمایندگان ما در مقابل نمایندگان سه قاره جهان ایستاده و مذاکره می کنند و این نکته بیانگر اهمیت و درعین حال دشواری و پیچیدگی مذاکرات است.

ماموستا قادریافزود: البته ما نسبت به این شش قدرت مذاکره کننده با ایران خوشبین نیستیم چرا که برای همه ما محرز و روشن است این کشورها مخالف پیشرفت مسلمانان هستند و از اساس با اسلام و ترقی مسلمانان مخالفند.

ویتاکید کرد : چون در میان کشورهای اسلامی تنها ایران حرفی برای گفتن دارد این کشورها در صدد هستند ایران را هم تسلیم تا بدین شکل اجازه پیشرفت را به هیچ مسلمانی ندهند.

خطیب جمعه پاوهافزود : با وجود این بدبینیها امیدواریم نتایج مذاکرات به نفع اسلام و مسلمانان و ملت شریف ایران و موجب رفع مشکلات موجود در کشور گردد.

امام جمعه پاوهسپس با اشاره به هفته بسیج ضمن تبریک این هفته به بسیجیان سلحشور و مخلص اظهار داشت : بسیج یک نیروی مردمی فعال مخلص ، متدین ، اهل جمعه و جماعت ، حاضر در میدان و اهل امر معروف و نهی از منکراست و در عرصه های مختلف حضوری فعال و اثر گذار دارد

خطیب جمعه پاوهدر بخش دیگری از خطبه­ها به هفته کتاب اشاره و ضمن تقدیر از انجمن خیرین و اداره امور کتابخانه های عمومی پاوه برای دایر کردن چند ایستگاه مطالعه در شهر پاوه گفت : توسعه کتابخانه توسعه فکر است و همچنانکه برای تغذیه جسم خوراک و آب لازم است برای تغذیه فکر هم بهترین وسیله کتاب است.

امام حمعه پاوهبا اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی افزود : جامعه بدون کتاب و مطالعه جامعه­ای ­مرده است پس هر چه در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی گام برداریم باز کم است.

ماموستا ملا قادر قادریدر بخش نخست خطبه ها گفت خداوند متعال تنها گوش دادن به موعظه و شنیدن خطبه­های جمعه را نمیخواهد و از مومنین دقت ، هشیاری ، بصیرت و دوری از غفلت را انتظار دارد.

ویافزود: از نظر قرآن کریم گرچه گوش دادن و استماع مهم است ولی تفکر در سخن و دقت در موضوع و عمل به مفاد مهمتر است .

ماموستا قادریبا تاکید بر لزوم عمل به دستورات الهی و کلام پیامبر خاتم(ص)گفت: همچنانکه افراد مریض به جهت شناسایی مرض خود به پزشک مراجعه میکنند و پزشک برای آنان دارو تجویز میکند ، دارو و عمل به دستورات پزشک مهمتر از تشخیص مرض و تجویز داروست ؛موعظه و خطبه های جمعه نیز به مثابه نسخه پزشک است و عمل به دستورات الهی مهمتر از موعظه و مفاد خطبه ها است.

خطیب جمعه پاوهدر بخش دیگری از خطبه های نماز به بخشهای دیگری از حیات پیامبر خاتم (ص) در ادامه خطبه های گذشته ، بخصوص اقدامات آن بزرگوار در زمان فتح مکه اشاره کرد و گفت : حفظ امنیت ؛ انسان شناسی پیامبر اسلام ؛ قدرشناسی نسبت به زنان ؛ تواضع در مقابل مخاطبین ؛ وسعت فکر ؛ احترام به جوانان ؛ اهمیت علم و لزوم توجه به بازار و اقتصاد از مهمترین پیامها و درسهای فتح مکه بودند.

منبع:پايگاه اينترنتي امام جمعه پاوه

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد