وجود ابهام در مورد بیمه و محل استقرار قربانیان سد داریان

کد خبر: 86618|17:39 - 1392/08/22
نسخه چاپی
وجود ابهام در مورد بیمه و محل استقرار قربانیان سد داریان
در حالی که منابع کارگری ایلنا در سد داریان مدعی‌اند در جریان حادثه یکشنبه شب در کرمانشاه که به کشته شدن ۷ کارگر انجامید سه نفر از کارگران کشته‌شده در قسمت حمل بار خودرو وانت نشسته بودند، پیمانکار این پروژه عمرانی منکر حضور کارگران کشته شده در قسمت حمل بار شد
به گزارش هزار ماسوله به نقل از ايلنادر حالی که منابع کارگری ایلنا در سد داریان مدعی‌اند در جریان حادثه یکشنبه شب در کرمانشاه که به کشته شدن ۷ کارگر انجامید سه نفر از کارگران کشته‌شده در قسمت حمل بار خودرو وانت نشسته بودند، پیمانکار این پروژه عمرانی منکر حضور کارگران کشته شده در قسمت حمل بار شد.

«جمیل سجادی» با اعلام اینکه در جریان سقوط خودروی وانت دو کابینه حامل کارگران این پروژه عمرانی به درون دره هیچکدام از کارگران کشته شده در قسمت حمل بار خودور حضور نداشته‌اند، گفت: در این حادثه تنها یک نفر از کارگران در قسمت حمل بار نشسته بود که خوشبختانه زنده مانده است.

وی در خصوص دلیل استفاده از خودروی وانت دوکابینه برای جابجایی کارگران شاغل در پروژه عمرانی سد داریان، گفت: در این منطقه کوهستانی تردد وسایط نقلیه‌ای چون مینی بوس به ندرت صورت می‌‌گیرد و بیشتر جابجایی مسافران از طریق وانت بار انجام می شود.

این کارفرما بابیان اینکه ار مجموع کارگران حادثه دیده تنها دو نفر زنده مانده‌اند، گفت: یکی از کارگران پس از انتقال به بیمارستان قدس پاوه مداوا و ترخیص شد اما کارگر دوم هم اکنون در بیمارستان امام رضا شهر کرمانشاه بستری است.

سجادی همچنین در خصوص وضعیت بیمه‌ کارگران مصدم و کشته شده حادثه دور روز پیش گفت: بیشتر این کارگران یا بیمه بوده‌اند و یا پرونده بیمه آنها در مرحله تکمیل بوده است.

وی یادآوری اینکه از نظر قانون کار و تامین اجتماعی، حتی خانواده کارگران بیمه نشده‌ای که در جریان حادثه حین کار دچار سانحه بشوند مشمول حمایت‌های اجتماعی هستند، گفت: هیچ نگرانی از بابت جبران خسارت قربانیان این حادثه وجود ندارد.

گفتگو با برادر کارگر کشته شده

این اظهارات در حالی از سوی کارفرما مطرح شده است که به گفته کارگران سد داریان در جریان حادثه اخیر حداقل سه نفر از همکاران کشته‌شده آنها در قسمت حمل بار خودرو حضور داشته‌اند.

همچنین به گفته این کارگران، قربانیان حادثه اخیر به همراه تعداد دیگری از کارگران شاغل در پروژه سد داریان تا این لحظه از دریافت پوشش‌های بیمه ای محروم بوده‌اند و پیمانکار سد تنها به آنها وعده بیمه شدن را داده‌ است.

در همین رابطه «بختیار نظری» برادر لایق و رحمان نظری، که یکی از آنان در جریان حادثه روز یکشنبه کشته و دیگری مجروح شده‌ است، درباره وضعیت بیمه کارگران اظهار بی‌اطلاعی کرد و به خبرنگار ایلنا گفت: تعدادی از قرباینان این حادثه جوانانی دانشجو یا تازه ازدواج کرده ای بودند که به دلیل نبود کار در منطقه از مدتی پیش در پروژه ساخت سد مشغول فعالیت شده بودند.

او ادامه داد: انتظار می‌رود که کارفرمایان این کارگران به تعهدات قانونی خود در خصوص تشکیل پرونده بیمه برای کارگران اقدام کرده باشند.

آقای بختیار نظری که در همین حادثه رانندگی یکی از برادران خود را از دست داده است و برادر دیگرش نیز در بیمارستان امام رضا بستری است، گفت: برادرم در این حادثه از ناحیه گردن و کمر دچار آسیب شده است و ما منتظریم تا طبق تشخیص پزشکان عمل جراحی او را آغاز کنند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد