برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از سرطان در شهرستان پاوه

کد خبر: 84960|22:42 - 1392/08/18
نسخه چاپی
 برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از سرطان در شهرستان پاوه
شهر پاوه به عنوان دومین شهر کشور که در آن اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از سرطان شده است.
به گزارش هزار ماسوله به نقل از ايرنا عضو موسسه تحقیقات، آموزش و پیشگیری از سرطان کشور گفت: بعد از تصادفات رانندگی، بیماری های قلبی و عروقی، سرطان سومین عامل مرگ و میر در ایران و دومین عامل مرگ و میر در کشورهای پیشرفته جهان است.
دکتر ˈکتایون سعدوندیˈ شنبه در نخستین کارگاه آموزشی پیشگیری از سرطان سینه در پاوه افزود: با توجه به افزایش میزان مبتلایان به بیماری سرطان، لازم است برای پیشگیری از این موضوع، نسبت به آگاهی دادن به مردم در خصوص موارد لازم برای پیشگیری و تغذیه مفید و مواد مضر برای بدن اقدام کنیم.

وی تصریح کرد: این کار را از تهران و در سطح وزارتخانه ها، سازمان ها و آموزش و پرورش آغاز کرده و شهرستان ها را هم در برنامه قرار داده ایم که اهواز اولین و پاوه دومین شهر کشور است که در آنها اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از سرطان کرده ایم.

سعدوندی اظهار کرد: در کارگاه آموزشی پاوه که با استقبال بی نظیر زنان و دختران برگزار شد، در باره کلیات سرطان، سرطان پستان و عوامل مهم تغذیه از جمله عوامل خطر زا و عوامل پیشگیری کننده مطالبی ارایه شد ضمن اینکه به سوال حاضرین در این زمینه ها نیز پاسخ دادیم.

عضو موسسه تحقیقات، آموزش و پیشگیری از سرطان با بیان اهداف و برنامه های این موسسه، یادآور شد: مهمترین رسالت این موسسه آگاهی دادن به مردم بمنظور جلوگیری از ابتلا به سرطان و راه های پیشگیری از آن است.

وی خاطرنشان کرد: آموزش و پیشگیری به عنوان هدف اول این موسسه است ضمن اینکه با راه اندازی بیمارستان در تهران کار درمان بیماران را نیز انجام خواهیم داد.

سعدوندی در باره آخرین آمار مبتلایان به سرطان در کشور گفت: تا سال گذشته 70 هزار نفر در کشور مبتلا به بیماری سرطان بودند که به گفته کارشناسان، این میزان در دهه آینده به دو برابر خواهد رسید.

وی تاکید کرد: البته این آمار فقط مختص به کشورمان نیست بلکه در دنیا و کشورهای پیشرفته آمار مبتلایان به سرطان بسیار بیشتر از این است.

عضو هیات مدیره انجمن التیام پاوه نیز در این کارگاه آموزشی گفت: این انجمن با توجه به دغدغه جمعی از جوانان شهرستان در سال 89 برای اخذ مجوز درخواست خود را به وزارت کشور ارایه کرد و در سال 90 مجوز رسمی فعالیت گرفت.

ˈاردلان حاتمیˈ افزود: این انجمن در بیش از دو سال فعالیت خود، در راستای حمایت از بیماران سرطانی تاکنون 185 پرونده تشکیل داده که 151 پرونده هم اکنون فعال بوده و 34 پرونده دیگر یا درمان شده، فوت کرده و یا از حوزه شهرستان خارج شده اند.

وی هدف از تشکل انجمن التیام، را التیام زخم، درد و رنج بیماران سرطانی و تامین بخشی از هزینه های بالای این بیماران عنوان کرد و گفت: با حمایت مردم و مسوولان، تاکنون بیش از چهار میلیارد ریال کمک های مردمی برای این منظور جمع آوری و برای بیماران سرطانی هزینه شده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد