اجرای برنامه های متنوع معاونت تشكل های مردمی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منكر در پاوه

کد خبر: 84953|22:09 - 1392/08/18
نسخه چاپی
اجرای برنامه های متنوع معاونت تشكل های مردمی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منكر در پاوه
شهردار:از اجرای برنامه های متنوع معاونت تشكل های مردمی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منكر در پاوه خبر داد.
به گزارش هزار ماسوله به نقل از شهرداري پاوه شهردار و معاونت تشكل هاي مردمي ستاد احياء امر به معروف و نهي از منكر شهرستان پاوه از اجراي برنامه هاي متنوع اين معاونت در هفته احياء امر به معروف و نهي از منكر در پاوه خبر داد گفت : همزمان با آغاز هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر، برنامه هاي گوناگوني در پاوه  اجرا می‌شود.
به گزارش روابط عمومي شهرداري پاوه ، جمال ابراهيمي با اشاره به اينكه امر به معروف و نهی از منکر وظيفه همگانی و فریضه ای الهی است که باید در بین اقشار مختلف مردم، جاری و ساری شود گفت : هفته احیاء امر به معروف و نهي از منكر در پاوه همزمان در سراسر ايران اسلامي از اول محرم آغاز و تا هفتم این ماه ادامه می یابد و شعار این هفته نیز "تذکر لسانی،ترويج نقدپذيري" درنظر گرفته شده است.
وی با اشاره به شعار امسال هفته امر به معروف و نهی از منکر افزود: وظیفه همه فعالان این عرصه تبیین شعار تذکر لسانی و ترویج نقدپذیری است.
معاونت تشكل هاي مردمي ستاد احياء با تشريح ساختار ستاد احياء و معاونت تشكل هاي مردمي  گفت :  راه اندازي شوراهاي امر به معروف و نهي از منكر در انصاف و اتحاديه ها ، مساجد و هيأت مذهبي ، گروه ها وNGOهاي وابسته به وزارت كشور و همچنين نمايشگاه ها و بانك هاي خصوصي و صندوق هاي قرض الحسنه از مهمترين برنامه هاي پيش روي اين معاونت مي باشد .
ابراهيمي در ادامه با اشاره به اجراي برنامه متنوع معاونت تشكل هاي مردمي ستاد احياء امر به معروف و نهي از منكر از برگزاري همايش و كلاس آموزشي احكام امر به معروف و نهي از منكر و فقه بازار براي اصناف خبرداد و اظهار داشت :  جامعه اصناف جامعه بزرگي است كه به عنوان قشر زحمت كش شهر و سكانداران احياي فريضه امر به معروف و نهي از منكر مي توانند در احياي اين فريضه مقدس با مشاركت خود گام مهمي بر دارند .
معاونت تشكل هاي مردمي امر به معروف و نهي از منكر فعاليت بازاريان در احياي امر به معروف و نهي از منكر را به صورت گروهي و تيمي مهم ارزيابي كرد و افزود : اجراي تذكر لساني بعنوان وظيفه اي همگاني و ترويج نقدپذيري توسط گروهاي  بازرسي اصناف عامل مهمي در پيشگيري از وجود ناهنجاري ها در بازار مي شود .
جمال ابراهيمي همچنين انجام تبليغات محيطي و فضا سازي مناسب و گسترده در محل برگزاري نماز جمعه و ميادين و معابر شهري را از ديگر برنامه هاي گوناگون معاونت تشكل هاي مردمي احياء امر به معروف و نهي از منكر در پاوه عنوان كرد و گفت : تهيه و چاپ پوستر و نصب آنها بر روي شيشه تاكسي ها و مغازه هاي سطح شهر ، نصب بنر در ميادين و محل برگزاري نماز جمعه از اهم برنامه هاي اين معاونت در هفته احياء امسال مي باشد .
وي پوشش مناسب مغازه داران ، عدم توقف و پارك خودروهاي بازاريان در خيابانها ، كم فروشي ، گران فروشي ، آزاد سازي پياده ور هاي شهر از اجناس و كالا را از مهمترين مصاديق امر به معروف و نهي از منكر در بازار و اصناف عنوان كرد و افزود : رعايت اين مصاديق توسط اصناف و بازاريان در احياي ارزش هاي اسلامي و امر به معروف و نهي از منكر بسيار مهم است .
ابراهيمي در ادامه انجام وظايف قانوني در تمامي نقاط شهر و رعايت اصول اخلاقي را از ديگر مصاديق امر به معروف و نهي از منكر توسط كارگران خدمات شهري شهرداري دانست و گفت :حضور كارگران خدمات شهری در تمامی نقاط شهر برای شهرداری که هدفی جز خدمت رسانی به شهروندان را ندارد بسیار تأثیرگذار و به واسطه فعالیت خود چشم بینای شهرداری در كوچه پس كوچه های شهر محسوب كه مي توانند در بسط و توسعه امر به معروف و نهي از منكر نقش موثري را ايفا نمايند .
وي يكي ديگر از مصاديق امر به معروف و نهي از منكر را مشاركت رانندگان تاكسي در امورات شهری برای ارایه خدمات بهتر به شهروندان ، رعايت حقوق شهروندي و مسافران در امر جابجايي مسافر ، رعايت اصول اخلاقي و اجتماعي و رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي در رفع مشكل ترافيك شهري دانست و خاطر نشان كرد : تاكسيداران به عنوان سفيران شهر نسبت به بر پاداشتن فریضه امر به معروف و نهي از منكر مسئولیت دارند و اولین قدم در اجرای این مسئولیت تذکر لسانی مي باشد .
معاونت تشكل هاي مردمي ستاد احياء امر به معروف و نهي از منكر شهرستان پاوه  در پايان رویکرد این معاونت را در حوزه هاي آموزش، تبلیغات و رسانه عنوان کرد و گفت : تمام برنامه ریزی های مناسب در این حوزه ها در راستای برنامه ریزی ماه محرم و هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر صورت گرفته است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد