امام جمعه پاوه

احترام به اهل بیت ریشه در فرهنگ و اعتقادات اهل سنت دارد

کد خبر: 84039|23:27 - 1392/08/15
نسخه چاپی
احترام به اهل بیت ریشه در فرهنگ و اعتقادات اهل سنت دارد
امام جمعه پاوه گفت: احترام به اهل بیت رسول الله (ص) و حرمت نگه داشتن ایام محرم، ریشه عمیقی در فرهنگ و اعتقادات اهل سنت دارد.
به گزارش هزار ماسوله ماموستا ملا ˈقادر قادریˈ روز سه شنبه در کلاس هفتگی تفسیر قرآن در جمع مدیران ادارات و قشرهای مختلف مردم افزود: شیوه تکریم و احترام نسبت به ماه محرم و اهل بیت در میان مذاهب مختلف متفاوت است.
 


وی اظهار کرد: این روش و سلیقه متفاوت احترام و تکریم، دلیل بر محب نبودن نسبت به اهل بیت نیست، لذا همه ما چه شیعه و چه سنی اهل بیت را دوست داشته و احترام به آنها را وظیفه خود می دانیم


وی با اشاره به تعدد اقوام و مذاهب در ایران اسلامی گفت: با درایت و تدبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، دشمنان هیچ گاه نتوانسته اند در میان مذاهب مختلف از جمله شیعه و سنی شکاف ایجاد کنند و همین امر موجب وحدت و همدلی مردم و توفیق و موفقیت های دولت در عرصه های گوناگون شده است.

وی، بر رعایت احترام و ادب مردم در ایام محرم بویژه تاسوعا و عاشورا همچون سنوات گذشته تاکید کرد.

فرماندار پاوه نیز با تسلیت ایام محرم و شهادت سرور و سالار شهیدان و یاران با وفایش، تعامل و تفاهم بین اهل سنت و اهل تشیع را در این شهرستان مطلوب ارزیابی کرد و گفت: این دوستی، وحدت و همدلی به واسطه وجود علمای آگاه و هوشیار و در رأس آنان امام جمعه پاوه و مردم با بصیرت منطقه فراهم شده است.

ˈحسین خدرویسیˈ افزود: این هوشیاری و آگاهی علما و مردم هیچ گاه به دشمنان اجازه نداده است تا نقشه های شوم خود را با استفاده از اهرم اختلاف در این شهرستان پیاده کنند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد