منشاء اختلافات مذهبی امریکا و صهیونیستها هستند

کد خبر: 81679|21:54 - 1392/08/09
نسخه چاپی
منشاء اختلافات مذهبی امریکا و صهیونیستها هستند
امام جمعه پاوه با بیان اینکه تندروی و افراطی گری را از جانب هرکس که باشد چه شیعه و چه سنی محکوم است، گفت: منشاء تمام اختلافات و جنگ های مذهبی استکبار و در رأس آنان امریکا و صهیونیستها هستند.
هزار ماسوله به نقل از ايرنا ماموستا ملا ˈقادر قادریˈ روز پنجشنبه در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه ادیان و مذاهب قم با تشریح تاریخ جنگ های مذهبی در بین مسلمانان بویژه اختلافات ایجاد شده بین شیعه و سنی، افزود: تندروی و افراطی گری را از جانب هرکس و در هر شکلی اعم از انفجار، انتحار و تخریب افراد، مذاهب و بزرگان چه شیعه و چه سنی محکوم می کنیم و آن را نمی پذیریم.

وی با بیان اینکه جنگ ها و اختلافات مذهبی بسیار خطرناکتر و مخربتر از جنگ های نظامی است، گفت: صدمات ناشی از جنگ ها و اختلافات مذهبی با آسیب های ناشی از جنگ های نظامی قابل مقایسه نیست زیرا که دشمنان در هشت سال جنگ ظالمانه علیه ملت ایران توان و قدرت سست کردن خانواده های ما را پیدا نکردند اما در جنگ نرم و با بهره گیری از فضای مجازی بنیان خانواده ها و عقاید برخی جوانان ما را سست کرده که این خطر بزرگی است.

ماموستا قادری افزود: امروز ما بیش از هر زمان دیگری در تیررس جنگ نرم دشمنان قرار داریم و مردم ما با تکیه بر اعتقادات دینی و مذهبی و آگاهی دینی و اجتماعی خود در مقابل این تهاجم مقاومت و ایستادگی کنند و برای موفقیت در این نبرد و جنگ سخت نیازمند عقلانیت، هوشیاری و بصیرت بیشتر هستیم.

امام جمعه پاوه با اشاره به علاقه مندی و محبت مردم پاوه به اهل بیت گفت: در کمتر خانواده ای در این شهرستان می بینید که اسامی یک تا دو و حتی بیشتر فرزندان آنها از اهل بیت نباشد.

وی یکی از مشکلات عمده در حوزه اختلافات مذهبی را نبودن فرمانده واحد در بخش فرهنگی کشور عنوان کرد و گفت: اگر در جبهه فرهنگی هم همانند جبهه نظامی فرمانده واحد داشته باشیم به طور قطع بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد.

ماموستا قادری، با انتقاد از عدم سرمایه گذاری مسوولان در بخش فرهنگی کشور گفت: با توجه به اینکه امروز تمام تهاجم دشمنان علیه ما در بعد و جبهه فرهنگی است نیاز است مسوولان با درایت بیشتر و سرمایه گذاری سنگین تر در بخش فرهنگی نسبت به تقویت این بخش اقدام کنند.

وی مهمترین راهبرد اساسی کنونی جهان اسلام را وحدت، هوشیاری و بصیرت در بین مسلمانان عنوان کرد و گفت: وحدت تنها مقوله ای است که دشمنان از آن بیم و وحشت دارند و تمام سرمایه گذاری های آنان در راستای تضعیف و جلوگیری از وحدت مسلمانان است.

امام جمعه پاوه افزود: امروز جهان اسلام و کل بشریت اسیر و گرفتار مشکلاتی شده است که امریکا و صهیونیستها ایجاد کرده اند که از جمله این مشکلات 125میلیارد شنود و جاسوسی از مکالمات و زندگی روز مره مردم و مسوولان کشورهای مختلف جهان و حتی دوستان و هم پیمانانه آنها است که از این تعداد یک میلیارد و 700 میلیون آن مربوط به مردم کشورمان است.

ماموستا قادری، سه امتیاز دولت یازدهم را برگزاری انتخاباتی سالم و آرام، شعارهای معتدل و برنامه های معتدل و عقلانی دانست و برای موفقیت هرچه بیشتر دولتمردان در راستای سربلندی هر چه بیشتر ایران اسلامی و رفع مشکلات مردم آرزوی توفیق و موفقیت کرد.

در این نشست فرماندار پاوه گزارشی از وضعیت سیاسی و اجتماعی این شهرستان را ارائه کرد و گفت: مهمترین افتخار مردم پاوه اهدای دو مدال افتخار دینداری و روشنفکری از سوی مقام معظم رهبری در بیست و پنجم مهر ماه سال 1390 در دیدار با مردم این شهرستان به آنان است.

ˈحسین خدرویسیˈ با اشاره به ایثار و فداکاری و مقاومت مردم پاوه در 34 سال انقلاب اسلامی و با تقدیم 600 شهید و بیش از 850 جانباز عمق علاقه مندی خود را به نظام و انقلاب اسلامی نشان داده اند.

در ادامه این نشست نماینده دانشجویان و اساتید دانشگاه ادیان و مذاهب قم با اظهار خرسندی از حضور دانشجویان و اساتید در شهرستان پاوه و دیدار با نمایند شایسته حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری جناب ماموستا قادری، ایشان را از استوانه های نظام دانست و گفت: ماموستا قادری نماد وحدت، تدین، روشنفکری و مقاومت هستند که برای نظام و مردم این دیار نعمت بزرگی هستند.

در ادامه دانشجویان و اساتید دانشگاه ادیان و مذاهب قم برای زیارت آرامگاه حضرت سید عبیدالله مشهور به کوسه هجیج (برادر امام رضا (ع) و فرزند امام موسی کاظم (ع) و آرامگاه سلطان اسحاق راهی بخش مرزی نوسود شهرستان پاوه شدند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد