تعویض سطل های زباله مستهلک و تلاش در جهت جمع آوری مکانیزه زباله شهری

کد خبر: 69695|23:06 - 1392/07/14
نسخه چاپی
تعویض سطل های زباله مستهلک و تلاش در جهت جمع آوری مکانیزه زباله شهری
سرانه مواد مصرفي و دور ريختني شهر پاوه نسبت به جمعيت ،بيشتر ار ساير شهرهاي استان است.
هزار ماسوله به نقل از پاوه پرس زندگی شهری توأم با مصرف است. این مصرف موارد زیادی را شامل می شود؛ از مواد غذایی گرفته تا وسایل یکبار مصرف.نتیجه این امر آن است که سرانه مواد مصرفی و دور ریختنی پاوه (برابر آمارهای موجود)بیشتراز سایرشهرهای دیگر استان تشخیص داده شده است. در چنین شرایطی، خیابان، میدان، پارک و هر مکان عمومی دیگر می تواند به سادگی به محل دفع انواع زباله های مردم تبدیل شود.
سطل های زباله، در بیشتر مواقع به دلیل استفاده بیش از حد و یا عدم دقت در تخلیه و بارگیری بعد از مدتی مستهلک می شوند ، این امر علاوه بر اینکهزیبایی منظر معابر عمومیرا تهدید می نماید با پیامدهای مترتب بر آن نیز بهداشت عمومی شهروندان را به خطر می اندازد.
شهرداری با هدف جلب رضایت شهروندان و خدمت رسانی هرچه بیشتر به تامین آسایش آنان علاوه بر اینکه نصبو چینش سطل های زباله در محل های مورد نیاز را از ضرورت های امر می داند بلکهباید وظیفه ی نظارت ، تعمیر و نگهداری از سطل های زباله( و نیز سایر وسایلی که به نوعی متولی آن است از قبیل لوازم ورزشی همگانی ، پارک ها ، آب سردکن ،لوازم بازی کودکان ،مبلمان شهری ) را بصورت دوره ای داشته باشد تا با مدیریت بهینه در اولین فرصت به تناسب نیاز اقدام به تعمیر ویا تعویض اقلامی نماید که سلامت شهروندان را به خطر می اندازد.
شهرداری پاوهدر راستای اهداف صدرالذکر اقدام به خرید (۱۰۰ سطل زباله ) وتعویض سطل های زباله مستهلک در سطح شهر نمود،  ضمن تقدیر از انجام فعل مذکور موارد ذیل را یادآوری می نماید.
همه باید بدانیمکه شهرداری سازمانی مردم نهاد است وبا مشارکت شهروندانش قادر به ارائه خدمات کیفی است، از طرفی  باید اذعان نماییم شیوه ی جمع آوری سنتی زباله در خور شعور و فرهنگ والای مردم این دیار نمی باشد . می طلبد گام های دیگری برداشته شود و با خرید تجهیزات پیشرفته نحوه ی جمع آوری زباله همانند کلان شهرها در این دیار مکانیزه گردد.
از طرفی جمع آوری و دفع  زباله برای شهرداری بسیار هزینه آور می باشد و مبالغ جمع آوری شده نیز بسیار کمتر از حد توقع می باشد که آن هم ناشی از عدم برنامه ریزی صحیح و کاهش اعتماد عموممی است امید است با تدابیری که دوستان در شهرداری اتخاذ می نمایند وهمراهی های ماندگار شهروندان فرهنگی منش این دیار طرح جمع آوری مکانیزه زباله نیز در این شهر اجرایی گردد.
اما قبل از اجرایی شدن به دوستان مان در خدمات شهری شهرداری توصیه می نماید ترتیبی اتخاذ نمایند تا هر از چند گاهی با شستشوی سطل های زباله ظرافت و بهداشت را به شهروندان فهیم این دیار هدیه فرمایند.
phpThumb1-280x243
نمونه ای از سطل های مکانیزه که توسط دستگاههای مخصوص تخلیه می گردد.
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد