شهرداري ها ملزم به پرداخت سهم نيم درصد كتابخانه ها هستند

کد خبر: 69583|16:07 - 1392/07/14
نسخه چاپی
شهرداري ها ملزم به پرداخت سهم نيم درصد كتابخانه ها هستند
فرماندار پاوه گفت: شهرداري ها ملزم به پرداخت بموقع سهم نيم درصد كتابخانه هاي عمومي هستند و در اين زمينه كوتاهي از هيچ كسي پذيرفته نيست.
هزار ماسوله به نقل از فرمانداري پاوه "حسين خدرويسي" روز پنجشنبه در نشست انجمن كتابخانه هاي عمومي با بيان اينكه در حوزه فرهنگي پاوه از مراكز مهم استان و كشور است، افزود: اين شهرستان ظرفيت انجام و اجراي كارهاي بزرگ فرهنگي را دارد.
وي اظهار كرد: مردم فرهنگ دوست پاوه آگاهانه در تمامي مقاطع حساس در كنار مسوولان حضور داشته لذا اجراي برنامه هاي بزرگ فرهنگي در اين شهرستان ضروري است.
امام جمعه پاوه نيز به جايگاه و اهميت كتاب و كتابخواني از ديدگاه اسلام پرداخت و گفت: آمدن بيش از يكصد بار نام كتاب در قرآن كريم و سوگند به كتاب قبل از سوگند به كعبه و آسمان و زمين همه و همه نشان دهنده اهميت و جايگاه كتاب نزد خداوند است.
ماموستا ملا "قادر قادري" با اشاره به اينكه شناخت از مسائل مهم سياسي، اجتماعي و فرهنگي مستلزم مطالعه است، افزود: متاسفانه با وجود پيشينه و قدمت فرهنگي جند هزار ساله پاوه و وجود اساتيد مجرب و اديبان و عرفاي بزرگ و نامي، ميزان كتابخواني و سطح مطالعه در اين شهرستان ضعيف است كه بخش مهمي از آن به دليل عدم تشويق جوانان به مطالعه و كتابخواني از سوي متوليان كتابخانه هاست.
وي عدم توجه به مراكز ديني و مذهبي از جمله مساجد را بخش ديگري از ضعف ميزان كتابخواني در شهرستان عنوان كرد و به متوليان نهاد كتابخوانه ها توصيه كرد با وارد شدن به حوزه هاي مختلف از جمله مناسبت ها و اهداي كتاب به عنوان جايزه به جوانان و نوجوانان و اهداي كتاب به مراكز ديني و مذهبي در جهت توسعه كتابخواني تلاش كنند.
مسئول كتابخانه هاي عمومي پاوه نيز با گلايه از عدم پرداخت بموقع سهم نيم درصد شهرداري ها به عنوان حاميان اصلي كتابخانه ها خواستار پرداخت اين سهم توسط شهرداري ها شد.
"رحمت محمدي" سرانه فضاي كتابخانه اي در شهرستان پاوه را 7/2 متر مربع عنوان كرد و گفت: اين ميزان از ميانگين استان بالاتر است و با احداث دو كتابخانه عمومي شهر بانه وره كه از مصوبات سفر مقام معظم رهبري است و كتابخوانه مركزي پاوه ميزان فضاي كتابخانه اي اين شهرستان به هشت متر مربع يعني ميانگين كشوري خواهد رسيد.
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد