جلسه رؤساي اتحاديه اصناف شهرستان پاوه برگزار شد

کد خبر: 69455|13:06 - 1392/07/14
نسخه چاپی
جلسه رؤساي اتحاديه اصناف شهرستان پاوه برگزار شد
جلسه توجيهي رؤساي اتحاديه اصناف در فرمانداري پاوه با حضور كارشناس اصناف صنعت ، معدن و تجارت كرمانشاه و رئيس اداره صنعت،معدن و تجارت و روساي اتحاديه ها برگزار شد.
به گزارش هزار ماسوله در اين جلسه كارشناس اصناف صنعت ، معدن و تجارت كرمانشاه با توجه به اينكه قبلا روال صدور پروانه كسب به صورت عادي و سنتي بوده اظهار داشت:از تاريخ 1/03/92 به صورت الكترونيكي ثبت نام از سايت ايرانيان اصناف انجام مي شود و از مزاياي اين ثبت نام ،تا تمامي مراحل ثبت نام انجام نشود متقاضي موفق به دريافت پروانه كسب نمي شود و درصورتي كه برخلاف موازين و قوانين صدور باشد ثبت نام لغو خواهد شد.
اسدي افزود: مديران اجرايي يا كاربران اتحاديه موظف به ثبت اطلاعات واحد پروانه كسب و انجام كليه اموررات صنوف مي باشند و همچنين اطلاعات قابل مشاهده در سايت را به روز نمايد.
وي ادامه داد:مجمع امور صنفي موظف به برگزاري كلاسهاي آموزشي مي باشد و تمديد يا صدور پروانه كسب جديد منوط به گذراندن دوره ي آموزشي مي باشد.
وي افزود:واحدهاي صنفي كه اقدام به كارگيري افراد ديگر دارند حتما بايد كارت مباشرت را از اتحاديه هاي مربوطه خود دريافت نمايند و ثبت كارت مباشرت به صورت دستي انجام مي شود.
اسدي گفت:جهت آموزش متقاضيان مشاغل خانگي حتما بايد آموزش دهنده داراي كارت شناساي عكسدار باشد.
وي ادامه داد:واحدهاي صنفي اجبار به استفاده از صندوق مكانيزه مي باشند استفاده هاي مناسبي كه اين صندوق مكانيزه دارد قيمتهاي آن مناسب و خود دستگاه، فاكتور صادر مي نمايد و از مزاياي آن فرد معاف از پرداخت ماليات مي شود .
وي افزود: سياستهاي دولت در راستاي طرح صدور پروانه كسب تمامي واحدها بايد شناسايي شوند و به آنها پروانه كسب موقت صادر شود و كساني كه داراي مشكل باشند ظرف مدت 6 ماه مهلت دارند كه پروانه كسب موقت خود را به دائم تبديل نمايند در غير اينصورت اطلاعات در سامانه اصناف حذف خواهد شد.
سالانه تمامي اتحاديه هاي صنفي 3 درصد از سود ناخالص خود را موظف به پرداخت آن به شوراي اصناف كشور هستند و انتظارات اتحاديه هاي صنفي نسبت به شوراي اصناف در راستاي ايجاد صندوق قرض الحسنه ، ايجاد بانك اصناف و خروج صنوف آلاينده باشد.
اسدي گفت:معضلات جامعه اصناف ، عدم آشنايي تشكلهاي صنفي به نيازمندي بازار به صنوف جديد است متاسفانه با زياد شدن صنوف باعث كاهش درآمد و افزايش تورم شده است در بين 1300 رسته شغلي كه در ايران تعريف شده اند 200 رسته در استان كرمانشاه داريم كه در شهرستان پاوه نسبت به جمعيت آن از حد نصاب خود گذشته است.
وي در پايان گفت:واحدهاي صنفي كه قصد حراج كردن كالاهاي خود را دارند درخواست خود را به اتحاديه مربوطه دهند و اتحاديه مربوطه نيز با نظارت قاطع بر حراج اصناف و فروش فوق العاده از قيمت معمولي 10 الي 15 درصد كمتر باشد اتحاديه هاي مربوطه مي توانند نسبت به صدور مجوز جهت به حراج گذاشتن كالاي واحد صنفي اقدام نمايند و واحدهاي صنفي مي توانند با اعلام گزارش خود به اداره دارايي از پرداخت ماليات معاف شوند.
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد