صلاحیت عباس آخوندی بررسی شد

نظرات موافقان و مخالفان وزیر راه و شهرسازی

کد خبر: 50559|22:06 - 1392/05/23
نسخه چاپی
نظرات موافقان و مخالفان وزیر راه و شهرسازی
هزار ماسوله،صلاحیت عباس آخوندی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در صحن علنی مجلس بررسی شد.
به گزارشهزار ماسولهبه نقل و تصرف از افکار نیوز، صلاحیت عباس آخوندی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی بعدازظهر امروز در صحن علنی مجلس بررسی شد و نمایندگان موافق و مخالف نظرات خود را مطرح کردند.

* هاشمی به عنوان موافق وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی: آخوندی ادعای تقلب در فتنه ۸۸ را رد کرد

عبدالکریم هاشمی نماینده میناب به عنوان موافق وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی بعداز ظهر امروز در صحن علنی مجلس اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع و شرایط حساس کشور همه ما در پیشگاه خداوند آرمان امام راحل و خون شهدا مسئولیم.

وی افزود: مسئولیم که دقیق بررسی و درست عمل کنیم و ‌دقیق و منصفانه قضاوت کنیم؛ اهمیت،‌ جایگاه و منزلت مجلس به عنوان قوه مقننه ناظر بر همه امور اجرایی کشور حکم می‌کند که از حق و حقوق ملت به نحو شایسته‌ای دفاع کنیم که یکی از مصادیق بارز این امر انتخاب وزرای شایسته، متعهد، متخصص و باتجربه برای تصدی امور اجرایی کشور است.

این نماینده مجلس ادامه داد: برای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری و ایجاد حماسه سیاسی و اقتصادی در سال ۹۲ که حماسه سیاسی آن اتفاق افتاد نیاز به همراهی و همدلی دولت و مجلس است؛ به همین دلیل بر خود واجب دانستم با توجه به سوابق و برنامه‌های پیشنهادی آقای آخوندی موارد را مطالعه، بررسی و مورد تحقیق قرار دهم.

وی افزود: طی ۳ جلسه که با آقای آخوندی داشتم در خصوص ابهامات سیاسی سوابق کاری مطرح شده در مورد وی کنکاش کردم و بعد از متقاعد شدن در همه این زمینه‌ها و برطرف شدن ابهامات برای دفاع از او و برنامه کاری پیشنهادیش مصمم شدم.

هاشمی تصریح کرد: همه ما برای حمایت و پشتیبانی از دولت یازدهم آماده‌ایم، چه دوستانی که موافق صحبت کردند و چه دوستانی که مخالف بودند.

وی گفت: وزارت راه و شهرسازی یکی از بزرگترین وزارتخانه‌های عمرانی و اقتصادی کشور است؛ این وزارتخانه از الحاق دو وزارتخانه مسکن و شهرسازی و راه وترابری به وجود آمده است؛ برای این وزارتخانه بیش از ۸۶ تکلیف در قانون برنامه پنجم توسعه پیش بینی شده است.

هاشمی افزود: دو فصل مهم حمل و نقل و راه و ترابری و زمین و مسکن و شهرسازی در این وزارتخانه مهم وجود دارد که مشتمل بر بیش از ۲۰ سازمان و شرکت تخصصی زیرمجموعه این وزارتخانه است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در بخش حمل و نقل ۴ بخش وجود دارد که عبارتند از حمل و نقل جاده‌ای، ریلی‌، هوایی و دریایی که این ۴ بخش قسمت مهم فعالیت‌های اقتصادی کشور را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: هر کدام از اینها زیرمجموعه و بخش‌های مختلف و فراوانی دارد؛ بخش مسکن و تهیه مسکن مهر، مسکن اجتماعی و روستایی، عمران و نوسازی شهرها و روستاها، طرح‌های توسعه روستایی و جامع هر کدام دارای شرایط و مشکلات خاص خود است.

هاشمی گفت: تعداد زیاد نیروی انسانی شاغل در این وزارتخانه و عدم اصلاح ساختار تشکیلاتی و سازمانی نیز از دیگر چالش‌ها و مشکلات این بخش است؛ در حال حاضر در بخش عمرانی کشور بیش از ۹ هزار طرح نیمه تمام در سطوح ملی وجود دارد و بیش از ۲۰ هزار طرح استانی نیمه تمام وجود دارد.

این نماینده مجلس گفت: برای تکمیل پروژه‌های عمرانی به بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم. سهم راه ۱۲۰ میلیارد تومان است و برای تکمیل این پروژه‌ها با اعتباراتی که در سال ۹۲ و ۹۱ می‌توانیم پیش‌بینی کنیم بیش از ۱۰ سال طول اجرای پروژه‌های ما خواهد بود که این خسارت زیادی برای کشور خواهد داشت.

وی افزود: برای اداره چنین مجموعه وسیعی نیاز به مدیری توانمند، شجاع، متخصص و دارای تجربه زیاد در حوزه‌های عمرانی، اجرایی، مدیریتی وحوزه بازار سرمایه، سهام و مسلط به بخش خصوصی و مدیریت فنی داریم و آقای آخوندی دارای این ویژگی‌هاست.

هاشمی تاکید کرد: آخوندی دارای مدرک فوق لیسانس راه و ساختمان، دکتری اقتصاد سیاسی است و دارای سوابق اجرایی همچون عضویت در شورای مرکزی جهاد سازندگی، معاون سیاسی وزارت کشور، رئیس بنیاد مسکن کشور، مسئول بازسازی مناطق زلزله‌زده رودبار و منجیل، وزیر مسکن و شهرسازی، تجربه اجرای بیش از ۱۰۰ بیمارستان در کشور، تجربه احداث در کمتر از ۶ ماه است.

وی ادامه داد: اساس دفاعیه اینجانب از آقای آخوندی این موضوع است که برای حوزه‌ای که این همه گسترده بوده و دارای مشکلات مالی فراوان است، نیاز به مدیری داریم که دارای توانمندی‌های اقتصادی و اشراف به مسائل اقتصادی، فنی و مدیریتی بالا داشته باشد و کسی نباشد که صرفا به حوزه مالی و اعتباری دولت وابسته باشد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: سال گذشته ۳۵ درصد تخصیص در حوزه عمرانی داشتیم و امسال هم به نظر نمی‌رسد بیشتر از این باشد به همین دلیل ما نیاز به نیرویی داریم که بتواند از حوزه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، بنگاه‌های اقتصادی، نظام فنی مهندسی کشور، بازار سهام و سرمایه به درستی استفاده کند و بتواند این بخش را از شرایطی که وجود دارد نجات دهد.

هاشمی درباره مسائل سیاسی در رابطه با آخوندی یادآور شد: این قسمت را آقای آخوندی خود پاسخ می‌دهد و وی به درستی گفت در بحث فتنه بعد از ۳۰ تیر در جلسه‌ای که با حضور مقام معظم رهبری برگزار شد بحث تقلب را رد کرد با توجه به تجربیاتی که داشت انشاءالله ما بتوانیم از ظرفیت مدیرانی مثل آقای آخوندی استفاده کنیم.

* نوباوه در مخالفت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی: وزیر پیشنهادی راه در مدیریت قبلی خود در این حوزه موفقیت چندانی نداشت

بیژن نوباوه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز چهارشنبه پارلمان در مخالفت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: آقای روحانی درباره استفاده از وزرای کاردان مسائل خوبی را مطرح کردند، البته ما هم خرسندیم که کابینه‌ای کاردان اتخاذ می‌شود.

وی اضافه کرد: در مورد وضعیت آقای آخوندی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با نگاه استدلالی به سخنان رئیس جمهور به این ادله برخوردم که آیا بکارگیری افراد با تجربه با توجه به سوابق آنها صورت گرفته است؟

این نماینده مجلس در همین زمینه افزود: آیا سوابق و عملکرد افراد آنالیز شده است؟ البته ما در کشور مؤسسات اینچنینی که توانایی آنالیز عملکرد افراد در پست‌های مختلف را داشته باشند، نداریم.

نوباوه با اشاره به اقداماتی در زمینه بررسی سوابق عباس آخوندی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی اظهار داشت: آقای آخوندی در دوره دوم ریاست جمهوری آقای هاشمی مسئولیت وزارت مسکن را بر عهده داشته‌اند اما در آن دوران نه تنها موفقیتی کسب نکردند بلکه شاهد رخ دادن مشکلاتی بودیم.

وی با بیان اینکه توسعه مسکن و توجه به این مسئله به عنوان یک اصل مهم در قانون اساسی محسوب می‌شود تصریح کرد: یکی از مهمترین معضلات امروز جامعه ما مسکن است، توسعه و تولید مسکن در واقع بسیاری از مشاغل را برای کشور ایجاد می‌کند و از این رو اهمیت این موضوع بیشتر می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره مجدد به دوران مدیریتی عباس آخوندی در وزارت مسکن گفت: آمارها نشان می‌دهد عملکرد آقای آخوندی که از برادران خوب، متدین و انقلابی است در آن دوران بسیار ضعیف بوده است.

وی اضافه کرد: آمارها نشان می‌دهد در زمان سپردن سکان وزارت مسکن در دوره هاشمی به آقای آخوندی مسائل مربوط به حوزه مسکن مانند عرضه زمین شهری با مشکلاتی جدی مواجه می‌شود.

نوباوه در ادامه سخنان خود برخی از مشکلات موجود در مدیریت وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در زمان مدیریتش بر وزارت مسکن را بر شمرد و این عوامل را دلیلی برای ضعیف بودن مدیریت آخوندی در آن دوران عنوان کرد.

وی با اشاره به برنامه‌های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی تأکید کرد که برنامه‌ها عملیاتی نیست.

وی به برنامه‌های عباس آخوندی در زمان مدیریت قبلی خود در وزارت مسکن اشاره کرد و افزود: برنامه‌های سال ۷۲ آقای آخوندی را اگر ملاحظه کنیم در خواهیم یافت که در همان بند اول مغایرتی بین برنامه‌ها و عملکرد وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس، تأمین مسکن برای اقشار کم درآمد، ایجاد فرصت پس‌انداز برای آنها، برقراری ارتباط بین تأمین مسکن و اشتغال مفید و فراهم سازی امکان توسعه مسکن انبوه را از جمله شعارهای سال ۷۲ آخوندی برشمرد.

وی افزود: شما از یکی از نمایندگان آن دوران بپرسید که کدامیک از برنامه‌های سال‌ها پیش این وزیر پیشنهادی در حوزه مسکن اجرایی شده است.

نوباوه در ادامه بیان انتقادات خود از وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی تصریح کرد: در برنامه‌های آقای آخوندی به ادامه طرح مسکن مهر اشاره‌ای نشده در حالیکه طرح مسکن مهر گام مثبتی از سوی دولت بود.

وی در پایان سخنان خود از وزیر پیشنهادی خواست که در صورت کسب رای اعتماد از وکلای ملت برنامه عملیاتی خود را ارائه کند.

* لاهوتی در موافقت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی: آخوندی پیشنهادی شایسته برای وزارتخانه راه و شهرسازی است

مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی که در جلسه علنی بعدازظهر امروز مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی سخن می‌گفت، با اشاره به تجارب ارزشمند آخوندی در زمینه‌های گوناگون، گفت: ما برای وزارت راه و شهرسازی چه کسی شایسته‌تر از ایشان سراغ داریم. وی در چندین دوره وزیر راه و شهرسازی بوده‌اند، ریاست بنیاد مسکن را برعهده داشتند.

وی با اشاره به انتقادات بعضی از نمایندگان از وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ بالاخره ما باید موضع خود را مشخص کنیم که دولت وظیفه حاکمیتی برعهده دارد یا باید به کار اجرایی در بخش مسکن بپردازد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پاسخ مشخص است دولت نهم بحث مسکن مهر را مطرح کرد که در نوع خود ابتکاری بود آیا دولت همیشه زمین در اختیار دارد که ما آن را در اختیار مردم به عنوان مسکن مهر قرار دهیم؟ از این رو هر دولتی باید با توجه به شرایط خود تدابیر لازم را به کار بگیرد.

لاهوتی در ادامه تصریح کرد:‌ برخی از دوستان گفتند که مسکن مهر ۶ میلیون واحد مسکونی بوده است در حالی که اینگونه نبوده مسکن مهر تنها دو میلیون واحد مسکونی بیشتر نبوده است و بقیه آن خود مالکی بوده است.

وی افزود: برخی‌ها بحث افزایش قیمت مسکن را مطرح می‌کنند، ما در سه مرحله افزایش قیمت مسکن داشتیم، اولین آن در سال ۸۱، دومین آن در سال ۸۶ و سومین آن در سال ۹۱ بوده است.در سال ۹۱ ما دیدیم که قیمت مسکن مهر تا چه اندازه افزایش پیدا کرده است.

لاهوتی در ادامه سخنان خود با اشاره به چالش‌های وزارت مسکن، گفت: ما اگر در راس وزارت راه و شهرسازی انسانی مانند آقای آخوندی را قرار ندهیم به سراغ چه کسی باید برویم. ۹۰ درصد حمل و نقل ما در بخش جاده‌ای و تنها ۱۰ درصد آن در بخش ریلی و هوایی است.

وی افزود: ما باید سهم ریل را اضافه کنیم و در افق ۱۴۰۴ باید ۲۶ هزار کیلومتر راه‌آهن داشته باشیم و سالانه هزار کیلومتر راه‌آهن در کشور بسازیم. آیا با این اعتبارات محدود دولتی می‌توانیم هزار کیلومتر راه‌آهن بسازیم.

وی افزود: اما آقای آخوندی می‌گویند که با استفاده از توان بخش خصوصی در رسیدن به همان اهداف سند چشم‌انداز موفق خواهیم بود و این حرف درستی است و در هر صورت از این ابتکار ایشان استقبال می‌کنیم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما بر طبق برنامه پنجم توسعه باید ۴۰ درصد آزادراه‌های متصل به استان‌ها را باید می‌ساختیم. ۵۰ درصد بزرگراه‌های متصل به استان‌ها را می‌ساختیم و ۹۰ درصد روستاهای بالای ۱۰۰ خانوار را آسفالت می‌کردیم. میانگین درصد تحقق این اهداف ۴۰ درصد است و ۶۰ درصد آنها تحقق پیدا نکرده است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بحث حمل و نقل هوایی، سن ناوگان هوایی ما که در جریان تحریم قرار دارد، بر اساس قانون برنامه پنجم باید به زیر ۱۵ سال برسد درحالی که هم‌اکنون ۵/۲۲ سال است.وی افزود: ما در بحث حوادث جاده‌ای امسال نزدیک به ۲۰ هزار کشته داده‌ایم، یعنی ۲۰ هزار خانواده بی سرپرست شده است چگونه باید این آمار کاهش پیدا کند. باید سن ناوگان حمل و نقل عمومی کاهش پیدا کند.

لاهوتی در ادامه تصریح کرد: نقاط حادثه‌خیز باید بهسازی شود. در بخش مسکن در که می‌تواند با طرح مسکن اجتماعی حل شود.

وی افزود: باید کسی در بالای سر این وزارتخانه باشد باید کسی باشد که قبلا وزیر باشد، ایشان از شایستگی کامل برای تصدی این امر برخوردار است.

* حسین‌زاده در موافقت با وزیر پیشنهاد راه و شهرسازی: انتخاب آخوندی فرصت جدیدی برای مدیریت کشور است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در ادامه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در مجلس شورای اسلامی عبدالکریم حسین زاده، نماینده نقده و اشنویه به عنوان موافق در پشت تریبون قرار گرفت.

حسین زاده در ابتدای نطق خود با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره حضور برخی از وزرا و رابطه آنها با فتنه گفت: آقای روحانی با ۱۶ سال سابقه طولانی‌ترین دوران تصدی در شورای عالی امنیت ملی را داشته‌اند و بهتر از هر کسی می‌توانند در موضوع منافع ملی نظریه پرداز باشند.

وی ادامه داد: با توجه به رابطه رهبر معظم انقلاب و آقای روحانی شک ندارم که اگر موردی درباره هر کدام از وزرای پیشنهادی بود، قطعا رهبری آن را مطرح می‌کردند و در مجلس نیز اعلام می‌شد.

نماینده نقده و اشنویه حضور آخوندی به عنوان وزیر پیشنهادی راه شهرسازی را فرصت جدید برای کشور دانست و افزود: دلیل این فرصت این است که الگوی جدید مدیریتی در این دوران شکل خواهد گرفت.

حسین زاده با بیان اینکه هر رئیس جمهور حق دارد از میان همفکران خود کابینه را انتخاب کند، اضافه کرد: آقای روحانی مسیر اعتدال را رفتند و از همه گرایش‌ها در انتخاب کابینه استفاده کردند.

وی در ادامه با اشاره به اظهارات نماینده مخالف آخوندی مبنی بر تحرکات وی در شب انتخابات سال ۸۸ گفت: اگر آقای آخوندی آن شب چنین فعالیتی داشتند پس باید امروز وی به عنوان فتنه‌گر در حصر بود نه در مجلس.

نماینده نقده و اشنویه نامه امضا شده از سوی آخوندی در سال ۸۸ خطاب به شورای نگهبان را برگ زرینی در کارنامه وی خواند و افزود: در این نامه از شورای نگهبان درخواست شده بود که خود شورای نگهبان هیاتی را متشکل از قضات به افراد با صلاحیت ایجاد کند، آیا این حرکت در میسر قانون نیست؟

وی در ادامه با اشاره به معضلات و مشکلات پیش روی وزارت راه وشهرسازی اظهار داشت: امروز ۷۴ هزار هکتار بافت فرسوده در کشور داریم که ۶ میلیون انسان در ان زندگی می‌کنند.

نماینده نقده و اشنویه رشد ۶ برابری قیمت مسکن در طول سالیان گذشته را یکی دیگر از مشکلات وزارت راه وشهرسازی دانست و افزود: در حالی که ۲ میلیون مسکن مهر ایجاد شد و مقدار زیادی درآمد نقدی داشتیم باید پرسید که چرا مسکن گران شد.

حسین‌زاده ادامه داد: آقای آخوندی الگویی را براساس قانون تدوین کرده تا مسکن در اختیار مردم قرار گیرد.

وی با اشاره به بدهی‌های دولت و مشکلات مالی در این زمینه تصریح کرد: امروز به وزیری نیاز داریم که اقتصاد نگر باشد، در موضوع راه نیز با توجه به کشته‌ها و تلفات جاده‌ای نیاز به وزیری است که تولید محور باشد نه هزینه محور.

نماینده نقده و اشنویه میانگین وضعیت پروازی کشور را بسیار کمتر از میزان جهانی دانست و افزود: ما به وزیری نیاز داریم که این شکاف را با مدیریت خود پر کند.

وی با اشاره به سابقه مدیریت آخوندی در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: آقای آخوندی در دوران تصدی خود بنیاد مسکنی را ایجاد کردکه هرگاه دولت با مشکل مالی مواجه می‌شود دست خود را به سوی آن دراز می‌کند.

نماینده موافق وزیر پیشنهادی راه وشهرسازی اظهار داشت: از نمایندگان می‌خواهم برای توسعه پایدار به کسی که اصل ۴۴ قانون اساسی را تدوین کرده و در بازسازی منجیل و رودبار نقش داشته رای مثبت بدهند.

* زارعی در مخالفت با وزیر پیشنهادی راه: آخوندی عصر ۲۲ خرداد پیروزی موسوی را اعلام کرد

علی اصغر زارعی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی عصر امروز (چهارشنبه) پارلمان در سخنانی به عنوان مخالف آخوندی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، با اشاره به عملکرد مدیریتی وی، ‌اظهار داشت: از سال ۶۱ تا ۷۱ سیاست عرضه زمین به مردم در کشور حاکم بود تا بدین طریق خود مردم بتوانند مسکن تولید کنند، در واقع بهترین چارچوبی بود که مردم خودشان در تولید مسکن مشارکت داشته باشند اما از سال ۷۲ که آقای آخوندی مسئولیت وزارت مسکن را به عهده گرفت این قانون تمدید نشد و در واقع موجب شد تولید مسکن و عرضه آن در کشور کاهش یابد.

وی افزود: قیمت زمین و مسکن در این شرایط طبق آمارهای موجود سه برابر شد و از سال ۷۵ به بعد تقریبا مسکن قیمت اعظمی از سبد هزینه خانوارها را به خودش اختصاص داد.

تولید مسکن در این شرایط کاهش یابد و از یک رو جمعیت در حال افزایش بود، خانوارها بیشتر می‌شدند و از سوی دیگر از مشارکت مردم در تولید مسکن جلوگیری شد.

زارعی بر همین اساس یادآور شد: سرمایه‌گذاری‌ها در این شرایط کاهش یافت، لذا مشکلی به نام بحران مسکن در بازار به وجود آمد نرخ اجاره نشینی‌ها افزایش یافت،‌امروز عوارض فرهنگی و اجتماعی این نوع مدیریت در ساخت و ساز را دامنگیر مردم می‌دانیم و یکی از مشکلات شهری‌مان از سوی دیگر هم موجب افزایش مهاجرت به شهرهای بزرگ تهران شد.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در ادامه سخنانش با اشاره به عملکرد و مواضع سیاسی آخوندی، گفت: بعداز وزارت، آقای آخوندی برای سپری کردن دوره اقتصاد سیاسی به خارج از کشور رفت و این دوره را با بورس وزارت نفت طی کرد بدون اینکه عضویتی در وزارت نفت داشته باشد. آقای آخوندی بیشتر از اینکه فردی فنی و مهندس راه و شهرسازی باشد شخصیتی سیاسی است، بارزترین موضوع، عملکرد و مواضع سیاسی آقای آخوندی درباره فتنه ۸۸ است که مجبورم قدری در بیان برخی مسائل به جزئیات بپردازم.

«‌آقای آخوندی در سال ۸۸ نماینده میرحسین موسوی در هیئت نظارت شورای نگهبان بود، مثل سایر نامزدهایی که در انتخابات بودند بنده هم در هیئت نظارت حضور داشتم و هیچ اشکالی هم در این زمینه نیست چون افراد بر اساس سلایق سیاسی می‌توانند در ستادهای مختلف کاندیداها حضور یابند. ولی آنچه که بنده مشاهده کردم این بود که از ابتدای روز ۲۲ خرداد که پیامک‌ها قطع شد، آقای آخوندی اعتراض شدیدی نسبت به قطع پیامک‌ها داشت و طی تماس‌هایی که می‌گرفت اصرار می‌کرد با دفتر رهبری تماس گرفته شود و فشار بیاورند تا ارسال پیامک‌ها باز شود، اعتراض ما به آخوندی این بود که چرا شما فضا را خراب می‌کنید اگر پیامکی‌ها قطع است برای همه قطع است چون پیامک یک ابزار تبلیغاتی است از عصر روز جمعه ۲۲ خرداد ساعت ۱۴ به بعد آقای آخوندی تماس می‌گرفت وافرادی هم با او تماس می گرفتند و می‌گفتند اعلام کنید آقای موسوی با ۶۰ درصد آرا پیش افتاده است.»

وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: بنده نسبت به این موضوع اعتراض کردم که چرا فضای جامعه را ملتهب می‌کنید؟‌هنوز مردم پای صندوق‌های رای هستند اجازه دهید زمان انتخابات به پایان برسد، نتیجه انتخابات باید از صندوق‌ها استخراج شود که البته او هم اعتراضی به بنده داشت که به شما هیچ ربطی ندارد و زمانی که اعتراضات ما را مشاهده کردند، مابقی تماس‌ها را در راهروی شورای نگهبان با تلفن همراه انجام می‌دادند.

به گفته وی ساعت ۱۴ روز ۲۲ خرداد ۸۸، آقای کدخدایی از آقای آخوندی سؤال کرد آیا موسوی با خبرنگاران خارجی مصاحبه و اعلام پیروزی کرده است که آخوندی با حرکت سر این موضوع را تاکید کرد و بعد کدخدایی گفت موسوی اشتباه کرده چون مردم هنوز پای صندوق‌های رای هستند.

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه با توجه به اخباری که از مناطق مختلف و عمدتا از روستاها می‌آمد، میزان رای موسوی را بسیار کم نشان می‌داد، به همین دلیل آخوندی در شورای نگهبان نماند و ساعت ۲۴ شورا را ترک کرد، گفت: اما آقای صادق همین نقش را در انتخابات ۹۲ به عنوان نماینده آقای روحانی در شورای نگهبان ایفا کرد ولی او با طمأنینه رفتار کرد تا فضای هیجانی بعد از انتخابات مدیریت شود و نتایج از صندوق‌ها استخراج شود و بنده بابت این حرکت در سه نوبت از آقای صادق تشکر کردم، دقیقا عکس این کار را آقای آخوندی در سال ۸۸ انجام داد. آخوندی و امثال دوستان او در صورتی که مردم هنوز پای صندوق‌های رای بودند، تصوری برای آقای موسوی ایجاد کردند که کار تمام شده و او ساعت ۲۲ شب اعلام پیروزی کرد و مشکل از همانجا آغاز شد.

این نماینده مجلس همچنین یادآور شد: آقای آخوندی در جمع نمایندگان تهران درباره این موضوعات گفت که به قرآن کریم سوگند یادمی‌کنم که این سخنان درست نیست، البته من شواهدی از دوستان شورای نگهبان دارم و برخی مطالبی که گفتم طی مدت ۴ سال گذشته به نوعی مطرح شده است.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در بخش پایانی سخنانش تاکید کرد: آقای آخوندی ۲۴ خرداد وقتی ستادها خدمت مقام معظم رهبری در دفتر ایشان دعوت شده بودند، حضور داشت، رهبر انقلاب در آن جلسه فصل‌الخطاب را مشخص کردند و نه ابطال انتخابات نه حکمیت را نپذیرفتند. ایشان گفتند شورای نگهبان و مراجع قانونی در کشور ما وجود دارد اما آقای آخوندی و آقای زنگنه ۳۰ خرداد یعنی فردای روزی که رهبر انقلاب نماز جمعه را اقامه کرده بوند نامه‌ای خطاب به ریاست مجلس تنظیم و مجددا موضوع حکمیت را مطرح می‌کنند اشکال و ایراد این جا است که ۲۷ خرداد ۸۸ این نامه از سوی آقایان آخوندی و زنگنه به سایت‌ها داده شده و علنی می‌شود، در این نامه اشاره می‌کند که اگر در موقعیت‌های استراتژیک مقامات ملی درست اتخاذ تصمیم عمل نموده بودند، چگونه می‌توانستیم امروز شاهد بحران موجود در جامعه باشیم!

علی اصغر زارعی در خاتمه با بیان اینکه فضا در آن زمان غبارآلود شد و سهم آقای آخوندی و زنگنه در این صحنه و اتفاق حقیقتا کم نیست، گفت: قوه قضائیه و دستگاه‌های اطلاعاتی ما به خوبی به این موضوعات رسیدگی نکردند چون افراد دیگری در میدان و خیابان بودند، کسانی که در پشت صحنه هدایت می‌کردند در حاشیه ماندند بنابراین با این تفاسیر آقایان آخوندی و زنگنه نمی‌توانند در دولتی که ملتزمند در بالاترین سطح حکومت، مسئولیت اجرایی را بر عهده بگیرند،‌نقشی داشته باشند.

* جباری در موافقت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی: برنامه آخوندی برای وزارت راه و شهرسازی مطلوب و آمایشی است

احمد جباری نماینده مردم بندرلنگه، بستک و پارسیان در موافقت با وزیر پیشنهادی وزارت مسکن، راه و شهرسازی گفت:‌ بنده به عنوان عضو کمیسیون عمران و رئیس کمیته حمل‌ونقل مجلس شورای اسلامی به این نتیجه رسیدم که به خاطر سابقه و برنامه خوب آقای آخوندی از ایشان دفاع کنم.

وی با بیان اینکه با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ رویکرد جدیدی در کشورداری ایجاد شد و مردم به رویکرد تدبیر و امید رای دادند تا با کلید تدبیر و امید مشکلاتشان برطرف شود، افزود: وزارت راه یک دستگاه اجرایی مهم و برای پیش‌برد اهداف و بر طرف کردن مشکلات است و در شرایط خطیر امروز باید شخصی این سمت را بپذیرد که بتواند مسائل این وزارتخانه مهم را به خوبی مدیریت کند و علاوه بر آن با دانش اقتصادی‌اش سرمایه عظیم این بخش را به حرکت درآورد.

وی در جواب به نماینده مخالف وزیر پیشنهادی راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه در زمان آقای آخوندی کمبود مسکن به این حد نبود، گفت: امروزه قریب به ۶۰ درصد هزینه خانوار برای مسکن صرف می‌شود و قیمت مسکن به شدت افزایش یافته است که بعضی از افراد نمی‌توانند مسکن خودشان را تامین بکنند. در صورتی که در زمان آقای آخوندی ایشان برای تمام اقشار برنامه‌ریزی کرده بودند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه برنامه آقای آخوندی، برنامه‌ای آمایشی است و بر توزیع امکانات در تمام کشور توجه ویژه‌ای اتخاذ شده است، خاطرنشان کرد: یک وزیر برای بهره‌مندی آحاد مردم از امکانات کشور بای برنامه مدون برنامه داشته باشد و امروزه بسیاری از مناطق مختلف کشورمان به صورت یکسان از امکانات بهره‌مند نیستند که لازمه حل این مشکل داشتن دیدی آمایشی است که آقای آخوندی این دیدگاه را دارند.

جباری در ادامه با بیان اینکه در زمان آخوندی برای همه اقشار جامعه، برنامه مدونی جهت مسکن‌دار شدن‌ وجود داشت، گفت: اقشار بالایی جامعه با هزینه خودشان و اقشار متوسط با سیاست‌های حمایتی دولت باید مسکن‌دار شوند.

وی خاطرنشان کرد:‌ بنده به عنوان عضو کمیسیون عمران و رئیس کمیته حمل و نقل مجلس شورای اسلامی برنامه‌های آقای آخوندی را برنامه‌ای بسیار مطلوب ارزیابی می‌کنم و از نمایندگان خواستارم که به ایشان رای بالایی بدهند.

* وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در مجلس: مصوبه دولت قبلی در حمایت مالی از صنعت هواپیمایی باید پیگیری شود

عباس آخوندی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در صحن علنی مجلس با بیان اینکه در برنامه بنده چند اصل وجود دارد؛ عدالت را اولین اولویت برنامه کاری خود عنوان کرد و اظهار داشت: انعکاس این اصل در برنامه بنده در چارچوب عدالت جغرافیایی، توسعه متوازن، توزیع منابع و استفاده از مزیت‌های نسبی و رقابتی در تمام سرزمین ایران و نه فقط تهران خواهد بود.

آخوندی رعایت حقوق و تامین رفاه پایدار شهروندان را اصل دوم برنامه خود برشمرد و ادامه داد: بر این مبنا حق دسترسی ایمن و آزاد به منابع وزارتخانه، شبکه راه‌ها و روستاها و کسب و کار در سطح برنامه‌های اینجانب است.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی تصریح کرد: با توجه به سرمایه‌گذاری عظیم انباشته شده، در صنعت حمل و نقل، افزایش کارایی و کاهش مخاطرات جاده‌ها یکی از اصول برنامه‌هایم محسوب می‌شود.

وی در ادامه پذیرش تولید ثروت برای کسانی که تمایل به سرمایه‌گذاری در کشور را دارند یکی دیگر از برنامه‌های خود دانست و یادآور شد: مقابله با فساد یکی از اصول مهم برنامه بنده است چرا که هیچگاه توسعه با فساد بدست نخواهد آمد.

آخوندی ادامه داد: طرح‌های صنعت حمل و نقل و تأسیسات زیربنایی بسیار هزینه‌بر است و از سوی دیگر دولت در وضعیت اقتصادی قرار دارد که منابع اعتباری آن بسیار محدود است. بنابراین برای اجرای طرح‌های زیربنایی از جمله راه‌آهن که در اولویت طرح‌های توسعه این کشور قرار دارد و جاده‌ها و آزادراه‌ها چاره‌ای جز رجوع به بخش خصوصی نداریم.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با بیان اینکه برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در صنعت حمل و نقل باید مقدماتی فراهم کرد، اظهار داشت: صنعت حمل و نقل و ساختمان بیش از ۱۰ درصد تولید ناخالص داخلی کشور را شکل می‌دهد اما سهم آنها در بازار سرمایه حدود صفر است. که در واقع می‌توان گفت، درهای سرمایه ایران هنوز به صنعت حمل و نقل گشوده نشده است.

وی تصریح کرد: برای ایجاد تمایل بخش خصوصی جهت سرمایه‌گذاری در صنعت حمل و نقل و سرمایه‌گذاری‌هایی با مقیاس بزرگ نیاز داریم که ستادهای تنظیم مقررات در حوزه حمل و نقل ریلی، هوایی، جاده‌ای و دریایی وجود داشته باشد.

آخوندی با اشاره به اختلافات دیرینه سرمایه‌گذاران حوزه حمل و نقل ریلی و شرکت راه‌آهن تصریح کرد: وقتی مشکلات این حوزه حل نشده است، تمایل برای سرمایه‌گذاری در این حوزه کاهش پیدا می‌کند.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی تصریح کرد: وضعیت جاده تهران شمال بسیار اسفناک است و این باید مورد بازنگری جدی قرار گیرد تا فضایی فراهم شود که بخش خصوصی تمایل به سرمایه‌گذاری داشته باشد.

وی بر همین اساس و برای فراهم شدن چنین فضایی جهت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، اظهار داشت: وزیر راه و شهرسازی باید از بُن دندان اعتقاد به توسعه بخش خصوصی داشته باشد.

آخوندی با اشاره به ممارست در تدوین پیش‌نویس لایحه قانون اصل ۴۴ و گفت‌و گوهای مستمر با بخش خصوصی، گفت: بنابراین شاید بتوانم این اعتماد را به بخش خصوصی بدهم که می‌توانند به دولت و در حوزه حمل و نقل سرمایه‌گذاری کنند.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی ادامه داد: نکته بعدی ضرورت اتصال شبکه‌های ریلی و جاده‌ای به کشورهای همسایه است؛ این امر باعث افزایش ترانزیت شده و اقتصاد مناطق روستایی و مرزی کشور را رونق می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه باید سهم جدی‌تری از بازار حمل و نقل بویژه در بخش دریا داشته باشیم، تصریح کرد: حمل و نقل دریایی بسیار مهم است. چرا که ما ۲۵۰۰ کیلومتر مرز دریایی داریم و این بخش در حوزه بار، مسافر، ماهیگیری و توریسم قسمت عمده‌ای از زندگی اقتصادی بندرنشینان را تشکیل می‌دهد.

آخوندی با اشاره به ضرورت توجه به حمل و نقل هوایی، یادآور شد: ناوگان ایران بسیار فرسوده است و برنامه پنجم نیز توسعه کرده که ظرفیت این بخش باید به یک و نیم برابر افزایش پیدا کند، ضمن اینکه عمر این ناوگان باید جوان شود.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با بیان اینکه خوشبختانه در دولت گذشته مصوبه خوبی وجود داشت که امکان حمایت مالی از صنعت هواپیمایی را فراهم می‌کند، تاکید کرد: این مصوبه باید در دولت جدید پیگیری شود و ظرفیت ناوگان هوایی کشور افزایش یابد، از این رو اجرای ترمینال دو و ساماندهی مجدد فرودگاه مهرآباد بسیار ضروری است.

وی با اشاره به بحث ایمنی جاده‌ها و تاکیدات برنامه پنجم در این زمینه تصریح کرد: ما باید با آموزش شهروندان و کنترل الکترونیکی جاده‌ها، زمینه ارتقای امنیت جاده‌ها را فراهم کنیم.

آخوندی در ادامه به لزوم بهبود محیط کسب و کار پرداخته و تاکید کرد: بسیاری از مجوزهایی که بخش خصوصی باید از بخش دولتی بگیرد، ضروری نیست، از این رو ما باید در وزارت حمل و نقل این فرآیندها را مورد بازبینی قرار دهیم تا بازار کسب و کار و حمل و نقل نیازمند مراجعه مکرر به وزارت راه و شهرسازی و گرفتن مجوز برای هر مسئله‌ای نباشد.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با بیان اینکه قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در دوران بنده تهیه و به و به تصویب مجلس رسید،‌گفت: ۲۵۰ هزار نفر در سازمان مهندسی فعال هستند، اما ما در حوزه حمل و نقل فاقد سازمان حرفه‌ای و نظام مهندسی حمل و نقل هستیم.

وی تاکید کرد: ما می‌توانیم به کمک نمایندگان فعالیت‌های نظام مهندسی ساختمان را به حوزه حمل و نقل تسری دهیم.

آخوندی ادامه داد نیاز داریم که استانداردهای حمل و نقل و استانداردهای مهندسی ایران را به سطح بین المللی ارتقا دهیم.

فارغ التحصیلان مهندسی در ایران بسیار بسیار زیاد هستند و در حال حاضر حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار دانشجو در رشته‌های مهندسی داریم که نهایتا همه فارغ التحصیل می‌شوند و می‌خواهند وارد بازار کار شوند.

وی افزود: اگر اینها آموزش‌های در سطح بین المللی پیدا نکنند و با مقررات ساختمان در سطح بین المللی آشنا نشوند امکان اینکه برای همه آنها در ایران کسب وکار فراهم شود، وجود ندارد، ما مجبوریم استانداردهای حرفه‌ای و نظام مهندسی ایران را در سطح بین المللی ارتقا دهیم تا مهندسان ایران بتوانند در بازار بین المللی فعالیت کنند و نه تنها مصرف کننده ارز بلکه وارد کننده ارز برای کشور باشند.

آخوندی خاطر نشان کرد: در کنار بحث‌های حمل و نقل عمده و آزاد راه‌ها و شبکه‌های اصلی نباید توسعه روستایی و عدالت در حوزه جغرافیا را از یاد ببریم. بحث بهسازی مسکن روستایی، طرح‌های هادی روستایی، سند دار کردن زمین‌های روستایی، راه‌های روستایی بحث‌هایی است که باید به آن توجه شود.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی ادامه داد: قبل از سال ۷۲ چیزی به عنوان بهسازی مسکن روستایی طرح‌های هادی و اراضی روستایی وجود نداشت، همه اینها دستاوردهای دورهای است که من مسئولیت وزارتخانه بودم.

وی گفت: در حوزه شهرسازی اصلی‌ترین مسئله ما توزیع متوازن جمعیت در سرزمین است در حال حاضر جمعیت به شکل متمرکز در تهران و ۱۰ شهر بزرگ وجود دارد اکثر شهرها و مناطق روستایی به تدریج جمعیتشان در حال تخلیه است باید طوری برنامه ریزی کنیم که جمعیت در سطح سرزمین توزیع شود و عدالت جغرافیایی به وجود بیاید.

آخوندی اظهار داشت: بحث آمایش سرزمینی و طرح‌های منطقه‌ای و ناحیه‌ای که همه در دوره‌های ۷۲ تا ۷۶ یک بار به تصویب رسیده و در دوره‌های بعد فراموش شده بود مجددا بعد از دستور کار بنده خواهد بود، تا به عدالت جغرافیای بپردازیم و خدمات را در سطح سرزمین به شکل متعادل توزیع کنیم.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در ارتباط با بحث نظام مدیریتی شهری گفت: با توجه به اینکه ما دارای شهرنشینی بسیار سریع هستیم، متاسفانه توزیع وظایف بین مدیریت شهری و دولت مرکزی نامتناسب است و تصمیمات عمدتا به صورت متمرکز در تهران گرفته می‌شود در حالی که ما باید نهایتا استقلال و اختیارات بیشتری به تمام شهرداری‌ها بدهیم و بخشی از اختیارات و وظایف وزارت راه و شهرسازی را به شهرداری‌ها منتقل کنیم.

آخوندی با اشاره به بحث مسکن مهر خاطر نشان کرد: مسکن مهر از نظر من مسکنی است که باید برای سه طبقه پایین درآمدی ایران تولید شود در همان دوره‌ای که بنده در وزارت مسکن بودم عنوان دیگری برای این مسکن تحت عنوان مسکن اجتماعی گذاشته بودیم.

وی افزود: تا قبل از سال ۷۲ در هیچ کدام از بودجه‌ها و برنامه‌های دولت اساسا کوچکترین توجهی برای تامین مسکن اقشار کم درآمد وجود نداشت، چون فرض بر این بود که مسکن را باید خود مردم بسازند و حداکثر کار دولت فقط توزیع زمین بود.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی ادامه داد: این در حالی بود که فرض ما بر این بود که مسکن یکی از نیازهای اصلی و اساسی مردم است و در قانون حق داشتن مسکن، حق تمام شهروندان است و اقشار کم درآمدی که قدرت پس انداز ندارند و نمی‌توانند هیچ گاه برای خود خانه بسازند باید مورد حمایت دولت قرار بگیرند از همین رو کلمه مسکن اجتماعی مطرح شد.

آخوندی با بیان اینکه هیچ وقت با مسکن مهر مخالف نبودم، اظهار داشت: بنده اولین کسی هستم که این موضوع را وارد نظام برنامه ریزی ایران کرد و بعد این موضوع ردیف پیدا کرد اما مسئله این است که آیا مسکن مهر برنامه تمام مسکن ایران است یا نه، ما موضوع اقشار متوسط را هم داریم و مسکن فقط مسکن مهر نیست کل برنامه مسکن ایران موضوعی فراتر از مسکن مهر است.

وی با بیان اینکه فعلا مکان یابی درست این مسکن مورد بحث ما نیست گفت: بحثی که الان وجود دارد بحث تاسیسات زیربنایی است که همه می‌دانیم با چه مشکلات زیربنایی و مشکلات جدی در زمینه خدمات روبنایی و شهری مواجه است. الان اصلی ترین ماموریت وزارت راه و شهرسازی کمک به تامین تاسیسات زیربنایی و تامین خدمات روبنایی مجموعه‌هایی است که میلیاردها تومان روی ان سرمایه گذاری شده و راه‌کار ان تمرکز کمک‌های دولت در اختیار نهاد شهرداری‌ها است.

آخوندی ضمن تشکر از زحمات نیکزاد در زمینه توسعه مسکن مهر اظهار داشت: اما ماموریت وزارت راه و شهرسازی یک ماموریت استراتژیک برای توسعه ملی است و باید در مدیریت استراتژیک این وزارتخانه همه بخش‌ها اعم از سند حمل و نقل، ریلی، دریایی، هوایی، زمینی و همچنین تمام مباحث مسکن شهرسازی و توزیع جمعیت باهم در نظر گرفته شود. نمی‌توانیم کل وزارت راه و شهرسازی را فقط به مسکن مهر تقلیل دهیم.

وی با اشاره به اظهارات نوباوه گفت: رقم اشتباهی به ایشان گزارش داده شده کل این مجموعه حدود ۲ میلیون ۱۰۰ هزار واحد مسکن است و ۶ میلیون نیست و اکنون حدود یک میلیون واحد مسکونی تمام شده و ۸۰۰ هزار واحد نیمه تمام با مشکلات زیربنایی زیادی وجود دارد، لذا اطلاعاتی که به آنها داده شده اطلاعات ناصحیحی بوده است.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: وزارت راه و شهرسازی یک وزارتخانه تخصصی است و باید به بحث جوان کرد سن مدیریت و وارد کردن فن آوری‌های نوین در آن تفکر کرد.

آخوندی همچنین در خصوص موضوع ادغام نیز گفت: اجازه دهید هر کسی که وزیر مسکن و شهرسازی شد ۹ ماه فرصت داشته باشد تا این موضوع را بررسی و نتیجه را طی لایحه‌ای به مجلس تقدیم کند و هر تصمیمی که نمایندگان گرفتند لازم الاجرا است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سوابق خود گفت: بنده اولین عضو شورای مرکزی جهاد سازندگی با حکم مرحوم شهید بهشتی بودم و با شروع جنگ مسئول ستاد پشتیبانی جنگ جهاد سازندگی شدم و در عملیات‌های مختلف حضور داشتم.

آخوندی ادامه داد: در مرداد سال ۶۱ معاون سیاسی اجتماعی وزیر کشور شدم که در آن زمان کشور به دلیل فتنه منافقین به شدت ناامن بود و برخی روزها درتهران تا ۴۰ شهید داشتیم. در همین مدت نیز مسئول شورای تامین غرب کشور بودم و هیچ گاه رویکرد اجتماعی و فرهنگی را در ایجاد امنیت از یاد نبردم و البته موجبات گفتگوی بسیار سازنده را فراهم کردم.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی تصریح کرد: درسطح ملی نیز همان زمان بحث‌هایی راجع به ناهنجاری‌های اجتماعی بود که گزارشی در این خصوص تهیه و خدمت رئیس جمهور وقت که مقام معظم رهبری بودند تقدیم کردیم و ایشان به شدت از این گزارش حمایت کردند و چندین بار ما را مورد تفقد قرار دادند.

آخوندی افزود: بعد از سال ۶۶ نیز رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بودند که در آن زمان زلزله گیلان و زنجان رخ داد و ۲۲۰ هزار واحد مسکونی از بین رفت که مسئول بازسازی آن بودیم و ظرف دو سال این کار با موفقیت انجام شد. در همان زمان موفق شدم از بانک جهانی ۲۰۰ میلیون دلار برای بنیاد مسکن کسب اعتبار کنم و بنیاد مسکن فعلی که اکنون ملاحظه می‌کنید شاید یادگار آن دوره باشد.

وی ادامه داد:در سال ۷۲ در وزارت مسکن و شهرسازی منصوب شدند که در آن اقدامات بنیادی را پیگیری کردم از جمله طرح آمایش سرزمینی، قانون نظام مهندسی ساختمان، اجرای ساختمان اجلاس سران و ...

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در ادامه سخنانش اظهار داشت: نکته ای گفته شد که در آن دوره نرخ مسکن سه برابر شده است که من نمی‌دانم این آمار از کجا آمده است، اخیرا دنیای اقتصاد منحنی را منتشر کرده که نشان می‌دهد در هشت سال گذشته نرخ مسکن ۶ برابر و نرخ زمین ۹ برابر شده در دولتی که قرار بود نرخ زمین به صفر گرایش پیدا کند قیمت زمین ۹ برابر شده است.

وی تاکید کرد: همین منحنی نشان می‌دهد که در دوره سالهای ۷۲ تا ۷۶ که ما بودیم هیچ گونه نشانی از ۳۰۰ درصد افزایش قیمت وجود ندارد البته مسکن هم مثل بقیه کالاها تابعی از تورم عمومی است و در اختیار وزیر مسکن نیست.

آخوندی همچنین در خصوص بحث‌های سیاسی مطرح شده پیرامونش گفت: آقای زارع خیلی به من کمک کردند و توزیع دادند که بنده کاملا منصف بودند و آنجا که باید خدمت رهبری گزارش می‌دادم گواهی حق و درست دادم و هیچ وقت دچار جو زدگی نشدم و ایشان بهترین دفاع را از من کردند.

وی ادامه داد: با مجموعه سوابقی که از ما از اول انقلاب تا حالا وجود دارد خیلی برای ما سخت و درد آور است که از ما راجع به وفاداری به اسلام و انقلاب و جمهوری اسلامی سوال می‌شود.

من که تمام جوانی‌ام را در راه انقلاب و بهترین وقت‌های زندگی‌ام را در پشتیبانی از جبهه‌ها بوده‌ام چگونه به من می‌گویید آیا تو وفادار به انقلاب اسلامی هستی؟

این سوال دردناکی از ماست وقتی شورای نگهبان مطلبی را اعلام و صحت انتخابات را اعلام می‌کند، نظر قطعی و حکم مقطومه را دارد، چطور می‌شود ما بخواهیم یک کار غیرقانونی کنیم. ما یک لحظه از قانون تخلف نکردیم و همواره قانونمدار و تصمیم رای راهبری بوده و هستیم.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی اظهار داشت: خوب معلوم است کسی که می‌خواهد وزیر شود به ولایت فقیه، رهبری و نظام اعتقاد دارد، این چه سوالی است؟

آخوندی ادامه داد: من ۳۵ سال سابقه حمایت و خدمت از این کشور را دارم، آیا ۳۵ سال سابقه عملکرد بهتر است یا لفظ اینکه بگوییم این موضوعات را قبول داریم، معلوم است که قبول داریم، چگونه می‌شود ما قبول نداشته باشیم.

وی در پایان گفت: هنوز هم اگر دشمنان بخواهند کوچکترین تعرضی به کشور داشته باشند با راهبری و رهبری مقام معظم رهبری همچنان از این کشور دفاع می‌کنیم. ما حتما به ایین این کشور وفادار هستیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد