معرفي انگور سياه

روزشماری برای جشن برداشت انگور سیاه پاوه

کد خبر: 43211|11:11 - 1392/05/08
نسخه چاپی
روزشماری برای جشن برداشت انگور سیاه پاوه
هزار ماسوله: انگور سیاه پاوه نوعی خاص از انگور ديم کشمشی ، و مخصوص رشد و نمو در شهر پاوه و اطراف آن است مرغوب ترین و آبدارترین آن معمولا در شهر نودشه یافت می شود.

به گزارشهزار ماسوله: این انگور در رنگهای سیاه وزرد دانه دار است معمولا خوشه های آن بسیار بزرگ می باشد طعمی مخصوص به خود دارد و همچنین طرفداران خاص خود را هم دارد.

این محصول به صورت دیم کاشت می شود در اسفند ماه حتما باید هرس گردد و در بهارها شخم زده شود ارتفاع و طول ان به بیش از 2 متر نمی رسد با ای حجم کوچک  انتظار میرود ثمر آن نیز کم یا کوچک باشد اما میوه آن بسیار مطلوب و خوشمزه و آبدار است.

تاکستانهای  این انگور  در چهار گوشه شهر پاوه قابل رویتند و منظره زیبایی به اطراف و تپه ها داده است.

مرغوب ترین و آبدارترین آن معمولا در شهر نودشه یافت می شود، سر تا سر اطراف شهر پلکانی نودشه را تاکستان های انگور دیم پوشانده است نمای پلکانی تاکستانها هم خود مدهوش کننده است .

این انگورها معمولا در بازارهای داخل پاوه و نودشه به فروش می رسد قسمتی از آن هم به کشور عراق صادر می شود.

در شب های پاییز  این انگور از جمله میوه های سفره پذیرایی از شب نشینیها و مهمانی ها است بعضی افراد از آن یخ در بهشت می سازند ولی غالب مردم به روش عادی و تازه آن را مصرف می کنند و بعضی دیگر آن را در پروسه های خاص خشک میکنند و به شکل کشمش  سیاه در می آورند این کشمش های سیاه هم خود دارای طرفدارهای زیادی دارد  طعم واقعا مبهوت کننده ای دارد که تنها خاص  خود آن انگور است این کشمش های سیاه نیز با مخلوطی از بادام و مغز گردو  و توت خشک خورده می شوند این مخلوط را هم می توان چرخ کرده و در آون کوبید و مانند سوهان قم میشود ماده غذایی بسیار مقوی و خوشمزه ای می شود بعض افراد از خواص دارویی آن نیز میگویند چیزی که پوشیده نیست خواص اعجاب انگیز انگور و هسته آن است . اینها از جمله کاربردهای انگور سیاه پاوه ای بودند که خدمتتان تقدیم شد.

 

                                                                       حق پناه

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد