احمدی نژاد در گفتگوی زنده تلویزیونی:

حتی یک ساعت هم بی برنامه نبودیم

کد خبر: 42823|08:49 - 1392/05/07
نسخه چاپی
حتی یک ساعت هم بی برنامه نبودیم
رئیس جمهور در گفتگوی تلویزیونی زنده با مردم گفت: تا کنون کسی نتوانسته قانون گریزی توسط دولت را اثبات کنند،
به گزارش هزار ماسوله و به نقل از باشگاه خبر نگاران: محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشور با حضور در برنامه تلویزیونی ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت علی و آرزوی قبولی طاعات و عبادات ملت ایران در پاسخ به متهم بودن دولت نهم و دهم به بی برنامگی گفت: دولت هشت سال کار کرده و این هشت سال کار پر حجم و هدفمند و نتایج بسیار گسترده آن در چند گزارش تلویزیونی نمی‌گنجد و ما با مشورت دوستان قالبی برای بین مهم‌ترین اقدامات تهیه کردیم.
 
وی ادامه داد: در گزارش‌های قبل از این بحث‌های عمومی، مبانی نظری دولت، چرایی اقدام دولت، نگاه دولت به مردم، عزت، کرامت، آزادی، حکومت، عدالت جهانی و آرمان‌ها تشریح شد.
 
احمدی نژاد با اشاره به برنامه امروز تصریح کرد: در این گزارش بنابراین است تا اولین‌ها را بررسی کنیم که این اولین‌ها ابتکارات و نوآوری‌هایی است که شرایط ملی و بین‌المللی را تحت تأثیر قرار داده است.
 
این دولت تنها دولتی است که از روز اول با برنامه حرکت کرده است/ ما حتی یک ساعت هم بی‌برنامه نبودیم 
 
رئیس جمهور کشور ادامه داد: از همین جا از همکاران عزیز به خاطر خدمات گسترده ای که انجام داده‌اند عذرخواهی می‌کنم اما هنوز ظرفی برای معرفی خدماتشان در اختیار نداریم اما امیدواریم این خدمات آشکار و ثبت شود.
 
وی با اشاره به با برنامه بودن دولت خود گفت: ما از روز اول می‌دانستیم که چه کار باید بکنیم و شاید تنها دولتی هستیم که از روز اول نیز با برنامه حرکت کردیم.
 
احمدی نژاد گفت: من قبل از حضور در ریاست جمهوری در تمام بخش‌ها، برنامه های مکتوب داشتم و روی همان خط عمل کردیم که این به معنای انعطاف ناپذیری نیست بلکه ما با حفظ اصول روی خطی مشخص حرکت کردیم.
 
وی افزود: ما حتی یک ساعت بی برنامه نبودیم و در تمام لحظات ما برنامه و کار برای اجرا داشته است و از قبل برای آن پیش بینی‌هایی شده بود و جهت کلی و عناوین اصلی برنامه‌ها را داشتیم.
 
رئیس جمهور اظهار داشت: اینکه عنوان سازمان مدیریت برنامه برداشته شد عوام فریبی است که بگوییم دولت می‌خواهد خلاف برنامه عمل کند مگر فقط این سازمان بود که برنامه داشت و تمام وزارت خانه‌ها معاونت برنامه ریزی دارند.
 
احمدی نژاد گفت: طبق اصل 126 قانون اساسی امور برنامه و بودجه و برنامه ریزی مستقیماً زیر نظر رئیس جمهور است و رئیس جمهور می‌تواند آن را به کسی واگذار کند و ما در جهت قانون اساسی گفتیم که این بخش زیر نظر رئیس جمهور است و نهادی مستقل از رئیس جمهور نیست و ما ساختار آن را به هم نزدیم چرا که هنوز نیز فکر، برنامه ریزی، تهیه قانون برنامه و بودجه، نظارت و تهیه گزارش هنوز بر عهده آن‌هاست اما به صورت هدفمندتر و اکنون مجموعه معاونت برنامه ریزی معاونت رئیس جمهور است.
 
رئیس جمهور تصریح کرد: عده ای فکر می‌کنند برنامه ریزی به عنوان است در حالی که چنین نیست و محتوا مهم است و ما در واقع ماده قانون اساسی را احیا کردیم و اهتمام ویژه ای به آن داشتیم.
 
 کار خود را از پایین ترین سطوح مدیریتی شروع کردم
وی افزود: من کار خود را از پایین ترین سطوح مدیریتی شروع کردم؛  فرماندار، بخشدار و قبل از ریاست جمهوری شهردار تهران بودم و نیازهای کشور، قانون را می شناسم و همه رده ها را تجربه کردم.
 
احمدی نژاد ادامه داد: ما از همان روز اول معتقد بودیم که کشور باید براساس قوانین جامعه زیربنایی و مادر اداره شود چراکه بدون قوانین پایه و جامع ای که جهت را مشخص کند نمی توان حرکت کرد.
 
در ادامه احمدی نژاد اظهار داشت: یکی از اهتمام‌های دولت یازدهم تلاش برای تبدیل لوایح قانونی به قوانین پایه و مادر کشور است و قریب به اتفاق قوانین ما در کشور به غیر از بانکداری، در این دوره صورت گرفته است.
 
 
وی ادامه داد: برای اولین بار لایحه اصل ۴۴ توسط این دولت به مجلس داده شد و تکلیف اقتصاد کشور و معلوم و دعواهای زرگری در ارتباط با اقتصاد خاتمه یافته و مسیر مشخص شد.
 
رئیس جمهور تصریح کرد: لایحه مالیات بر ارزش افزوده جزو کارهای زیربنایی است که اقتصاد کشور را شفاف و به عنوان درآمدی برای دولت می‌باشد، چرا که اقتصادی که شفاف نباشد، قابل برنامه ریزی نیست ، بنابراین دلیل مخالفت برخی از افراد این بود که نمی‌خواستند اقتصاد شفاف شود.
 
احمدی نژاد بیان کرد: ما برای تأمین مسکن مردم لایحه ای به مجلس ارائه دادیم و تکلیف و مسیر را مشخص کردیم.
 
وی به کارهای زیربنایی که در دولت نهم و دهم صورت گرفته اشاره کرد و گفت: لایحه حمل و نقل و سوخت، لایحه هدفمندی یارانه‌ها که به عنوان تحول بزرگ اقتصادی صورت گرفت، لایحه تحول در امور گمرکی، لایحه قانون پول‌شویی در دولت نهم تهیه شده و همین‌طور لایحه جامع مالیاتی از جمله کارهای زیربنایی است که حدود یک سال است در مجلس مانده است.
 
رئیس جمهور افزود: تکلیف اقتصاد کشور در بخش‌های بسیاری از جمله صنعت، کشاورزی و مسکن روشن و مسیر مشخص است.
 
 
 
تاکنون از خط ویژه عبور نکردم/ همه دستگاه های نظارتی برای متهم کردن دولت تجهیز شده‌اند
 
 
وی ادامه داد: دولت نهم قانون‌مدارترین دولت تاریخ است و قانون‌مداری یک دولت را نباید در دعواهای سیاسی جستجو کرد، بلکه باید آن را در عمل مشاهده کرد.
 
رئیس جمهور بیان کرد: من به خاطر احترام به قانون به یاد نمی‌آورم که از خط ویژه و یا چراغ قرمزی عبور کرده باشم چرا که پاسدار قانون اساسی کشور هستم و من به عنوان رئیس جمهور سوگند خورده‌ام که مطابق قانون رفتار کنم و به عنوان نماینده ملت سعی کرده‌ام قانون‌مدار باشم در حالیکه همه دستگاه های نظارتی تجهیز شده‌اند دولت را به بی قانونی متهم کنند، اما هیچ کس نتوانسته دولت را به قانون گریزی متهم کند.
 
وی اظهار داشت: ما اصرار داریم قانون اساسی به درستی تدوین و رعایت شود، چرا که قوانین را نه تنها محترم بلکه مقدس می‌دانیم، بنابراین دولتی که دنبال منافع شخصی و گروهی نیست، معیارش قانون اساسی بوده و به دنبال درست اجرا کردن امور است، دلیلی ندارد قانون را زیرپا بگذارد.
 
رئیس جمهور اظهار داشت: مهم‌ترین قوانین در این دولت تنظیم شده و پایه اداره و پیشرفت کشور براساس قانون، در این دوره ریخته شده است.
 
 
نتیجه کار زیربنایی دولت مساوی شدن صادرات غیر نفتی کشورمان با واردات بوده است
 
 
رئیس جمهور در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا دولت صرفاً به کارهای روبنایی مثل کارهای عمرانی که نمود بیشتری داشته اهتمام ورزیده یا نه و همینطور رسیدگی به نامه های مردم به جای توجه به زیربناها و ساختارها را چگونه پاسخ می دهید، اظهار داشت: من بعید می‌دانم یک انسان معمولی بتواند ادعا کند، سیستمی را ایجاد کند که در آن تبعیض و فاصله طبقاتی وجود نداشته و همه مردم در آن سیستم به حق خود رسیده و مشکلی نداشته باشند. در واقع این حرف یک آرزوست.
 
وی ادامه داد: من مخالف دیدگاهی هستم که در مسیر توسعه، بخشی از مردم را نادیده می‌گیرند و اعتقاد دارند در مسیر رسیدن به توسعه بخشی از مردم باید از بین بروند، چرا که توسعه برای مردم است و مطابق فرمایش امام علی (ع) نباید کارهای مهم شما را از کارهای جزئی تک تک مردم منصرف کند.
 
احمدی نژاد افزود: بزرگ‌ترین کارهای زیربنایی از جمله اصل ۴۴، هدفمندی یارانه‌ها، قانون مالیات بر ارزش افزوده در این دولت اتفاق افتاده است.
 
وی به اجرای قانون اصل ۴۴ اشاره کرد و گفت: ۱۶ نهاد جدید تاسیس شده که همگی شفاف و مشخص بوده و با توجه به اصل ۴۴ تمام بخش‌های اقتصاد تحت تأثیر قرار گرفته و این یکی از کارهای زیربنایی مهم صورت گرفته در دولت نهم است.
 
وی ادامه داد: صندوق توسعه ملی ، پرداخت بدهی‌هایی که از سال ۷۲ مانده بود، تقویت بخش کشاورزی و کشاورزان، از جمله کارهای زیربنایی صورت گرفته در نقاط کلیدی اقتصاد می‌باشد.
 
احمدی نژاد تصریح کرد: نتیجه کار زیربنایی دولت مساوی شدن صادرات غیر نفتی کشورمان با واردات بوده است و این اتفاق بزرگی است، چرا که هیچ دولتی در گذشته نتوانسته صادرات غیر نفتی را تا این حد افزایش بدهد، بنابراین مشخص است که من از روز اول با برنامه وارد شده‌ام.
 
احمدی نژاد ادامه داد: اگر برنامه وجود نداشته باشد، ضرورتی برای تغییر وجود ندارد، بنابراین تغییر افراد مهم نیست و هدف و نتیجه اهمیت دارد.
 
وی ادامه داد: بنده اصالت را به کاری می‌دهم که باید برای مردم انجام شود و اینکه برخی افراد در یک پست باقی بمانند، اهمیت ندارد چراکه حق هدفی است که باید برای مردم انجام شود.
 
رئیس جمهور در ادامه سخنان خود در پاسخ به پرسش مجری مبنی بر اینکه شعار عدالت یکی از مهم‌ترین عناوینی است که در دولت شما به کار برده شده و شما فکر می‌کنید که وضعیت مردم نسبت به سال 84 بهبود بخشیده شده و در جامعه عدالت گسترش پیدا کرده است یا خیر؟ گفت: ما همواره در جهت عدالت تلاش کرده و می‌کنیم و نتایج کارهای دولت در این زمینه مانند اجرای سهام عدالت قطعی است.
 
احمدی نژاد در ادامه با بیان اینکه اجرای هدفمندی یارانه‌ها به عنوان بازتوزیع ثروت در کشور به عنوان یکی از اقدامات دولت نهم و دهم در راستای اجرای عدالت بوده است، یادآور شد: ایجاد بنگاه های اقتصادی کوچک و تهیه قانون مالیات بر ارزش افزوده و تشکیل صندوق توسعه ملی و ... در جهت توزیع ثروت بوده‌اند.
 
رئیس دولت با بیان اینکه در دولت‌های نهم و دهم 20 هزار زندانی به کمک دولت آزاد شده‌اند، تاکید کرد: ضریب جینی در این طول این دولت به شدت کاهش پیدا کرده و دولت در این زمینه با برنامه جلو رفته است به طوری که تناسب دهک به زیر 10 رسیده است و این یعنی اینکه کشور به سمت اجرای عدالت پیش رفته است.
 
رئیس جمهور در ادامه در پاسخ به این سؤال مجری مبنی بر اینکه دولت در طول چند سال اخیر متهم شده است که از نخبگان و پتانسیل آنان در راهبرد دولت استفاده نکرده است، گفت: طبق آمار جهانی ما در دو سه سال اخیر مقام اول علمی کشور را در جهان کسب کردیم.
 
احمدی نژاد افزود: ما در فعالیت‌های هسته ای  از برترین‌های جهان بودیم به طوری که هم اکنون 12 هزار سانتریفیوژ در کشور در مدار قرار گرفته‌اند و در آینده نزدیک نیز 5 هزار سانتریفیوژ دیگر در این مدار قرار خواهد گرفت.
 
رئیس دولت در ادامه سخنان خود فرستادن موجود زنده به فضا، ساخت صفحه و میله سوخت، تسلط بر دانش لیزر و ساخت رادیو دارو و داروهای نوترکیب را از دیگر دستاوردهای علمی کشور در طول چند سال اخیر عنوان کرد.
 
رئیس جمهور با بیان اینکه برای اولین بار در این دولت "دانشگاه طب سنتی" به منظور ترویج این روش برای درمان بیماری‌ها در کشور گفت: برای اولین بار در این دولت همچنین نظام رتبه بندی معلمان در عرصه آموزش و پرورش به تصویب رسید تا پس از این معلمان توسط این رتبه بندی شناسایی شود.
 
رئیس قوه مجریه در ادامه سخنان خود با اشاره به نقش مهم مدیریت اقتصاد انرژی در زمینه ارتقا اقتصادی کشور گفت: در سال 85 مصرف بنزین 75 میلیون لیتر رسید و اگر این روند ادامه پیدا می‌کرد به 140 میلیون لیتر نیز می‌رسید اما با برنامه ریزی‌هایی که در این دولت انجام شد مصرف بنزین به میزان قابل توجهی کاهش یافت.
 
احمدی نژاد ادامه داد: طراحی کارت سوخت بزرگ‌ترین عملیات نرم افزاری در خاورمیانه است که با عملی کردن آن هیچ مشکلی در اجرا برای مردم به وجود نیامد.
 
وی تصریح کرد: در سال 85 با یک سوم خودروی فعلی در کشور 76 میلیون لیتر بنزین و 4 میلیون مترمکعب گاز مصرف می‌شد که هم اکنون با سه برابر شدن تعداد خودروها نسبت به سال 85 میزان مصرف بنزین و گاز در کشور به 73 میلیون لیتر و 3 میلیون مترمکعب رسید.
 
رئیس دولت در ادامه با اشاره به گازسوز کردن خودروها در ایران اظهار داشت: 57 میلیون خودرو در دنیا وجود دارد و 15 میلیون آن گاز سوز است و از این تعداد نیز 3 میلیون خودرو گازسوز در کشور ایران وجود دارد و هم اکنون نیز ما می‌توانیم قطعات گازسوز را به دیگر کشورها صادر کنیم.
 
رئیس جمهور با بیان اینکه در این دولت یک میلیون و 350 هزار خودروی فرسوده جمع آوری شده است، خاطر نشان کرد: مصرف خانگی در این دولت کاهش و مصرف صنعت و کشاورزی افزایش پیدا کرد که عظمت این کار بسیار قابل تأمل بود و اعتقاد داریم این روند باید مانند گذشته ادامه پیدا کند.
 
احمدی نژاد در ادامه این گفتگو در پاسخ به سؤال مجری برنامه مبنی بر اینکه دولت شما در عرصه فرهنگ و هنر چه اقداماتی انجام داده است، گفت: هیچ وقت سعی نکردیم از تعابیری استفاده کنیم که معیار مشخصی نداشته باشد.
 
رئیس قوه مجریه تصریح کرد: سطح تحصیلات اعضای این دولت در مقایسه با دولت های گذدشته بسیار بالاتر بوده است به طوری که برخی از اعضای دولت از اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و دارای دکترای جدی هستند و شما می دانید که دکترای جدی گرفتند یعنی 30 سال زحمت کشیدن و کار کردن.
 
رئیس جمهور خاطر نشان کرد: وقتی یک دولت دانشگاهی بر سر کار می آید توقع این است تا علم ارتقا یابد و دولت عالمانه اداره شود بنابراین ما در اقدام اولیه خود معاونت علمی و فناوری را که آروزی چند ده سال گذشته بوده است ایجاد کردیم.
 
وی افزود: برای اولین بار در این دولت بنیاد نخبگان صندوق برای پشتیبانی از نخبگان و شرکت های دانش بنیان تاسیس شد و همچنین برای اولین بار نقشه جامع علمی کشور در این دولت به تصویب رسید.
 
رئیس قوه مجریه تاکید کرد: در فرهنگ فقط دولت متولی نیست زیرا فرهنگ را ملت حفظ می کند و عوامل گوناگونی در این حوزه در تصمیم گیری ها دخالت دارند.
 
وی در ادامه تاکید کرد: ما معتقدیم خودباوری ملی و امید هم اکنون در اوج خود و بالاترین سطح نسبت به سال 84 قرار دارد.
 
رئیس جمهور به چاپ و نشر کتب در طول این دولت اشاره کرده و اظهار داشت: ما در حوزه چاپ کتاب به اندازه 26 و 27 سال قبل کار کردیم و همچنین در حوزه های نقاشی، موسیقی کارهای بسیار خوبی انجام شد.
 
احمدی نژاد با تاکید بر اینکه ایران پایگاه هنر است، افزود: از این حجم فعالیت‌ها راضی نیستیم لذا ما باید جریان ساز هنری در دنیا باشیم و اجازه دهیم هنرمندان ما پرواز کنند.
 
رئیس جمهور در ادامه با اشاره به ثبت جهانی میراث فرهنگی کشور اظهار داشت: برای اولین بار میراث معنوی مانند نوروز، تعزیه و خطبه حضرت زهرا به ثبت جهانی رسید که انجام این کار بسیار بزرگ و محترم بوده است.
 
احمدی نژاد تاکید کرد: برای اولین بار در این دولت سند مهندسی فرهنگی کشور با نگاه قانون مداری به تصویب رسید.
 
رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به کاهش جمعیت در کشور تصریح کرد: اولین نفری که نگرانی کاهش جمعیت را مطرح کرد بنده بودم زیرا ما در جلسات کارشناسی خود منحنی‌های جیمی و رشد جمعیت را تحلیل کرده بودیم  لذا در این میان نیز بعضی‌ها ما را مسخره می‌کردند چون اطلاع درستی از این موضوع ندارند.
 
رئیس دولت خاطر نشان کرد: انسان کامل، اخلاق، عزت، پیشرفت در سایه فرهنگ امامت به وجود می‌آید و هرکسی که به این حلقه متوسل شود ارتقا می‌یابد.
 
رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به پیروزی متعدد ورزشکاران در عرصه جهانی گفت: تلاش ورزشکاران در این عرصه گوشه ای از فرهنگ ما را تشکیل می‌دهد لذا برای اولین بار در این دولت شاهد بودیم که تیم ملی کشورمان برای اولین بار به عنوان تیم نخست راهی جام جهانی شد و همچنین ورزشکاران والیبالیست و بستکتبالیست ما حضور قدرتمندی در لیگ‌های جهانی داشتند.
 
وی خاطر نشان کرد: کسب مقام اول و چهارم المپیاد و مهارت در این دولت انجام شده و ما باید این راه را همواره ادامه دهیم.
 
رئیس جمهور تاکید کرد: ما باید در عرصه فرهنگ خاص بیش از گذشته کار کنیم و این بخش نیازمند برنامه ریزی و فعالیت‌های گسترده تری نسبت به گذشته است.
 
احمدی نژاد درباره وضع ترافیک در کشور اظهار داشت: این دولت بیشترین سرمایه گذاری‌ها را برای حمل و نقل عمومی در شهرها و جاده‌ها کرده است، به طوری که اکنون وضع خیلی بهتر از گذشته است، در سال ۸۴ تعداد کشته‌ها ۲۸ هزار و تعداد مجروحین ۸ تا ۱۰ برابر این رقم بوده است و تبعات اجتماعی، عاطفی زیادی برای خانواده‌ها به همراه داشت.
 
رئیس جمهور اظهار داشت: از همان ابتدای دولت برای حل این مسئله جلساتی با هلال احمر ، راهداری، اورژانس و سایر دستگاه های مربوطه گذاشتیم، چرا که اگر این روند ادامه پیدا می‌کرد و با رشد سالانه ۱۰ تا ۱۲ درصدی کشته‌ها در جاده، الان این رقم به بالای ۶۰ هزار نفر می‌رسید.
 
وی افزود: بعد از گذشت ۸ سال اکنون تعداد خودروها سه برابر شده و تردد تقریبا بیش از دو و نیم برابر سال ۸۴ است، اما تعداد کشته های سال ۹۱ زیر ۱۹ هزار نفر بود که این بالاترین سرعت کاهش نرخ کشته‌ها در جاده های ایران بود که البته این رقم نیز باید کاهش یابد.
 
احمدی نژاد ادامه داد: نرخ کشته های ما به نسبت میزان تردد در کشور معادل بهترین های آسیاست و با برداشتن دو قدم دیگر جزء کشورهای پیشرفته در این زمینه قرار خواهیم گرفت.
 
وی اظهار داشت: در زمینه کاهش کشته‌ها بیش از ۱۰۰ فعالیت انجام شده است که اصلاح جاده‌ها، نصب تجهیزات کنترلی، احداث پایگاه های هلال احمر، بیمارستان‌های مجهز و اورژانس‌ها جزء آن‌هاست.
 
احمدی نژاد در پاسخ به سوالی درباره رقم وسعت ایران با آنچه که وی اعلام کرده و آنچه که در کتابهای جغرافیاست، گفت: رقم موجود در کتابهای جغرافیا قدیمی است و با اندازه گیری‌های دستی به دست آمده است، در حالیکه این رقم یک میلیون و ۸۷۳ هزار کیلومتر مربع است و به هر نفر هزار متر زمین می‌رسد و گفته ما درست است و اطلاع دادیم که رقم موجود در کتابهای جغرافیا را نیز اصلاح کنند.
 
وی ادامه داد: دولت ما و سازمان جغرافیایی این دولت مامور شده بود که نقشه برداری جامع و دقیقی انجام دهد و این اندازه گیری جدید با نرم‌های جهان مطابقت دارد.
 
رئیس جمهور با اشاره به حوزه عمران و زیرساخت‌ها گفت: ما همیشه در کشور قطعی برق برنامه ریزی شده داشتیم در حالیکه اکنون جزء صادرکنندگان بزرگ برق هستیم و به همه همسایگان مانند ترکیه، برق صادر می‌کنیم. از طریق عراق تا لبنان برق می‌دهیم و برای اولین بار است که کشوری که قطعی برق داشته است، به صادرکننده برق تبدیل شده است و از این راه ۲ میلیارد درآمد داشته است.
 
وی ادامه داد: یکی از آرزوهای مطرح انتقال آب از دریای شمال به دشت مرکزی بود که قبل از انقلاب نیز مطرح شده بود و در این دولت کار آن شروع شده است.
 
همچنین انتقال آب از ارس به دریاچه ارومیه نیز شروع شده است، در حالیکه خیلی‌ها پیش از این قول داده بودند اما این کار را انجام نداده بودند.
 
وی افزود: برای اولین بار تعداد مسکن در کشور از تعداد خانوار پیشی گرفته است و در همه کشور کار عمران عادلانه توزیع شده است و هیچ نقطه ای از قلم نیفتاده است.
 
بار سنگین را از دوش دولت بعدی برداشتیم
 
وی افزود: برای اولین بار طرح‌های مهر ماندگار مطرح شد تا اینکه تمام پروژه های بالای ۵۰ درصد را افتتاح کردیم و پروژه های زیادی برای افتتاح داریم که انشاءالله افتتاح خواهد شد و ما بار سنگین را از دوش دولت بعدی برداشتیم.
 
دولت دهم گفتمان جدیدی به نام گفتمان مردمی در دنیا را شکل داد
 
احمدی نژاد درباره حوزه بین‌الملل و عرصه سیاست خارجی در دولت نهم و دهم اظهار داشت: من بیش از ۱۱۰ و ۱۱۵ مسافرت خارجی داشتم و اولین و مهم‌ترین کار ما گفتگوی دوجانبه با ملت‌ها بود که رئیس جمهوری از جانب ملت خود با ملت‌های دیگر سخن گفت و این گفتمان جدیدی به نام گفتمان مردمی در دنیا شکل داد.
 
وی افزود: این گفتمان در واقع فصل مشترک مطالبات فطری ملت‌ها بود و همه جا ما از عدالت، آزادی، کرامت و نفی سلطه سخن گفتیم، به طوری که هنوز وقتی حرف می‌زنیم، هر جای دنیا به حرفمان گوش دهند، می‌فهمند و من نیز حرف‌های آن‌ها را می‌فهمم.
 
احمدی نژاد تصریح کرد: نظم در دنیا علی رغم ۴۰۰ سال سابقه ناعادلانه است و پس از بررسی حلقه های اصلی نظم به این نتیجه رسیدیم که این نظم، خدا، پیامبر و ارزش‌های اخلاقی را نفی می‌کند، لذا متوجه شدیم که علت همبستگی این بلوک حول نظام صهیونیستی می‌چرخد و تنها امر مقدسی است که برایشان اهمیت داشته و همه بر روی آن تعصب دارند.
 
وی افزود: همه منافع تاریخی سرمایه داری، برده داری و استعمار در صهیونیست خلاصه شده است که هم به ایران و هم به همه کشورها زور می‌گوید، حال باید چه کرد؟ آیا باید جنگید اما ما که اهل جنگ نیستیم، پس می‌خواهیم کارمان را با فکر و مردم جلو ببریم.
 
احمدی نژاد ادامه داد: بررسی ما از نظام صهیونیستی منجر به طرح دو سؤال درباره هولوکاست شد، به طوری که همه ادعاهای غرب درباره آزادی اندیشه زیر سوال رفت و آن‌ها نتوانستند به سؤالات ما جواب بدهند، سؤال دوم ما این بود که اگر هولوکاست انجام شده است، چه کسی باعث آن شده است؟ در حالیکه آن‌ها نیز نتوانستند آن را جواب دهند، به طوری که غرب همه ارزش‌های خود را در راه رژیم صهیونیستی فنا کرده است.
 
وی افزود: اگر قضیه هولوکاست واقعاً به نفع صهیونیست‌هاست، چرا آن‌ها عصبانی شدند و گفتند باید کاری کنیم کسی از احمدی نژاد حمایت نکند و محو شود؟ و این نشان از عصبانیت آن‌هاست، اما برای دلخوشی این را به نفع خود نشان می‌دهند.
 
اصلاح معاهده ان.پی.تی در این دولت انجام شد 
 
رئیس قوه مجریه اظهار داشت: اصلاح معاهده ان.پی.تی از دیگر کارهایی بود که در این دولت انجام شد و در این طرح پذیرش پروتکل الحاقی برای همه غیر از آمریکا و دوستانش اجباری بود، ثانیاً اینکه اسم ایران را جزء متخلفینی قرار داده بود که باید این معاهده را پذیرفته و فعالیتش را متوقف کند که ما آن را قبول نکردیم و من بعد از سفر به نیویورک این امر را در آنجا نیز مطرح کردم.
 
وی افزود: در پیشنهادهایی که ما مطرح کرده بودیم کنترل تسهیلاتی و خلع سلاح هسته ای بخشی از آن‌ها بود که بعد از تلاش‌های ما اسم ایران خارج شد و رژیم صهیونیستی جایگزین شده و زیر نظر آژانس قرار گرفت و با اصلاح ان.پی.تی همه چیز به نفع ملت‌ها تمام شد.
 
احمدی نژاد ادامه داد: ما در مقابل نظام سلطه طرح مدیریت مشترک جهانی را مطرح کردیم و گفتیم که مدیریت نمی‌تواند به طور انحصاری در دست چند کشور باشد و ایده عملیاتی فعال رو به جلویی بود، به طوری که وقتی مدیریت مشترک شد، صالحان بالا قرار می‌گیرند و وقتی صالحان در بالاترین رأس قرار گرفتند، به اندیشه مصلح کل، عدالت جهانی، کرامت جهانی و حکومت جهانی خواهیم رسید که با ادامه دادن این طرح به اندیشه مهدویت و دکترین مهدویت رسیدیم که در واقع یک تئوری کامل در برابر نظام سرمایه داری و نظام مارکسیستی  است.
 
وی افزود: ما پیام همه انبیای الهی را در بالاترین قله های جهان مطرح کرده و برای اولین بار مفهوم امام زمان را در دنیا به طوری نشان دادیم که اکنون روحانیون مسیحی نیز از آن استقبال می‌کنند، چرا که برخی می‌گویند وقتی امام زمان می‌آید دو سوم مردم جهان را می‌کشد، درحالیکه امام زمانی که ما مطرح کردیم، جنسش بهار، عشق، زیبایی و عشق به همه انسان‌ها و ارزش‌هاست و در واقع امام از دل و فطرت خود مردم بوده و با آن‌ها آشناست و غریبه نیست.
 
نبض دولت با نبض مردم زده 
 
رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت امروز به لحاظ ابعاد، ساختار، تعداد نیروهای انسانی و جدیدالورودها بزرگ‌تر است یا دولت سال ۸۴، گفت: اعتقاد پایه ما این است که دولت مال مردم است و همیشه باید کنار مردم، مال مردم ، همراه مردم و از مردم باشد و غیر از این معنایی ندارد.
 
وی افزود: در همه ۸ سال ما سعی کردیم برای مردم باشیم، در واقع نبض دولت با نبض مردم زده و اراده مردم هر طرفی بوده اراده ما هم همان طرف بوده است و هیچ کس احساس نکرده که دولت مقابل اوست، حتی مخالفین.
 
وی ادامه داد: ما اولین دولتی هستیم که به راحتی بین مردم می‌رویم و هیچ دغدغه ای نداریم و من مثل ماهی که به اقیانوس بر می‌گردد بعد از ۸ سال به بین مردم باز می‌گردم. دولت واقعاً مردمی است و هرکسی که فکر مردمی داشت، در این دولت راه داشت و در واقع دولت مال مردم است.
 
احمدی نژاد اظهار داشت: ما به همه شهرستانها سفر کردیم و برای اولین بار در تاریخ کشور رئیس جمهوری پیدا شده که همه ایران را دیده و با همه مردم ملاقات کرده است، پس این دولت باید نیازها و خود مردم را بشناسد ، چرا که بدون شناخت نمی توان تصمیم گرفت. 
 
700 هزارنفر از دولت رفتند و دولت کوچک شده است
 
وی درباره کوچک شدن دولت گفت: دولت حتما کوچک شده است چرا که ما اختیارات را به استانها واگذار کردیم و با واگذاری بورس و اصل ۴۴ نیز این دولت کوچک شده است و نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر از دولت بیرون رفتند و دولت به لحاظ حجمی نیز کوچکتر شده است و با ادغام چند وزارتخانه در هم ساختار آن نیز کوچک شده است. 
 
رئیس قوه مجریه گفت: بعضی ها نگران ادغام وزارتخانه ها بودند، در حالیکه هیچ نگرانی وجود ندارد وقتی که وظایف اصلی و حاکمیتی حفظ شود و وظایف مازاد واگذار شود و بیشترین واگذاری تصدی ها و اختیارات به استانها در این دولت بوده است و حلقه بسته مدیریت در کشور شکسته شده و نسل جدیدی از مدیران متخصص و مردمی معرفی شدند، به طوری که برخی از آنها نامزد ریاست جمهوری شدند و چه بسا که اگر رد صلاحیت نمی شدند، رای هم می آوردند. 
 
وی افزود: عملکرد هم نشان می دهد که دولت دهم طبق آمار و ارقام بهتر از دولت های قبل بوده است، البته من نمی خواهم زحمت های دیگران را نقض کنم. ما در این دولت از اقوام مختلف داشتیم و خیلی ها بودند که مردم برای اولین بار اسمشان را می شنیدند ولی مدیران موفقی شدند. 
 
با سفرهای استانی بروکراسی را دور زدیم/ در دولت دهم یک مورد سوءاستفاده در مدیریت کشور پیدا نشد
 
احمدی نژاد گفت: ما با سفرهای استانی بروکراسی را دور زدیم و دولت در همه امور کشور اشراف داشت و در این دولت تمرکز زدایی و اشرافیت دولتی و ریخت و پاش‌های دولتی را از بین بردیم و همین طور دولت را کوچک کردیم.
 
وی ادامه داد: در این دولت همه متعهد به مردم بوده و پاک حرکت کردند به طوری که با وجود بسیج شدن همه دستگاه‌ها یک مورد سوءاستفاده در مدیریت کشور پیدا نشد الان یک لایه از مدیران توانمند و متخصص و کاملاً مردمی و پاک دست در کشور وجود دارند.
 
احمدی نژاد در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چه موارد ویژه ای در این دولت اتفاق افتاده است، گفت: یکی از مواردی که برای اولین بار در این دولت اتفاق افتاده این بوده که بیشترین پروازهای هلی‌کوپتری و هواپیما توسط مسئولین دولت در این دوره صورت گرفته به طوری که به اندازه یک ساعت موظف یک خلبان در طول سی سال ما پرواز کرده‌ایم.
 
 
بنده اولین رئیس جمهوری بودم که تا 400 کیلومتری رژیم صهیونیستی پشت تریبون ایستادم 
 
وی ادامه داد: بنده اولین رئیس جمهوری بودم که تا 400 کیلومتری رژیم صهیونیستی پشت تریبون ایستادم و این بشارت را به فلسطین دادم که در واقع صهیونیست‌ها رفتنی هستند و آن‌ها را به خانه عنکبوت تشبیه کردم.
 
دولت به خاطر کارهای مثبتش مورد تهمت قرار گرفته است
 
احمدی نژاد تصریح کرد: این دولت نه به خاطر کارهایی که انجام نداده و سستی‌هایش، بلکه به خاطر کارهای انجام داده و مثبتش مورد تهمت قرار گرفته است.
 
وی ادامه داد: از موارد ویژه ای که در این دولت اتفاق افتاده این است که بنده اولین رئیس دولتی هستم که هلی‌کوپترشان به کابل برخورد کرد اما به خاطر دعای مردم و عنایت امام عصر (عج) سالم به زمین نشست.
 
احمدی نژاد در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه از عصر شنبه می‌خواهید چه کار کنید، گفت: یکی از مهم‌ترین کارها اخذ توسعه ملی کشور است و به نظر من اگر بتوانم کمکی کنم باید وقت اصلی را به توسعه عملی کشور اختصاص دهم.
 
وی ادامه داد: بخش اصلی کار ایجاد یک دانشگاه بین‌المللی است که در ادامه گفتمان و ادبیات جهانی از بیرون هم دانشجو می‌پذیرد.
 
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا نمی‌خواهید کار سیاسی انجام دهید برای مثال رفتن به شورای شهر و مجلس اظهار داشت: من اصلاً اهل حزب نیستم و با تجربیاتی که از قبل داشتم باورهایی در من شکل گرفته که از کانال حزب نمی‌توان به دنبال آرمان‌ها و اهداف رفت چرا که ملت اساساً در حزب نمی‌گنجد اما اینکه در عرصه سیاسی حرفی نمی‌زنیم درست نیست چرا که ما به زندگی و وطنمان حساس هستیم.
 
 
حاضرم شب‌ها با افتخار جوی های تهران را تمیز کنم 
 
رئیس جمهور در ادامه افزود: من حاضر هستم که شب‌ها با افتخار جوی های تهران را تمیز کنم بنده خادم ملت هستم و اگر نظر و ایده داشته باشم حتماً ارائه خواهم داد.
 
وی در پایان با اشاره به عظمت شب‌های قدر خاطر نشان کرد: این شب‌ها شب‌های دعا و قدر است و فرصت کم نظیری است که خداوند در اختیار انسان‌ها قرار داده برای اینکه خودشان را بالا بکشند بنابراین از خدا بخواهیم بهترین سرنوشت را برای همه بشریت قرار دهد و به خصوص برای ظهور امام عصر (عج) دعا کنیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد