در جلسه ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر نوسود اعلام شد

اقدامات لازم براي جمع اوري ذكات در بخش نوسود انجام شده است

کد خبر: 37086|08:41 - 1392/04/27
نسخه چاپی
اقدامات لازم براي جمع اوري ذكات در بخش نوسود انجام شده است
هزار ماسوله: ستاد احیا زکات بخش نوسود با حضور امامان محترم جمعه ، شهرداران ، شوراهای اسلامی وفرماندهان حوزه مقاومت بسیج شهرهای نوسود ونودشه ، رئیس آموزش وپرورش وجمعی از معتمدین ودهیاران بخش نوسود در محل سالن جلسات بخشداری نوسود تشکیل گردی
 بخشدار نوسود ضمن تقدیر از مردم متدین منطقه و حضورآگاهانه آنان در عرصه های مختلف به ویژه ایثار مالی عزیزان در جمع آوری هدایای نقدی وجنسی وهزینه نمودن آن در بخش های مورد نیاز تصریح نمود در سال گذشته بیش از 200 میلیون تومان در این خطه جمع آوری گردید که مشارکت فغال اجتماعی مردم و نیز صفت نوع دوستی ملتی را نشان می دهد که قابل تمجید وتکریم است .
 
یوسفی ضمن تقدیر از امامان محترم جمعه وجماعت و معتمدین وخیرین بزرگوار در این حرکت خیرخواهانه که نقش اساسی را ایفا نمودند خواستار ساماندهی بهینه امور به ویژه در مناطق روستایی شدند.
 
امامان محترم جمعه شهرهای نوسود ونودشه ملاحسین عینی و ملا احمد مبارکشاهی و نیز ملا شاهو فتحی امام جماعت مساجد نوسود درخصوص فلسفه وجودی زکات ، اهمیت ونقش آن در ایجاد عدالت اجتماعی ، گروههای مشمول دریافت زکات ،نحوه محاسبه ومیزان پرداخت زکات به استناد به آیات و احادیث به تفصیل تشریح نمودند.
 
حاضرین محترم در مجلس نیز با ارائه نکته نظرات خویش در جهت جمع آوری وتوزیع بهینه زکات آمادگی خویش را برای هر نوع همکاری اعلام نمودند .
 
درپایان مقرر گردید امامان محترم جمعه به منظور آشنایی مردم بخش هایی از خطبه نماز جمعه را به این امر اختصاص دهند وعلاوه بر آن با تهیه بروشور در رابطه با زکات ، تعین اعضای جمع آوری زکات در سطح مساجد ومحلات شهر ، تهیه مکانی برای جمع آورزی زکات ، فطریه ، خیرات ، صدقات و نذورات گام های اساسی در جهت ساماندهی و توزیع هدفمند مبالغ جمع آوری شده دربین افراد نیازمند به عمل آید.
 
دهیاران محترم نیز با هماهنگی امامان جمعه ومعتمدین روستا اقدام مشابه را معمول نمایند این در شرایطی است بیشتر افراد متمول مناطق روستایی که به مناطق شهری مهاجرت نموده اند بنحوی ترغیب گردند که خیرات وصدقات را در موطن خویش به نیازمندان اهداء نمایند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد